Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام«محمدهادی نظیری» روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از مهم ترین آیین‌ها در روز ۲۸ صفر قرائت زیارت حضرت رسول (ص)‌ از بعید (از راه دور) است که این مراسم همزمان با اذان ظهر، با همراهی و مشارکت مردم مومن به منظور ایجاد زمینه مناسب برای رشد معنوی و تنظیم شعائر اسلامی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: همزمان با روزهای پایانی ماه صفر و ایام رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن(ع) و شهادت امام رضا(ع) ۱۳ عنوان برنامه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نیز در فضای مجازی پیش بینی شده و اجرا می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از اعزام ۷۰۰ نفر از مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی همدان به مناطق مختلف استان و اعزام مداح به آیین های عزاداری و سوگواری مناطق شهری و روستایی توسط کانون مداحان خبر داد و گفت: با همکاری کانون و بسیج مداحان، مراسم روضه خوانی مقابل منزل ۲۰۰ شهید در استان اجرا می شود.

حجت الاسلام نظیری اظهار داشت: حرکت ۹۰ دسته عزاداری و پیاده روی، اجرای چهار پایه خوانی در ۳۰۰ نقطه، ۵۰۰ مورد کمک های مومنانه توسط هیات ها و مساجد، اجرای ۱۲۰ مراسم محوری و نیز اجرای هزار و ۳۰۰ برنامه عزاداری در مساجد از برنامه های شاخص ایام پایانی ماه صفر در استان همدان است.

وی با اعلام اینکه در این ایام با همکاری بسیج و کانون مداحان ۷۰ برنامه ختم قرآن کریم در سطح استان اجرا می‌شود عنوان کرد: ۷۰۰ مورد تولید محتوای فرهنگی با موضوع جایگاه اربعین و ویژگی ها و فضائل معنوی پیامبر اسلام (ص)،امام حسن(ع) و امام رضا(ع) تهیه و در فضای مجازی بارگزاری شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: با هماهنگی شهرداری ها، تمامی فضاهای شهری و معابر و خیابان‌های اصلی در تمام شهرهای استان سیاه پوش شده است و مساجد و هیات های مذهبی در سیاه پوش کردن اطراف مکان خود اقدامات لازم را انجام دادند.

حجت الاسلام نظیری خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی با همکاری عموم مردم و رعایت دقیق موازین بهداشتی به خصوص فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می شود.

در کلیات مفاتیح الجنان به خواندن « زیارت پیامبر از بعید» و « زیارت نامه ائمه بقیع» در روز ۲۸ صفر تاکید شده است.

سه هزار هیات مذهبی در استان همدان فعالیت دارند که ۲ هزار و ۲۰۰ هیات از این تعداد در سامانه بیرق اداره تبلیغات اسلامی استان همدان ثبت شده اند.

استان همدان یک هزار و ۵۰۰ مسجد دارد.

برچسب‌ها امام حسن همدان رحلت حضرت رسول اکرم ۲۸ صفر زیارت سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام حسن همدان رحلت حضرت رسول اکرم امام حسن همدان رحلت حضرت رسول اکرم ۲۸ صفر زیارت سازمان تبلیغات اسلامی تبلیغات اسلامی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۹۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) امروز (هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲ پرواز از فرودگاه حضرت امام (ره) و آیت الله صدوقی یزد برای اعزام زائران حج عمره برنامه ریزی شده است.

بر پایه این گزارش، عمره‌گزاران استان تهران در ساعت پنج و ۴۰ بامداد امروز فرودگاه حضرت امام (ره) را به مقصد مدینه ترک کردند.

همچنین زائران استان یزد با پرواز شماره ۱۵۵۰ هواپیمایی‌جمهوری اسلامی در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه از فرودگاه یزد به عربستان رهسپار می‌شوند. پرواز بازگشت زائران استان یزد طبق برنامه ریزی صورت گرفته روز ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری‌خواهد بود.

کد خبر 6089033 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • رسانه‌ها تبلیغات دشمن پس از حمله به اسرائیل را خنثی کردند
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