Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیلگر مسائل بین الملل صادرات بنزین ایران به لبنان را بیانگر شکست پایه‌های تحریمی امریکا دانست.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجو جعفر قنادباشی تحلیلگر مسائل بین‌الملل در نشستی که با موضوع بررسی وضعیت افغانستان و با عنوان هیاهوی منطقه از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد گفت: ما اگر به همین مسیر و سیاست به رغم تمام افت و خیزهایش ادامه دهیم، ده سال آینده از نظر سبک زندگی رفاهی مردم از آمریکا، سوئیس و دیگر کشور‌های معروف اروپایی بالاتر خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در افغانستان که در همسایگی کشور ما قرار دارد، سه اتفاق مهم شامل آمدن طالبان به افغانستان، براندازی نظام جمهوری اسلامی افغانستان و روی کار آمدن امارت اسلامی و پایان اشغال نظامی افغانستان افتاد که تأثیر زیادی در کشور ما گذاشت.

وی تصریح کرد: وجود ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک بین ایران و افغانستان، تولید مواد مخدر و تبهکاری ناشی از آن، حضور افغان‌ها در ایران و جنگیدن نیرو‌های افغانستان یا فاطمیون در کنار نیرو‌های کشورمان از جمله مسائلی هستند که بر کشورمان تاثیرگذار بوده اند.

قنادباشی در ادامه به برگزاری نشست بغداد در عراق اشاره کرد و گفت: نشست بغداد نشان‌دهنده قدرت عراق نیست و بر عکس نشان‌دهنده‌ی آن است که آن‌ها تلاش می‌کنند نمایی از قدرت را درست کنند؛ چون دستور جلسه مشخص نبود و جلسه با عجله تشکیل شده بود و به نتیجه نرسید.

وی با بیان اینکه در جنگ ۱۲ روزه اسرائیلی‌ها فقط در جنگ نظامی شکست نخوردند، اضافه کرد: در نتیجه‌ی این شکست، آمریکایی‌ها چند شبکه بین‌المللی مثل العالم و الکوثر را که درباره فلسطین بحث می‌کردند، تعطیل کردند؛ چون همزمان با این جنگ ۱۲ روزه از میشیگان در آمریکا تا استرالیا به نفع ملت فلسطین تظاهرات می‌کردند.

قنادباشی با اشاره به اینکه اساس راهبرد‌ها و سیاست‌های کلان نظام ما در منطقه مقاومت است، اظهار کرد: مقاومت جریانی است موافق سازش و ضد سلطه در منطقه و مخالف ادامه اشغال سرزمین‌های اسلامی است. این راهبرد ضرورتی به تغییر ندارد؛ چون تا الآن موفق بوده است.

وی با بیان اینکه دولت آقای رئیسی اهل ترس، و عقب‌نشینی نیست، افزود: دولت رئیسی آگاه به این سازوکار است که آمریکایی‌ها وانمود می‌کنند در حال قدرتمند شدن هستند، در حالی که واقعاً قدرت آن‌ها در حال افول است.

تحلیل گر مسائل بین الملل صادرات بنزین و سوخت از ایران به لبنان را پایه شکست آمریکا در لبنان دانست و افزود: اینکه تمام دولت‌ها به ویژه همسایگان به کشور جمهوری اسلامی ایران نیاز دارند، نشان می‌دهد که تحریم‌ها در حال شکست هستند، در واقع نیاز آن‌ها به کالا‌ها و راه‌آهن‌های ما وجود دارد.

قناد باشی در ادامه با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی سیاست جدیدی است که آقای رئیسی بر آن تأکید دارد، افزود: از نظر سیاست خارجی، در دنیا، دولت‌ها دارند به دولت‌های رفاهی تبدیل می‌شوند، یک زمانی حکومت‌ها حکومت می‌کردند، اکنون حکومت‌ها تدارکچی و خدمتگزار مردم هستند، دیپلماسی چنین حکومتی نیز اقتصادی و در جهت خدمت به مردم است.

وی با بیان اینکه دیپلماسی رضاشاه که برای بالابردن منزلتش شاهزاده مصر را برای پسرش خواستگاری کرد، دیپلماسی اقتصادی نبود، گفت: حزب‌الله لبنان تبدیل به یک حزب بزرگ سیاسی شده است. این حزب سلاحی را در دست دارند که تهدیدگر اسرائیل است. اسرائیل می‌خواهد که این حزب سلاح نداشته باشد؛ بنابراین لبنان را تحریم و بندر این کشور را منفجر کرد تا این سلاح را از دست حزب‌الله بگیرند؛ بنابراین سوخت در لبنان گران می‌شود. مهمترین چیزی که مردم لبنان را تحت فشار قرار می‌داد، سوخت بود.

تحلیل گر مسائل بین الملل گفت: ابتکار عمل نصرالله این بود که از ایران سوخت خرید و به مردم لبنان گفت باید با سلاح‌ها از کشتی که از ایران به لبنان می‌آید محافظت کنند به گونه‌ای که اگر اسرائیل کشتی ایران را بزند ما نیز اسرائیل و منافع آمریکا را می‌زنیم و به این ترتیب نصرالله از همان چیزی که اسرائیلی‌ها مورد هدف قرار داده بودند، برای شکست تحریم‌ها و خدمت‌رسانی به مردمش استفاده کرد.

قنادباشی با بیان اینکه ما در جریان حرکت‌های نو لیبرالیسم یا مردم‌سالار هستیم و چیزی که مردم می‌پسندند یک حرکت مردمی نو و جدید است، تصریح کرد: پیوند بین ما و مردم بیشتر است؛ پس ما از موفق‌ترین‌ها هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قنادباشی افغانستان بسیج دانشجویی صادرات بنزین مسائل بین الملل ایران به لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا رژیم صهیونیستی به رفح حمله می‌کند؟

‌به گزارش جام جم آنلاین، جعفر قنادباشی در پاسخ به این پرسش که آیا رژیم صهیونیستی طرح عملیات نظامی زمینی به غزه را اجرایی خواهد کرد؟ افزود: مدت‌هاست که مقامات رژیم صهیونیستی می‌گویند که به رفح حمله زمینی می‌کنند. اما تاکنون به دلایلی این طرح را اجرایی نکرده‌اند.

وی یادآور شد: برای نمونه مدتی پیش آن‌ها ادعا کردند که به دلیل ناتوانی در حمله زمینی اقدام به این کار نخواهند کرد. علاوه بر این فشار‌های بین المللی نیز مانع این اقدام آن‌ها شده بود‌.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل عنوان کرد: این در حالی است که اکنون این دو عامل جدی‌تر شده و با توجه به شکل گیری موج استعفا در میان نظامیان رژیم صهیونیستی می‌توان گفت نارضایتی در بین آن‌ها بیشتر از قبل شده است.
 
قنادباشی ادامه داد: علاوه بر این اعتراضات جهانی نسبت به کشتار مردم مظلوم غزه نیز افزایش پیدا کرده است و این روز‌ها شاهد اعتراضات دانشجویی گسترده در دانشگاه‌های آمریکا هستیم.

وی درباره اعتراضات دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌های آمریکا تاکید کرد: آنچه در دانشگاه‌های آمریکا شاهدش هستیم، نشان می‌دهد که نخبگان در آمریکا نسبت به واقعیت آنچه در غزه می‌گذرد، آگاه شده‌اند.

 وی توضیح داد: بنابراین شرایط برای این اقدام رژیم صهیونیستی دشوارتر شده است و چنانچه اسرائیلی‌ها مرتکب خطای دیگری شوند با سرعت بیشتری به قهقرا خواهند رفت.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد:، اما در این بین باید توجه داشت که نمی‌توان از مقامات رژیم صهیونیستی انتظار تصمیم‌گیری درست داشت، زیرا از آن‌ها تاکنون رفتار عاقلانه‌ای ندیده‌ایم.

قنادباشی با اشاره به اینکه بازیگران سیاسی براساس فایده و سود دست به اقدامات لازم می‌زنند، افزود: این در حالی است که به دلیل رفتار‌های روان پریش مقامات رژیم صهیونیست نمی‌توان ارزیابی مناسبی از اقدامات آن‌ها در آینده داشت.
 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح، آمریکایی‌ها با آن‌ها همراه خواهند شد؟ نیز بیان کرد: نباید فراموش کرد که اصلی‌ترین سیاست آمریکا در خاورمیانه حفظ رژیم صهیونیستی است.

 این تحلیلگر مسائل بین‌الملل ادامه داد: در واقع اسرائیل پایگاه آمریکا در منطقه است و اگر شکست بخورد به معنای شکست آمریکاست. با این حال به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها در صورت حمله زمینی به رفح دوگانه رفتار خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود
  • متانول به‌جای صادرات تبدیل به بنزین می‌شود
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است
  • آیا رژیم صهیونیستی به رفح حمله می‌کند؟
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی
  • ببینید | دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ مگر سیلاب به داد مردم سیستان برسد