Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا-سفیر ایتالیا در ایران از اهدای یک‌ میلیون و 200 هزار دُز واکسن کرونا به ایران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا،جوزپه پرونه امروز در یک کنفرانس خبری که با حضور نمایندگانی از سازمان ملل در محل سفارتخانه ایتالیا برگزار شد، گفت: همانطور که می‌دانید ایتالیا و ایران از جمله کشورهایی بودند که در موج اول ویروس کرونا بیش از همه آسیب دیدند و تعداد زیادی از هموطنان ما جان خود را از دست دادند و تعداد زیادی نیز بیمار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هر دو کشور از پیامدهای کرونا از لحاظ اقتصادی و انسانی رنج کشیدند. خوشبختانه اکنون وضعیت در حال تغییر است و  تعداد افرادی که واکسن زدند بیش از 70 درصد است و این از لحاظ اقتصادی نشانه‌های رشد را مشخص می‌کند. در ایران هم روند واکسیناسیون سرعت گرفته است و می‌دانیم که روزانه یک میلیون دُز واکسن تزریق می‌کنند که این رقم خیلی چشمگیر است.
پرونه ادامه داد: من خوشحالم بگویم که ایتالیا یک میلیون و 200 هزار دوز واکسن کرونا در اختیار ایران قرار داده است و این نشانه مهم از دوستی عمیق و همبستگی بین دو ملت است. امیدواریم این اقدام بتواند در مبارزه ایران با اپیدمی کرونا سودمند باشد.
وی در پایان تاکید کرد: مسلما در زمینه بهداشتی این تنها همکاری ایران و ایتالیا نیست و اقدامات دیگری هم وجود دارد و درمورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

شرایط تزریق دُز سوم واکسن کرونا در اروپا
آژانس دارویی اروپا مجوز تزریق دز سوم واکسن کرونا را برای شهروندان بالاتر از 18 سال صادر کرد.
 آژانس دارویی اروپا پس از بررسی‌های بیشتر از الزام تزریق دز سوم واکسن کرونا در کشورهای اتحادیه اروپا سخن گفته است.
گفته شده است که تزریق دز سوم واکسن کرونا برای آن دسته از شهروندانی که از سیستم‌ ایمنی ضعیف برخوردارند باید دست‌کم 28 روز پس از دز دوم صورت گیرد.
همچنین الزام تزریق دز سوم واکسن کرونا برای همه شهروندان بالاتر از 18 سال پیش‌بینی شده است. در مورد افراد عادی نیز تزریق دز سوم قرار است دست‌کم شش ماه پس از دز دوم صورت گیرد.
به گزارش دویچه‌وله‌، در مورد کسانی که از بیماری‌هایی همچون سرطان رنج می‌برند، زمان تزریق دز سوم حداقل چهار هفته پس از دز دوم اعلام شده است.

واکسن پاستور به سبد واکسن کرونا در کشور اضافه شد
رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: واکسن پاستور (پاستوکووک) به سبد واکسیناسیون کشور اضافه شد.
 محمدرضا شانه‌ساز گفت: واکسن پاستوکووک تولید شده بود و مدت 14 روز قرنطینه خود را طی می‌کرد و امروز اولین پارت از محموله 6 میلیون دوزی واکسن پاستوکووک تحویل و توزیع شد.
وی افزود: تاکنون 6 میلیون دوز واکسن پاستوکووک به دست ما رسیده است و امیدواریم این میزان افزایش پیدا کند و افزایش میزان تولید منوط به توافق انستیتوپاستور ایران و انستیتو فینلای کوباست و به ما قول افزایش تولید را داده اند.

