Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از تله تریدر، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد پاریس به دنبال آرامش در روابط خود با الجزایر است.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه امروز (سه شنبه) در مصاحبه با ایستگاه رادیویی فرانس اینتر تأکید کرد: من بیشترین احترام را برای مردم الجزایر قائل هستم و واقعا روابط صمیمانه‌ای با عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر دارم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اجلاس آینده گروه جی۲۰ در رم باید پیامی واضح برای طالبان در مورد چشم اندازهای بین المللی آنها باشد.

مکرون تصریح کرد: من معتقدم به رسمیت شناختن بین المللی طالبان باید بهایی داشته باشد و عزت زنان افغان ، برابری زن و مرد، باید  شامل آن  باشد، مسائلی که ما بر آن اصرار داریم.

وی همچنین توضیح داد: شرایطی که گروه جی۲۰ نباید در مذاکرات از آن جدا شود ، شامل دسترسی به عملیات های بشردوستانه خارجی و  ارتباط نداشتن طالبان با گروه‌های تروریستی است.

چندی پیش، اظهارات امانوئل مکرون که در روزنامه لوموند منتشر شد عامل جنجال بین فرانسه و الجزایر شد. مکرون در دیداری با فرانسوی‌های جوان الجزایری تبار و الجزایری‌ها گفت: الجزایر پس از سال ۱۹۶۲ بر اساس امتیازاتی که به مستعمرات سابق داده می‌شود بنا شده است اما می‌گوید همه مشکلات از فرانسه است.

روزنامه فرانسوی لوموند بیانیه‌ای از «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه منتشر کرد که در آن مکرون گفته بود معتقد است که «عبدالمجید تبون» همتای الجزایری‌اش «یک حکومت سیاسی-نظامی را هدایت می‌کند.»

مکرون همچنین به گذشته روابط میان الجزایر و فرانسه نیز اشاره کرد و با بیان آنکه می‌خواست تاریخ میان دو کشور را به زبان عربی بنویسد، اعلام کرد که تصمیم داشته این کار را برای افشای حقایقی  انجام دهد که  ترک‌ها در بازنویسی تاریخ پنهان کرده بودند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امانوئل مکرون فرانسه و الجزایر گروه جی 20 گروه طالبان رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۹۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر حماس از تصمیم کلمبیا در قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه افزایش نفرت جهانی از رژیم کودک کش رژیم صهیونیستی که به تصمیم دولت کلمبیا در قطع روابط با این رژیم خبر داد، جنبش حماس از اقدام این کشور شمال آمریکای لاتین در آمریکای جنوبی استقبال کرد.

پایگاه خبری المیادین گزارش داد که جنبش مقاومت اسلامی حماس بامداد پنجشنبه از تصمیم «گوساوو پترو» رئیس جمهور کلمبیا برای قطع روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از کشورهای آمریکای جنوبی و همه کشورها می‌خواهیم که روابط دیپلماتیک خود را با این نهاد جنایتکار قطع کنند».

گفتنی است بر اساس اعلام رسانه‌ها، رئیس جمهور کلمبیا روز چهارشنبه در پیامی از قصد این کشور برای قطع روابط دیپلماتیک با اشغالگران قدس خبر داد.

به گزارش خبرگزایر ریانوستی، «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهور کلمبیا در این خصوص گفت: فردا روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل را به دلیل اقدامات تل آویو در غزه مبنی بر نسل کشی، قطع خواهیم کرد.

وی این موضوع را طی سخنرانی در میدان بولیوار در مرکز بوگوتا در جریان برگزاری تظاهرات بزرگداشت روز کارگر بیان کرد.

کد خبر 6094785

دیگر خبرها

  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • کلمبیا قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد
  • تقدیر حماس از تصمیم کلمبیا در قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی
  • رئیس‌جمهور کلمبیا: روابط خود با اسرائیل را قطع می‌کنیم
  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه
  • رئیس جمهور کلمبیا: از فردا روابطمان با اسراییل را قطع می‌کنیم
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل