Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی، قیمت گاز در بازار انرژی اتحادیه اروپا برای نخستین بار در تاریخ این قاره از مرز 1200 دلار عبور کرد.

هم اکنون قیمت عمده‌فروشی گاز در سطح اتحادیه اروپا برای هر هزار مترمکعب بالای 1200 دلار است زیرا افزایش تقاضا برای حامل‌های انرژی با فروکش کردن بحران شیوع کرونا در حال دامن زدن به موضوع کمبود عرضه گاز در اروپا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هفته گذشته بود که برای اولین بار در تاریخ معاملات گاز قیمت هر هزار مترمکعب از هزار دلار عبور کرد و بلافاصله به 1100 دلار رسید. 

پیش‌بینی می‌شود که روند افزایش قیمت گاز در سطح قاره سبز با نزدیک شدن به فصل زمستان باز هم ادامه یابد.

یکی دیگر از عوامل بالا رفتن قیمت این حامل انرژی از سرگیری بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و لغو محدویت‌های کرونایی بوده است.

از سوی دیگر حجم ذخایر گاز انبار شده در اروپا نسبت به متوسط 5 سال گذشته بسیار پایین‌تر بوده و در کنار آن پیش‌بینی می‌شود که این قاره باوجود پایین بودن دسترسی به گاز اما زمستان سردی را پیش‌ِ رو داشته باشند.

خریداران گاز آسیایی هم در بازار جهانی رو دست اروپایی‌ها زده و دسترسی آنها به این حامل انرژی را کم کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: افزایش قیمت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۰۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت دلار که با شروع سال جاری روند صعودی به خود گرفته بود و متناسب با حوادث بین‌المللی به محدوده ۷۰ هزار تومان هم رسید، اما از ده روز پیش روند کاهشی به خود گرفته و پس‌از گذشت ۴۰ روز قیمت دلار از کانال ۶۰ هزار تومان به کانال ۵۰ هزار تومانی برگشت.

هم‌اکنون دلار در بازار آزاد روی پله ۵۹ هزار تومان قرار دارد؛ با توجه به ثبات و آرامشی که در بازار دلار غیررسمی حاکم است، خریداری نیست و دلالان در سایه رفتند به نظر می‌رسد قیمت دلار به روند نزولی خود ادامه دهد و به قیمت‌های پیایین تر نیز برسد.

براساس این گزارش، بسیاری از کارشناسان بازارهای مالی معتقد هستند که طبق سنوات گذشته بعد از اردیبهشت‌ماه افت تقاضای ارزی در بازار رخ خواهد داد؛ بنابراین شاهد ایجاد یک ثبات در بازار و کاهش قیمت دلار در کانال‌های پایین‌تر خواهیم بود.

کد خبر 6090852 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چه کسی ترمز رشد ارز را کشید؛ دیگر خبری از افزایش قیمت نیست؟
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو