Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@13:07:32 GMT

واقفان ملایری تجلیل می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۰۳۷۶

واقفان ملایری تجلیل می‌شوند

حجت‌الاسلام ابوذر عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر ضمن گرامیداشت دهه وقف اظهار کرد: شهرستان ملایر در حوزه وقف در استان و کشور سرآمد است و با وجود بیش از ۱۹۰ موقوفه و وجود واقفان بزرگ در حوزه‌های مختلف موفق عمل کرده است.

وی گفت: عمل به نیت واقف مهمترین برنامه اداره اوقاف است و ما تنها می‌توانیم در راستای نیت واقف عمل کرده و یا با کسب مجوز از سازمان در حوزه‌های مختلف هزینه‌های موقوفات را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر افزود: در حال حاضر بزرگترین و بیشترین موقوفات شهرستان مربوط به شادروان سیف الدوله است که در حوزه‌های درمانی، آموزشی و فرهنگی، روضه‌خوانی و اطعام بوده و باعث توسعه شهرستان از چند دهه گذشته شده است.

وی با بیان اینکه برای توسعه بیشتر شهرستان موقوفات بیشتری نیاز است گفت: در این زمینه به واقفانی که بخواهند وقف جدید داشته باشند مشاوره‌ لازم از سوی کارشناسان ارائه می‌شود تا موقوفات خود را با توجه به نیازهای روز داشته باشند.

عباسی در ادامه از برگزاری بیش از ۵۰ برنامه همزمان با دهه وقف در ملایر خبر داد و تصریح کرد: همزمان با دهه وقف از واقفان خیراندیش شهرستان تجلیل خواهد شد.

وی برگزاری نشست خبری با رسانه‌ها، دیدار با امام جمعه ومسئولان شهرستان ملایر، برپایی «ایستگاه همه واقف باشیم» را از دیگر برنامه‌های دهه وقف دانست.

توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در ادامه از توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند با هماهنگی کمیته امداد خبر داد و تصریح کرد: این طرح در قالب طرح مهربانی محلات با همکاری مراکز افق در بقاع متبرکه انجام می‌شود.

وی غبارروبی بقاع متبرکه و به صورت ویژه بقعه امامزاده عبدالله(ع) با حضور جمعی از مسئولان و هیات امنا، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، تجلیل از خانواده‌ کارمندان اوقاف و تجلیل از مسئولان بقاعی که با مرکز افق همکاری داشتند را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

عباسی در ادامه از تسویه حساب دفتری مشتریان بی‌بضاعت با حفظ کرامت آنها در تعدادی از مغازه‌های حاشیه شهر خبر داد و گفت: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دیگر نیز متناسب با این ایام در شهرستان انجام می‌شود.

وی برگزاری برنامه‌های عزاداری در فضای مجازی و همچنین بقاع متبرکه همزمان با ۲۸ صفر و سالروز شهادت امام رضا(ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از دیگر برنامه‌های این اداره در دهه وقف برشمرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در ادامه با اشاره به پروژهای عمرانی اداره اوقاف افزود: در حال حاضر سه پروژه بزرگ شامل پروژه مبل و منبت با ۱۴ هزار متر و برآورد ۵۰ میلیارد تومان، طرح هایپرمارکت با ۵۰ هزار متر و ۲۵ میلیارد تومان و پمپ بنزین با ۲۰ میلیارد تومان از طرح‌های در حال اجرای اوقاف است.

وی با بیان اینکه نمای امامزاده ابراهیم طجر سامن نیز با یکصد میلیون تومان انجام شده است، اجرای ۱۰ سوئیت خوابگاهی در دانشکده علوم قرآنی با ۴۰۰ میلیون تومان، لوازم بازی کودکان در پارک بانوان با ۲۵۰ میلیون تومان، اجرای طرح‌های تکمیل در استخر سیفیه و اجرای طرح ۱۷ واحدی اداری در همدان با ۱۵۰ میلیون تومان را از دیگر طرح‌های اوقاف برشمرد.

عباسی خاطرنشان کرد: اجرای طرح بازسازی فضای بیرونی بقعه امامزاده عبدالله(ع) با ۲۰۰ میلیون تومان، بازسازی امامزاده زبیده خاتون(س) با یکصد میلیون تومان و هزینه‌کرد ۱۰ میلیون تومانی در امامزاده سید علی داویجان از دیگر اقدامات در حوزه عمرانی بوده است.

انتهای پیام/89013

منبع: فارس

کلیدواژه: هفته وقف پروژه های عمرانی خبرگزاری فارس میلیون تومان اداره اوقاف دهه وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برترین‌های عقیدتی سیاسی شهرستان رشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ نماینده ولی فقیه در گیلان دراین مراسم با اشاره به قدرت زورافزون نظامی ایران درمنطقه گفت:عملیات «وعده صادق» نیرو‌های مسلح کشور به ویژه سپاه پاسداران مقتدرصولت وهیمنه رژیم جعلی و کودک کش اسراییل را در منطقه و دنیا شکست.
 آیت الله فلاحتی افزود: امروز عظمت ایران اسلامی به واسطه داشتن نیرو‌های جوان، انقلابی وجهادی به ویژه بیسجیان بیش از پیش شده است.
وی با اشاره به هفته گرامیداشت معلم با قدردانی از زحمات معلمان افزود: معلمان اهل فکر و اندیشه هستند و می‌توانند نسل آینده ساز کشور را به گونه‌ای تربیت کنند که کشور را به قله‌های اقتدار و پیشرفت برسانند. 
نماینده ولی فقیه درگیلان در ادامه به جنبش‌های دانشجویی در اروپای شرقی و امریکا هم اشاره کرد و گفت: جوانان این کشور‌ها به درجه‌ای از خود آگاهی رسیده اند که دیگر زیربار زور نخواهند رفت. 
آیت الله فلاحتی همچنین به اجرای طرح عفاف وحجاب در جامعه هم تاکیدو تصریح کرد: با اجرای این طرح باید بساط بی عفتی در جامعه برچیده شود.
حجت الاسلام والمسلمین انصاری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه رشت هم دراین مراسم گفت: شبکه تربیتی عقیدتی و سیاسی و هادیان سیاسی در مقابله با تهاجمات دشمن تلاش و با آگاهی بخشی به جوانان و دشمن شناسی به موقع از کیان میهن اسلامی دفاع می‌کنند.
 در این مراسم همچنین از «سرود معلم مهربان» کاری از دانش آموزان عضو حوزه بسیج شهید مطهری رشت رونمایی شد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از مقام معلمان در بوانات
  • تجلیل از برترین‌های عقیدتی سیاسی شهرستان رشت
  • جزییات «شب نغمه‌های اذان ایرانی» اعلام شد/ تجلیل از ۲ موذن پیشگام
  • حوزه انتخابیه ملایر
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • تجلیل از مربیان عقیدتی و سیاسی و معلمان بسیجی شهرستان صومعه سرا
  • تجلیل از کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق
  • تجلیل از معلمان بازنشسته شهرستان بافق