Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام سید محمد مهدی طباطبایی مسئول جامعه القرآن الکریم کشور در مهریز،گفت: ساختمان خیری جامعه القرآن به عنوان ظرفیت جدید در شهرستان مهریز در راستای گسترش فعالیت‌های قرآنی گام برمی‌دارد و رسالت آن تعلیم و تعلم و حفظ و تفسیر قرآن کریم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او از ساخت مدرسه قرآنی شهر مهریز در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: مدرسه قرآنی مهریز در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع توسط خیر مهریزی در نظر گرفته شده و امیدواریم ساخت آن توسط خیر به زودی انجام شود.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی امام جمعه مهریز هم با اشاره به اهمیت ترویج آموزه‌های دینی در بین مردم و جوانان با گسترش فعالیت‌های اجتماعی و همکاری خیران در سطح شهرستان اظهار داشت: حضور خیران برای کمک در ساخت و توسعه این مراکز برای تربیت دینی جوانان ضروری است.

زارعزاده فرماندار مهریز نیز تصریح کرد: هزینه ساخت این مجموعه در زمینی به وسعت هزار مترمربع و زیربنای ۲۸۰ مترمربع را خانواده مرحوم فهیمه زارع پرداخت کردند.

ابویی مدیر مرکز جامعه القرآن مهریز نیز گفت: این ساختمان در چهار کلاس، ظرفیت ۱۰۰ نفر قرآن آموز را داراست و کار‌های تخصصی قرآن کریم ویژه سنین چهار و نیم سال به بالا را بر عهده دارد.

در پایان این مراسم از یکی از خیران خورمیزی به نام حاج مختار زارع قدردانی شد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تفسیر قرآن مدرسه خیری فعالیت های قرآنی جامعه القرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۰۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری

محمد صفرزاده اظهار داشت: از این تعداد ۷۰ مدرسه با ۳۵۱ کلاس درس و ۴۶ هزار متر مربع زیربنا، دو نمازخانه، هشت سالن ورزشی و یک مجتمع آموزشی فرهنگی با ۵۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع وجود دارد که برای تکمیل فضا‌ها بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی افزود: برای کمک به مدرسه سازی از گروه‌های جهادی، شورای بانوان، نهاد‌های دولتی و حاکمیتی و دانش آموز خیری کمک گرفته می‌شود، در صورتی که بخشی از مسئولیت اجتماعی به سمت مدرسه سازی سوق پیدا کند مشکل مدارس در استان حل می‌شود.

صفرزاده با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در کشور به ازای هر دانش آموز ۵.۲۸ متر مربع و سرانه استاندارد ۸.۳۹ مترمربع است، اضافه کرد: میزان سرانه در استان ۸.۲۵ متر مربع است که با سرانه استاندارد کشوری فاصله زیادی نداریم، البته با بازنگری شناسنامه فنی فضای آموزشی سرانه فضای آموزشی در استان مشخص خواهد شد.

وی بیان داشت: در جشنواره خیرین مدرسه ساز دور گذشته میزان مشارکت و تعهد خیرین ۶۴ میلیارد تومان بود که حدوداً ۵۰ میلیارد تومان آن محقق شد، از طرفی عمده مبالغی که از محل خیرین تامین می‌شود از خارج از استان بوده که لازم است میزان مشارکت مردم استان افزایش یابد، بنابراین می‌توان گفت باید فرهنگ چند خیری به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی در استان نهادینه شود.

بیشتر بخوانید

فعالیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز در ۱۷ منطقه آموزشی

صفرزاده افزود: زیربنای کل طرح‌های خیری در دست اجرا در استان ۵۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع است که برای تکمیل این طرح‌ها پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی گفت: هم‌اکنون سرانه آموزشی کشور ۸.۳۹ متر مربع و استان ۸.۲۵ متر مربع است که این آمار براساس آمار طرح شناسنامه سال‌ها ۹۳ است و باید این اطلاعات به روز رسانی شود.

صفرزاده ادامه داد: در سرانه فضای آموزشی در کل نسبت به کشور در وضعیت مطلوب قرار داریم، اما دربرخی مناطق آموزشیبا کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم و باید آمار مدارس براساس منطقه به منطقه استخراج شود تا بتوان وضعیت فضا‌های آموزشی را در همه مناطق استان به سطح متوسط و استاندارد برسانیم.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • احداث چهار مدرسه خیری در یزد
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در بام ایران
  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است