Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان رئیس اداره اوقاف مینودشت از پیش‌بینی ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی به کمک سرمایه گذار در زمین ۳۰۰۰ مترمربعی موقوفه این شهرستان خبرداد.

جعفر ذوبی سرابی امروز سه شنبه ۱۳ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه با سرمایه گذاری بر روی موقوفات و انجام کارهای اقتصادی و اشتغالزایی، می توان نیاز مستمندان را تامین کرد، گفت: با شتاب گرفتن فرهنگ وقف و شناخت آن در بین مردم، این موضوع که در سال های آینده دستگاه هایی مانند بهزیستی، کمیته امداد، موسسات خیریه و سازمان اوقاف با یکدیگر ادغام شوند،   دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عملکرد اداره اوقاف مینودشت در شش ماهه امسال، بیان کرد: ۴۰ مورد موقوفات قدیمی و جدید در روستاهای زمین شاهی، قره چشمه و ریگ چشمه نقشه برداری شده و در هفته وقف به ثبت خواهند رسید. سپس با بررسی روی زمین های ثبت شده، زمین های قابل کشت با کمک جهاد کشاورزی، کشت می شوند.

رئیس اداره اوقاف مینودشت خاطرنشان کرد: سال گذشته در هشت هکتار از زمین های شیب دار وقفی روستاهای چمانی و ترسه مینودشت با همراهی جهاد کشاورزی این شهرستان، گردوی زودرس چهار ساله کشت شد که در موعد خود در هر هکتار بالغ بر پنج تن محصول برداشت خواهد شد.

سرابی با بیان اینکه سعی ما استفاده از همه نقاط زمین های وقفی است، افزود: در زمین های گردو، تعدادی درختان به و آلبالو و حتی در پای درختان نیز دارو های گیاهی و زعفران کشت شده که در سود آن همه مردم سهیم خواهند بود.  

وی در ادامه گفت: در زمین های مسطح نیز با هدف اشتغالزایی گلخانه راه اندازی خواهیم کرد که در این باره، صادرات نیز  می توان داشت.

سرابی بیان کرد: در سال های گذشته سازمان اوقاف با سرمایه گذاری در بخش دانش بنیان توانسته به پیشرفت های زیادی دست پیدا کند.

وی با اشاره به طرح های جدید و اشتغال زا اوقاف در مینودشت، گفت: ساخت و ساز مسکن از فعالیت های جدید اوقاف در زمینی به مساحت سه هکتار خواهد بود و پیش بینی می شود ۳۰۰ واحد مسکونی به صورت فاز بندی و مرحله به مرحله به کمک سرمایه گذار ساخته شود.

سرابی تصریح کرد: سرمایه گذارانی که در رابطه با این طرح قصد همکاری دارند، برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با مراجعه به اداره اوقاف شهرستان مینودشت، آمادگی خود را اعلام کنند.  

رئیس اوقاف مینودشت خاطرنشان کرد: زمین های ۱۰۰۰ متری و ۵۰۰ متری نیز از طرح های ساخت مسکن در مینودشت است که با حضور سرمایه گذار شروع به کار خواهد کرد.

سرابی به فعالیت های عمرانی این اداره نیز اشاره کرد و گفت: اداره اوقاف با وجود مشکلات فراوان، ساخت بنای جدید امامزاده جعفر مینودشت با کمک خیرین و پایان یافتن مرحله گچکاری و سنگکاری رو به اتمام است.

 وی افزود: در حال حاضر خرید ۸۳۰ مترمربع فرش این امامزاده با مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان که نیازمند کمک خیرین است، از کارهای پیش روی اوقاف برای این امام زاده است.

وی در رابطه با طرح شمیم خدمت نیز بیان کرد: جوانان و زنان بد سرپرست و بی سرپرست کارآفرین که طرحی دارند می توانند با مراجعه به اداره اوقاف مینودشت، از مکان های آزاد و بلا استفاده مساجد و امام زاده به صورت رایگان استفاده کنند.

سرابی تصریح کرد: در حال حاضر فاطمیه مسجد جامع مینودشت به کارگاه خیاطی تبدیل شده است و ۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم  مشغول به کار شده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شهرستان مینودشت سازمان اوقاف اداره اوقاف مینودشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۹۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است

سید محمد رضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه در قالب نهضت ملی مسکن ۱۹ هزار و ۲۰۰ واحد ساختمانی در سراسر استان سمنان در دست ساخت است، تاکید کرد: تاکید دولت این است که بتوانیم این خانه‌ها را سریع‌تر تحویل مردم دهیم.

وی از نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از طرح‌های خوب دولت سیزدهم برای رفع مشکل خانه دار شدن مردم یاد کرد و افزود: سمنان پیشگام تولید و تحویل مسکن در قالب طرح نهضت ملی است.

استاندار سمنان همچنین گفت: طرح‌های در دست ساخت نهضت ملی مسکن تا پایان سال در سراسر استان به بهره برداری خواهد رسید و شاهد تحویل واحدها به مردم خواهیم بود.

هاشمی با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان وضعیت مطلوبی دارد، ابراز کرد: در شش ماهه دوم سال قبل استان سمنان توانست در شاخص نهضت ملی مسکن، رتبه دوم کشور را کسب کند که این امر نشان از عزم جدی دولت در این استان برای تکمیل خانه‌های نهضت ملی مسکن است.

وی همچنین با بیان اینکه از ۶۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان ۳۰ هزار واحد سهم ایوانکی است، افزود: در نشست شورای مسکن استان تاکید ویژه ای بر ضرورت خدمت رسانی و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز نهضت ملی مسکن ایوانکی صورت گرفته تا بتوانیم میزبان سرریز جمعیتی استان تهران باشیم.

کد خبر 6089639

دیگر خبرها

  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است