کاهش نسبی قربانیان کرونا در آمریکای لاتین
آمار قربانیان کرونا در برخی از کشورهای آمریکای لاتین از جمله برزیل و مکزیک تا حدودی کاهش یافته است.
 وزارت بهداشت برزیل در آخرین گزارش خود اعلام کرد: شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور با مرگ 204 بیمار دیگر طی 24 ساعت گذشته به بیش از 598 هزار نفر رسید.
همچنین بنابر اطلاعیه این وزارتخانه،‌ آمار مبتلایان نیز با شناسایی 10 هزار و 425 مورد جدید طی این مدت، به بیش از 21 میلیون و 478 هزار نفر افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت بهداشت مکزیک نیز از فوت 303 نفر دیگر طی یک روز گذشته بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد. مجموع قربانیان کرونا در این کشور نیز به بیش از 279 هزار نفر رسید. شمار مبتلایان به کرونا در مکزیک نیز با شناسایی 2 هزار و 282 مورد جدید طی این مدت به بیش از 3 میلیون و 684 هزار نفر افزایش یافت.
مکزیک با بیش از 126 میلیون جمعیت، پانزدهمین کشور جهان به لحاظ فراوانی موارد ابتلا به کرونا به شمار می‌رود.
از سوی دیگر وزارت بهداشت کلمبیا هم اعلام کرد که با فوت 24 تن دیگر بر اثر ابتلا به کرونا شمار کل جان باختگان به بیش از 126 هزار و 425 نفر رسیده است. شمار مبتلایان به کووید-19 در کلمبیا با شناسایی 1189 مورد جدید به بیش از چهار میلیون 963 هزار نفر رسید.
کلمبیا با حدود 50 میلیون جمعیت، یازدهمین کشور جهان به لحاظ فراوانی موارد ابتلا به کرونا به شمار می‌رود.
همچنین وزارت بهداشت آرژانتین در آخرین گزارش خود اعلام کرد 38 بیمار مبتلا به کووید-19 طی 24 ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و به این ترتیب مجموع قربانیان به 115 هزار و 283 نفر رسید. شمار مبتلایان به کووید-19 با شناسایی 981 مورد جدید در شبانه‌روز گذشته، به بیش از پنج میلیون و 260 هزار نفر رسید.
بنابر این گزارش، آرژانتین با بیش از 45 میلیون جمعیت نهمین کشور جهان به لحاظ فراوانی موارد ابتلا به کرونا به شمار می‌رود. همچنین بنابر مقایسه آماری، کاهش نسبی قربانیان کرونا در کشورهای آمریکای لاتین در هفته‌های اخیر مشاهده شده است.

ابتلای 236 میلیون نفر به کرونا در جهان
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از 236 میلیون، جان باختگان نزدیک به 5 میلیون و بهبودیافتگان به بیش از 213 میلیون نفر افزایش یافت.
 به بر اساس اعلام سایت ورلد او مترز، شمار مبتلایان به کرونا در جهان به 236165564 نفر، شمار جان باختگان به 4822761 نفر و شمار بهبودیافتگان به 213227815 نفر افزایش یافت و حال بیش از 87 هزار بیمار وخیم گزارش شده است.
تا این لحظه آمریکا با بیش از 44 میلیون، هند با بیش از 33 میلیون، برزیل با بیش از 21 میلیون و انگلیس، روسیه‏، ترکیه فرانسه با بیش از 7 میلیون نفر در صدر جدول بیشترین مبتلایان به بیماری کووید-19 قرار دارند.

مقام روس از وضعیت کرونا در روسیه گفت
 آنا پوپووا رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه (دست اندرکار پیشگیری از بیماریهای واگیر) وضعیت همه گیری کرونا در روسیه را بسیار متشنج توصیف کرد.
 پوپووا در جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با کرونا تحت نظارت دولت روسیه گفت: در چهار هفته اخیر همه گیری کرونا در روسیه، سیر تصاعدی داشته و در هفته گذشته سرعت همه گیری این بیماری 14 درصد رشد داشته است.  
وی افزود: شمار بیماران کرونایی در 67 منطقه (جمهوری و استان روسیه) رشد داشته و در 13 منطقه تغییر قابل توجهی نیافته و در پنج منطقه دیگر هم شمار بیماران کاهش می یابند.  
به گفته پوپووا، در 12 منطقه روسیه، سرعت همه گیری کرونا بیشتر از بقیه مناطق است و نیاز به اعمال تدابیر ویژه در این مناطق وجود دارد.  
رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه، سرعت رشد همه گیری کرونا را در مسکو بیش از 15 درصد خواند و استان مسکو شش درصد و سن پترزبورگ 11 درصد است.  
این مقام روس همچنین گفت که برنامه هایی که شمار افراد در ان بیش از یکهزار نفر شرکت کنند در مناطق مختلف روسیه منع می شود.  
به گفته وی، فقط به دو منطقه در روسیه اجازه داده شده است که برنامه های اجتماعی (ورزشی و تفریحی) بین یکهزار تا 3 هزار نفر برگزار کنند.
پوپووا خاطرنشان کرد که برنامه ای که در آن بیش از 3 هزار نفر شرکت کنند در هیچ نقطه از روسیه برگزار نمی شود
بر اساس اطلاعات ستاد مقابله با کرونا در روسیه، در شبانه روز اخیر در این کشور 883 نفر بر اثر کرونا جان سپرده اند.  
ستاد مقابله با کرونا در روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: شمار افرادی که در شبانه روز اخیر به کرونا مبتلا یا تست کرونای آنها مثبت تشخیص داده شد به 25 هزار و 781 نفر رسید ...
بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در روسیه در مسکو گزارش شده است و 4 هزار و 294 نفر در پایتخت روسیه در شبانه روز اخیر به این بیماری مبتلا شدند و سن پترزبورگ با 2 هزار و 463 نفر بیمار در مکان دوم قرار دارد.  
براساس اطلاعات موجود، در روسیه در زمان حاضر بیشتر سویه های دلتا و آلفا ویروس کرونا همه گیر شده اند که از شدت سرایت بیشتری نسبت به سویه های دیگر برخوردار و خطرناک تر هستند.  
 تاتیانا گولیکووا معاون نخست وزیر و رئیس ستاد مقابله با کرونا در روسیه به تازگی اعلام کرد دوره سخت و دشوارتر کرونا در این کشور در راه است.
 گولیکووا در جلسه ستاد مقابله با کرونا تحت نظارت دولت روسیه گفت: بار دیگر دوره دشوار بیماری کرونا در روسیه فرا می‌رسد، ما شاهد افزایش همه‌گیری کرونا در کشور هستیم.
گولیکووا که سخنان وی از شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه پخش می‌شد، خطاب به روس‌ها اظهار کرد: از شما می‌خواهم دقت بیشتری داشته باشید و همه تدابیر محدودکننده را رعایت کنید و به این وسیله سلامتی خود و نزدیکانتان را حفظ کنید.

ابتلای 213 میلیون نفر به کرونا در جهان
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از 236 میلیون نفر، شمار جان باختگان نزدیک به 5 میلیون نفر و تعداد بهبودیافتگان به بیش از 213 میلیون نفر افزایش یافت.

در اواسط سال آینده، به واکسن جدیدی برای کرونا نیاز خواهد بود
مدیر عامل شرکت آلمانی «بیو ان تک» که به همراه شرکت آمریکایی فایزر، واکسن کرونا تولید کرده است، گفت: در اواسط سال آینده میلادی، به واکسن‌های جدیدی برای مقابله با سویه‌های نسل بعدی کووید-19 نیاز خواهد بود.

مرگ 450 هزار هندی مبتلا به کرونا
کرونا تا صبح امروز جان 448هزار و 997 هندی را گرفته است. همچنین در شبانه روز گذشته از 991هزار آزمایش 20هزار و 799 آن مثبت بوده است.

هند 300 میلیون دلار به خانواده‌ قربانیان کرونا خسارت پرداخت می کند
 دادگاه عالی هند روز دوشنبه با طرح دولت این کشور برای پرداخت 670 دلار (50 هزار روپیه) خسارت به خانواده هر فوتی ناشی از کرونا موافقت کرد.
به گزارش "ایندیا تودی" این خسارت بر اساس قانون سال 2005 مدیریت بحران هند به همه خانواده‌های هندی که یکی از نزدیکانشان را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند، پرداخت می‌شود.  
ام آر شاه وام اس بوپانا دو قاضی ارشد در دادگاه عالی هند اعلام کردند علاوه بر طرح‌های دولت هند برای جبران خسارت ناشی از کرونا، مبلغ 50 هزار روپیه به خانواده قربانیان این بیماری پرداخت خواهد شد.  
بر اساس داده‌های دولت هند، تاکنون بیش از 447 هزار نفر در این کشور به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. اما تخمین‌های غیر رسمی آمار دقیق را ده برابر بیشتر از آمار دولت هند اعلام می‌کنند.  
براساس آخرین به روزرسانی تارنمای وردمیترز، کشور هند با بیش از 33 میلیون و 858 هزار مبتلا و حدود 447 هزار جانباخته بر اثر ویروس کرونا، پس از آمریکا بیشترین آمار ابتلا به کووید 19 را ثبت کرده است.  
این کشور در سال جاری با موج سهمگین ویروس کرونا مواجه شد که بسیاری را در بیمارستان‌ها بستری کرد و هند را با کمبود شدید اکسیژن مواجه ساخت.  
ویروس کرونای "دلتا" یا بی-1. 617. 2 همان ویروس جهش یافته و بسیار مسری است که برای اولین بار در هند شناسایی شد. سازمان جهانی بهداشت با هدف جلوگیری از انگ زدن به کشورهایی که انواع جهش یافته ویروس کرونا در آنجا شناسایی شده، تصمیم گرفت تا بجای اسامی پیشین از حروف الفبای یونانی برای نامگذاری ویروس‌ها استفاده کند.

 
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن اروپا چین تزریق دز سوم واکسن کرونا ستاد مقابله با کرونا قربانیان کرونا ز سوم واکسن کرونا شمار مبتلایان نفر افزایش یافت کرونا در روسیه واکسن کرونا همه گیری کرونا ویروس کرونا ابتلا به کرونا کرونا در کشور هزار نفر رسید کرونا در جهان وزارت بهداشت شبانه روز جان باختگان میلیون نفر کووید 19 مورد جدید میلیون د بر اساس تزریق د ز واکسن بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۰۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان