Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ( INSF )، در راستای همکاری  این صندوق و مؤسسه بین‌المللی تحلیل سامانه‌های کاربردی ( IIASA ، یاسا) و با هدف ارتقاء پژوهش‌های مرتبط با موضوعات فعالیت مؤسسه ( IIASA ، یاسا) و افزایش مشارکت‌های پژوهشگران ایرانی در ارتباط با فعالیت‌های این مؤسسه، فراخوانی برای بهره مندی پژوهشگران کشور از سوی صندوق ( INSF ) منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فراخوان به صورت داخلی برگزار شده و کلیه حمایت‌ها توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ارائه خواهد شد و حداکثر از ۱۰ طرح پژوهشی که دارای ویژگی‌های کیفی لازم باشد تا سقف ۵ میلیارد ریال به ازای هر طرح، حمایت خواهد شد.

حوزه‌های اولویت فراخوان شامل انرژی، تغییرات اقلیم، منابع آب و امنیت غذایی، آلودگی هوا و محیط زیست و مدل سازی و تحلیل سیستم‌ها است.

مؤسسه یاسا ۷ برنامه پژوهشی کلان دارد که هر برنامه شامل گروه‌های پژوهشی متعددی است. هر گروه نیز پایگاه‌های داده، مدل‌ها و ابزارهای پژوهشی خاصی را در راستای اهداف پژوهشی خود توسعه داده است. ارتباط میان فراخوان صندوق و مؤسسه یاسا در این بخش ایجاد می‌شود؛ بدین ترتیب که کلیه پروپوزال‌ها باید از نظر موضوعی با فعالیت‌های یکی از گروه‌های پژوهشی مؤسسه یاسا در ارتباط باشند.

استفاده از پایگاه‌های داده، مدل‌ها و ابزارهای پژوهشی مؤسسه (مانند MESSAGE, GAINS, CATSIM,.. ) جز شروط لازم هر پروپوزال است.

از ۷ برنامه پژوهشی مؤسسه یاسا، تنها ۳ برنامه پژوهشی "پیشبرد تحلیل سامانه‌ای ( Advancing Systems Analysis )"، "تنوع زیستی و منابع طبیعی ( Biodiversity and Natural Resources )" و "انرژی، اقلیم و محیط زیست ( Energy, Climate, and Environment )" در ارتباط با اولویت‌های این فراخوان است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این فراخوان می‌توانند از ۱۷ مهر تا ۳۰ آبان پیش پروپوزال‌های خود را به سامانه طرح‌های پژوهشی صندوق ( rtms.insf.org ) ارسال کنند و پروپوزال‌های ارسالی از اول تا 30 آذرماه غربالگری خواهند شد. 

ارزیابی پیش پروپوزال‌ها توسط صندوق بر اساس شاخص‌هایی چون تکمیل کلیه بخش‌های سامانه صندوق و فرم خام پیش پروپوزال در چارچوب اعلام شده، تبیین ارتباط موضوعی میان پروپوزال و فعالیت‌های حداقل یکی از گروه‌های پژوهشی مؤسسه یاسا (صرفاً گروه‌های پژوهشی‌ای که تحت یکی از ۳ برنامه ذکر شده در بالا فعالیت دارند) و استفاده از پایگاه‌های داده، مدل‌ها و ابزارهای پژوهشی مؤسسه یاسا صورت می‌گیرد.

هر پیش پروپوزال تنها می‌تواند یک متقاضی اصلی (PI) داشته باشد؛ متقاضی اصلی باید عضو هیأت علمی تمام وقت یکی از دانشگاه‌ها یا مؤسسات پژوهشی ایران باشد ضمن آنکه متقاضی اصلی نمی‌تواند در قالب فراخوان، بیش از یک پروپوزال ارسال کند.

حداقل مدت زمان اجرای طرح پژوهشی در قالب این فراخوان یک سال، و حداکثر مدت زمان اجرای طرح سه سال است و هزینه‌های مورد حمایت صندوق در این فراخوان شامل هزینه مواد اولیه و تجهیزات مصرفی، هزینه خدمات آزمایشگاهی، هزینه سفر، هزینه نیروی انسانی می‌شود.

حمایت از پژوهشگران جوان (پژوهشگران پسادکترا و دانشجویان دکترا)، بخشی از هزینه نیروی انسانی این فراخوان است که به پژوهشگر جوان پرداخت خواهد شد. حق الزحمه این افراد به ترتیب ۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال و ۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال در سال است.

انتهای پیام/

ملیحه آدینه کد خبر: 1113757 برچسب‌ها صندوق پژوهش و نوآوری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: صندوق پژوهش و نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۹۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان 

ایسنا/کردستان استاندار کردستان از راه اندازی صندوق حمایت از ورزش حرفه ای در استان خبر داد.

اسماعیل زارعی کوشا امروز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در دیدار با مربیان کردستانی تیم ملی والیبال دانش آموزی که بر بام والیبال جهان ایستادند، اظهار کرد: حضور دو نماینده کردستانی در قالب تیم ملی والیبال دانش آموزی باعث افتخار است.

وی با بیان این مهم که ورزش نشاط اجتماعی را به همراه دارد، عنوان کرد: برای رسیدن به قله های افتخار سختی های زیادی باید کشید و امروزه مربیان کردستانی توانستند به این مهم دست پیدا کنند و نشان دهند که ورزش کردستان رو به توسعه است.

استاندار کردستان گفت: استان کردستان به دلیل کمبود صنایع بزرگ، با مشکل نبود حامی ورزش رو به رو است که با رایزنی های که انجام شده است امید داریم این مهم با راه‌اندازی صندوق از حمایت ورزشی حل شود.

وی در ادامه: صندوق حمایت از ورزش حرفه ای با کمک از معادن بزرگ و صنایع بزرگ تا حدی می‌تواند به حمایت از ورزش کمک کند.

زارعی کوشا خاطرنشان کرد: مجموعه ای استانداری با تمام توان در خدمت ورزش استان است و تاکنون نیز با توجه به ظرفیت های که داشته است به تیم های ورزشی کمک کرده است.

 استاندار کردستان در پایان با اشاره به اینکه امروزه والیبال کشور در جامعه جهانی شناخته شده است، یادآور شد: امروزه والیبال کردستان با توجه به این افتخار باعث شده که این رشته در بین خانواده از جایگاه خاصی برخوردار باشد و این مهم می طلبد که توجه و برنامه ریزی دقیق تری انجام گیرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان راه اندازی می شود
  • بخش خصوصی می تواند از فروپاشی اقتصادی افغانستان جلوگیری کند
  • راه‌اندازی صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان
  • صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان 
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل / اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش‌آموزان
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل/اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش آموزان
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • فراخوان حمایت از فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای منتشر شد