Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: امام حسن مجتبی(ع) الگوی بارز دستگیری از نیازمندان است.

حجت الاسلام یوسف احمدی در گفت وگو با ایسنا، با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، آن حضرت را الگوی بارز در دستگیری از نیازمندان دانست و گفت: گسترش کارکردهای معرفتی کمک‌های مومنانه در جامعه اسلامی برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) است که شاخصه‌های کلیدی آن را می‌توان در سیره و سبک زندگی امام مجتبی(ع) به عنوان اسوه انفاق و ایثار و کرامت مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی گفت: اثبات صفت برجسته جود و بخشش در وجود مبارک کریم اهل بیت(ع) به وضوح نمایان بود، به طوری که آن حضرت در کمک به محرومان و احسان و نیکوکاری، شهره عام و خاص بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه کمک به فقرا را از جمله فعالیت‌های راهبردی امام حسن مجتبی (ع) در مدینه عنوان کرد و افزود: عمده این کمک‌ها از عایدات موقوفات و صدقات پیامبر (ص) و امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و اموال شخصی آن حضرت تأمین می‌شد.

احمدی افزود: تأمل در سیره کریم اهل بیت(ع) نشان می‌دهد آن حضرت علاوه بر اصل انفاق و حمایت از فقرا و نیازمندان، حقیقت کمک مومنانه را برای آحاد جامعه روشن ساخته که همان حفظ عزت، کرامت و شخصیت فرد نیازمند می‌باشد.

احمدی سپس با اشاره به آثار و برکات کمک‌های مومنانه در جامعه، افزود: ترویج شیوه تربیتی و اخلاقی در کرامت حسنی، در شرایط امروز که بسیاری از افراد جامعه خود از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند، می‌تواند آثار و برکات مختلفی در ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در ارتقای همدلی و هم نوایی مادی و معنوی آحاد مردم با اقشار آسیب پذیر جامعه داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهادت امام حسن مجتبی ع كرمانشاه امام حسن مجتبی مجتبی ع آن حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۰۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع)در ایلام

دریافت 21 MB

فیلم: لیلا کایی

کد خبر 6096211

دیگر خبرها

  • اساتید و معلمان بهترین راهنما و الگوی جامعه
  • جبلی: مسعود اسکویی مصداق بارز نشاط و سرزندگی بود
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی درمنطقه عشایری دهدلی
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در استان کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • ۸۰ درصد جامعه استان از طرح فجرانه استفاده کردند
  • معلم‌های سیروان و سرمشق دستگیری از نیازمندان
  • حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند
  • دستگیری متهم به سرقت ۸۰۰ میلیونی سنگ فیروزه در نیشابور
  • عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع)در ایلام
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است