Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد استاد حوزه علمیه در محفل عزاداری رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در حرم مطهر بانوی کرامت عنوان کرد: آیت‌الله بهجت در پاسخ به طلبه‌ای که از ایشان در رابطه با حضور قلب در نماز و اصلاح معنوی خود سؤال کرد فرمودند سعی کنید محبت خدا در دل‌های شما جا بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد بالاترین معلم انسان را عشق و محبت خدا دانست و گفت: انسان به هر کسی و هر چیزی که علاقه و محبت داشته باشد مثل او می‌شود و به همین خاطر پیامبر (ص) فرمودند محبت من و اهل بیت ریشه و اساس اسلام است، زیرا محبت پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) محبت خدا است و محبت خدا انسان را خدایی می‌کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: آیت‌الله بهجت در پاسخ به سؤال دوم آن طلبه که گفت چکار کنیم به محبت برسیم گفت زیاد صلوات بر محمد و آل محمد بفرستید، زیرا صلوات اکسیر اعظم است و هر گره‌ای را باز می‌کند وانسان را به تعالی و کمال می‌رساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد با بیان اینکه پیامبر (ص) فرمودند برترین حالت ایمان، دوستی با بندگان خدا برای خدا است، افزود: باید با ذکر صلوات پیوند خود با پیامبر (ص) را محکم کنیم، زیرا پیامبر (ص) حبیب خدا است و حبیب خدا به این معنی است که هم خدا ایشان را دوست دارد و هم ایشان خدا را دوست دارد و همه وجودش عشق و محبت خدا است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه باید محبت پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) را در دل‌های‌مان شعله‌ور کنیم، گفت: پیامبر اسلام (ص) پیامبر رحمت هستند و با وجود آزار و اذیت فراوانی که در مکه شدند هیچگاه دشمنان خود را نفرین نکردند حتی در پیشگاه خداوند برای آن‌ها دعا می‌کردند و برایشان عذر می‌آوردند که آن‌ها جاهل هستند و نمی‌دانند که چه می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد با تأکید بر اینکه پیامبر (ص) یک سر سوزن هم کینه کسی را در دل نداشتند، تصریح کرد: پیامبر (ص) در پاسخ به یکی از اصحاب که به ایشان پیشنهاد نفرین دشمنان را داد فرمودند من مبعوث نشدم که لعن و نفرین کنم بلکه مبعوث شدم رحمت برای خلق باشم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) اولین نوه پیامبر (ص) بودند و پیامبر (ص) به صراحت می‌فرمودند من حسن (ع) را دوست دارم و هرکسی که او را دوست داشته باشد را هم دوست دارم، افزود: امام حسن مجتبی (ع) در زمان حیات‌شان در خانه و در میان اصحاب غریب بودند و امروز هم غربت از در و دیوار بقیع می‌بارد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه علمیه حرم حضرت معصومه استاد حوزه علمیه اهل بیت محبت خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۰۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند

آیت‌الله رضا رمضانی- دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) - که به دعوت مسلمانان برزیل برای شرکت در همایش بین‌المللی «اسلام؛ دین گفت‌وگو و زندگی» به این کشور سفر کرده است، در حاشیه این همایش، در جمع علما و مدیران مراکز دینی آمریکای لاتین، با اشاره به جایگاه مکتب اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: الحمدالله که خداوند ما را با مکتب اهل‌بیت(ع) آشنا کرد. ما با اتفاق بزرگی مواجه شدیم که اسلام در عرصه اجتماعی و سیاسی حضور پیدا کرد. هیچ کس فکر نمی‌کرد چنین اتفاقی رخ بدهد. با وقوع انقلاب اسلامی در ایران، فرصتی طلایی برای همه ایجاد شده است.

تبلیغات غربی‌ها علیه مکتب اهل‌بیت(ع)

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) افزود: امروز غول رسانه‌ای در اختیار غربی‌ها است، آنها در صدد هستند که پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) را خشونت‌طلب معرفی کنند، حال آن که مکتب اهل‌بیت(ع)، مکتب مهر و مهربانی است. همه حرف‌ها برای این است که پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) در مقابل زور می‌ایستند، به همین جهت این نسبت را به شیعیان می‌دهند.


آیت‌الله رمضانی با اشاره به تلاش‌ها برای تحریف اسلام اظهار کرد: ما امروز با تحریف دیگری از اسلام مواجه هستیم. زمانی دشمنان با بیرون کردن کامل اسلام از عرصه‌های اجتماعی و سیاسی به دنبال تحریف اسلام بودند، اما اکنون غربی‌ها به دنبال معرفی اسلام لیبرال هستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، وظیفه مهم مبلّغان دینی را معرفی مکتب اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: اینگونه نیست که سخنان ائمه معصومین(ع) را به راحتی با خواندن چند حدیث بفهمیم. حضرت امیرالمومنین(ع) در روایتی فرمودند: «اَمر (شأن و امامت ما) سخت دشوارتر است؛ و کسی نمی‌تواند (چنان که باید) به آن اقرار کند؛ مگر مَلک مقرّب، یا نبیّ مرسل، یا عبدی که خداوند قلب او را برای ایمان خالص کرده است.»ما می‌خواهیم به دیگران بگوییم که اسلامِ اهل‌بیتی چیست. باید جوانان را با مکتب اهل‌بیت(ع) انس بدهیم.  

رفتار پیروان اهل‌بیت(ع)؛ معرّف مکتب و اهل‌بیت(ع)

وی افزود: امام موسی صدر، جمله‌ای دارد که خیلی زیبا است. او نقل به مضمون می‌گفت که اگر می‌خواهیم امیرالمومنین(ع) را به غیرمسلمانان معرفی کنیم، با خواندن تاریخ یا نقل آیات قرآنی ممکن نیست، چون آنها که قرآن را قبول ندارند. امروزه فقط از این طریق می‌توانیم حضرت امیرالمومنین(ع) را به غیرمسلمانان معرفی کنیم که در رفتارمان، نماینده گفتار و کردار امام علی(ع) باشیم. حضرت امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه فرمودند: «وَ لکِن اَعینونی بِوَرَعٍ وَ اجتِهادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سُدادٍ»؛ ولی مرا با پرهیزگاری و تلاش (برای پاک زیستن) و عفت و پیمودن راهِ درست یاری دهید. اگر امام علی(ع) به خوبی معرفی شود، محبوب عالم خواهد شد. اگر امام علی(ع) را درست معرفی کنیم، در دنیا چه اتفاقی می‌افتد؟ دیگر ظلم نخواهد بود، توزیع ثروت به صورت عادلانه صورت می‌گیرد، فقر نخواهد بود و اتفاقات بسیاری رخ می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آسمانی شدن مادر روحانی شهید حبیب الله رضایی در رودسر
  • اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده است
  • آیت‌الله نوری همدانی: دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده
  • دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • مطهری امام
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند