Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هرساله با فرارسیدن ایام خاص نظیر اعیاد و یا اربعین و دهه آخر صفر که شاهد افزایش ورود زائران به مشهد هستیم، با تخلفات گرانفروشی بلیت‌ها مواجه می‌شویم.

امسال نیز آژانس‌های مسافرتی از قافله عقب نمانده و چند روزی است که به دلیل سفر جمعی از هموطنان‌مان به شهر مشهد،آنها را با افزایش چند برابری قیمت بلیط هواپیما و قطار به سمت مشهد مواجه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با جستجویی کوتاه در سایت‌های خرید بلیط این نابسامانی را متوجه می‌شوید، به طور مثال قیمت بلیت قطار که تا شهریور ماه که بلیت مشهد- تهران ۲۵۰ هزار تومان بود این میزان در هفته جاری به ۶۶۷ هزار تومان و یا حتی به ۸۲۸ هزار تومان رسیده است.

همچنین قیمت بلیت هواپیما در حال حاضر از ۶۲۸ هزار تومان تا بیش از یک میلیون تومان متفاوت است و به گفته سخنگوی انجمن صنفی دفاتر و خدمات مسافرتی خراسان رضوی، در یکی دو ماه اخیر نرخ بلیت به شدت افزایش پیدا کرده و در دهه آخرماه صفر و تعطیلات این روزها و افزایش ورود زائران به مشهد نیز این افزایش قیمت متاسفانه چند برابر شده و دلیل آن عدم نظارت کافی به این مقوله است. 

اختلاف قیمت به دلیل تنوع خدمات قطارهاست

مدیر روابط عمومی راه آهن خراسان رضوی در خصوص افزایش قیمت بلیت‌های قطار طی چند روز اخیر، با اشاره به اینکه هیچ برنامه‌ای در خصوص افزایش نرخ ابلاغ نشده و افزایش نرخ هم نداشتیم، به خبرنگار اقتصادی فارس در مشهد گفت: در خصوص افزایش نرخ نسبت به شهریورماه باید دید قطار مربوطه یکسان بوده یا خیر، نباید افزایش نرخی رخ داده باشد و این اختلاف در قیمت به دلیل تنوع خدمات در قطارهاست.

جواد معراجی‌فر با بیان این نکته که قیمت‌گذاری به صورت متمرکز در تهران انجام می‌شود و ما دخالتی نداریم، خاطرنشان کرد: ما بر روی آژانس‌ها و نحوه بلیت فروشی آنان نظارت حاکمیتی داریم و درصورتی که تخلفی گزارش شود با آن برخورد می‌کنیم.

ورود ۶۱۷۷ مسافر به مشهد طی روز گذشته

همچنین مدیر روابط عمومی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد هم در خصوص افزایش نرخ بلیت، گفت: این مسئله به سازمان هواپیمایی کشوری بازمی‌گردد.

حسن جعفری بیان کرد: به طور کلی نظارت بر قیمت گذاری و فروش بلیت با این سازمان است و با ما نیست.

وی بیان کرد: روز گذشته ۷۱ پرواز ورودی به مشهد با تعداد مسافر ۶ هزار و ۱۷۷ نفر داشتیم.

در حال حاضر مکانی در مشهد برای حضور مسافر نداریم

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و زیارتی خراسان رضوی هم در این خصوص بیان کرد: انجمن صنفی در خصوص بحث تخلفات نمی‌تواند به صورت مستتقیم به نرخ بلیت ورود پیدا کند.

فرهاد دوایی با بیان اینکه مکانیزم اجرایی و ضربه‌ای نداریم، بیان کرد: نکته‌ای که در حال حاضر وجود دارد اینکه در حاضر مکان برای زائران موجود نیست و امروز نه اقامتگاه‌ها در مشهد جا دارند و نه پروازها و به طور کلی ظرفیت تکمیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با عرضه کم و تقاضای زیاد روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: از سوی مسئولان مربوطه اعلام شده افزایش نرخ بلیت و اقامتگاه‌ها را نخواهیم داشت و در صورت مشاهده برخورد می‌شود.

سازمان هواپیمایی کشوری نرخ دقیق بلیت را اعلام نمی‌کند

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و زیارتی خراسان رضوی تاکید کرد: امروز در مشهد جایی در اقامتگاه‌ها موجود نیست که بخواهند گران فروشی کنند. از ۲۴۰ هتلی که در مشهد وجود دارد تنها ۸۰ تا ۹۰ هتل سرویس می‌دهند و مابقی اقامتگاه‌ها به دلیل ضربه‌ای که کرونا به آنان وارد کرد و نبود حمایت دولتی و از طرفی از دست دادن نیروی حرفه‌ای و آموزش دیده خود، تعطیل هستند و تاکنون نتوانستند قد راست کنند.

دوایی در ادامه سخنان خود درخصوص میزان افزایش نرخ بلیت‌ها با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری نرخ دقیق بلیت را اعلام نمی‌کند، تصریح کرد: هر زمان تماس می‌گیریم و درخواست اعلام نرخ بلیت را داریم می‌گویند برای ایرلاین‌ها رقابت در نظرگرفتیم.

از ۲۸۰ هواپیما حدود ۱۰۰ هواپیما فعالیت می‌کنند

وی به کمبود هواپیما اشاره و ادامه داد: در حال حاضر از ۲۸۰ هواپیما حدود ۱۰۰ هواپیما فعالیت می‌کنند و مابقی به دلیل نبود قطعه و تحریم خوابیه‌اند و همین مسئله در افزایش‌ها بی‌تاثیر نیست.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و زیارتی خراسان رضوی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری افزایش نرخ را قبول ندارد اما ما معتقد به این افزایش هستیم، خاطرنشان کرد: وقتی تقاضا افزایش می‌یابد، مشخص است که افزایش نرخ را تجربه خواهیم کرد از طرفی دولت هم به دلیل اینکه نتوانسته حمایت کند نظارتی درستی ندارد تا آنان بتوانند ضرر وارده را جبران کنند.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر صفر دو میلیون مسافر وارد مشهد شود.

متولیان باید تدبیری کنند تا بستر گران‌فروشی بلیت محیا نشود

کارشناس معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: در راستای نظارت بر تخلف گران فروشی همکاران من در ایام اربعین در فرودگاه استقرار یافتند و گزارشات مردمی می گرفتند.

عباس اخوان با اشاره به اطلاع رسانی به مردم در خصوص ارائه و پیگیری به شکایات آنان، افزود: در این خصوص برای ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی، پرونده‌های تشکیل داده شده و حدود ۶ آژانس و ایرلاین های متفاوتی تخلفات احصا شده و از لحاظ ریالی میزان قابل توجه است.

وی با بیان این که میزان ریالی تخلفات هنوز به دست من نرسیده است، ابراز کرد: باتوجه به اینکه دهه آخر صفر را پیش رو داریم، همکاران ما در فرودگاه استقرار دارند و گزارشات مردمی را پیگیری می‌کنند و مطابق سنوات گذشته با سامانه ۱۲۴ هم شکایات مردمی را رصد می‌کنیم.

کارشناس معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: متولیان امر در حوزه حمل‌و‌نقل و راهداری باید تدبیری کنند که کار به نحو احسن انجام شود و بستری برای تخلف وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: دهه آخر صفر افزایش قیمت بلیط مشهد شهادت امام رضا ع قیمت بلیط هواپیما قیمت بلیط قطار مشهد سازمان هواپیمایی کشوری انجمن صنفی دفاتر خصوص افزایش خدمات مسافرتی اقامتگاه ها خراسان رضوی حال حاضر هزار تومان افزایش نرخ قیمت بلیت نرخ بلیت دهه آخر آخر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۰۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تمامی قطارهای فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد

با توجه به پیش فروش بلیت‌ قطارهای فوق العاده ای که شرکت راه آهن برای بازه زمانی تعطیلات پایانی هفته و به مناسبت شهادت امام جعفر صادق ع گذاشته شده بودند طبق بررسی‌ها صورت گرفته پیش فروش تمامی بلیت ها به اتمام رسیده و ظرفیت قطارها در تمامی سایت های اینترنتی فروش  بلیت تکمیل شده است.

این در حالی است که شب گذشته در دقایق پایانی ۱۰ اردیبهشت ماه شرکت راه آهن در یک توییتی اعلام کرد که سه رام قطار فوق العاده با توجه به افزایش تقاضای برای زیارت مشهد همزمان با شهادت امام جعفر صادق ع قرار داده است و پیش فروش این قطارها از ساعت ۹ صبح آغاز می شود.

اما بررسی ها حاکی از پر شدن ظرفیت قطارها و صندلی های عرضه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۲ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟
  • «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی در مشهد اکران می‌شود
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد از امروز
  • آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد
  • ظرفیت تمامی قطارهای فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۱ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح