Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@22:29:02 GMT

الزامات جهاد تبیین

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۱۰۱۳

الزامات جهاد تبیین

گروه سیاسی خبرگزاری فارس، یادداشت مهمان- یدالله جوانی: شعر بسیار زیبا، خوب و پر معنای «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود»، از اهمیت و نقش راهبردی «جهاد تبیین» حضرت زینب(س)، در به کمال رساندن، اثربخش کردن و جهانی شدن پیام عاشورای حضرت امام حسین(ع) حکایت می‌کند. رهبر حکیم انقلاب اسلامی در روز اربعین سال جاری، در خصوص نقش مجاهدت‌های حضرت زینب(س) با تمرکز راهبردی بر «تبیین و روشنگری» فرمودند:«این چهل روزی که از عاشورا تا اربعین اتفاق افتاده، یکی از مقاطع بسیار مهم تاریخ اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز عاشورا در اوج اهمیت است و این چهل روزی هم که بین عاشورا و اربعین هست، تالی تلو روز عاشوراست. اگر روز عاشورا اوج مجاهدت همراه با فداکاری- فدا کردن جان، فدا کردن عزیزان، فرزندان و یاران- است، این چهل روز اوج مجاهدت همراه با تبیین، همراه با افشاگری، همراه با توضیح است. اگر این چهل روز نمی‌بود، اگر حرکت عظیم زینب کبری(س) و جناب ام کلثوم و حضرت سجاد(ع) نمی‌بود، شاید آن فقره «لیستنقذ عبادک من الجهاله و حیره الضلاله» اتفاق نمی‌افتاد. این حرکت عظیم، این صبر فوق‌العاده خاندان پیغمبر به پیشوایی زینب کبری (س) و امام سجاد(ع) بود که توانست حادثه کربلا را ماندگار کند و به معنای واقعی کلمه این تبیین مکمل آن فداکاری بود.»

تبیین یعنی نورافشانی بر تاریکی‌ها و جنگ با دروغ‌پردازی‌ها و کنار زدن پرده‌ها و آشکارکردن حقایق و واقعیت‌ها، و این مهم به مجاهدتی بس عظیم نیاز دارد. حضرت زینب(س) با چنین مجاهدتی، تمام نقشه‌های شیطانی دستگاه نفاق یزیدی را خنثی و حقایق و واقعیت‌های قیام خونین کربلا را نه تنها آشکار کرد؛ بلکه پیام این حرکت عظیم و بی‌نظیر تاریخی را برای تمام انسان‌ها تا روز قیامت، ابدی و ماندگار کرد. امروز نظام سلطه و دستگاه استکبار جهانی با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها و از جمله ظرفیت‌های منافقین در جهان اسلام، با تمرکز راهبردی بر جنگ ‌شناختی در بستر جنگ نرم و جنگ تبلیغاتی، تلاش می‌کند برای گمراه‌کردن مردم و به ویژه جوانان، با روایت غلط و مخدوش از اصل انقلاب اسلامی و قیام لله حضرت امام خمینی(قدس الله نفسه الزکیه)، از نظام ولایی و جمهوری اسلامی، از دفاع مقدس هشت ساله، از سیاست‌ها و رویکردهای استکبارستیزی ملت ایران، از سیاست‌ها و رویکردهای دفاع و حمایت از مستضعفین در جمهوری اسلامی، از سیاست‌ها و رویکردهای نظام اسلامی و ملت ایران در قبال موضوع فلسطین و رژیم صهیونیستی و ده‌ها موضوع دیگر مرتبط با انقلاب اسلامی، یک ذهنیت منفی فراگیر عمومی را با هدف جداسازی مردم از انقلاب و نظام اسلامی شکل دهد. در چنین شرایطی که دشمن با تصویرسازی غلط و منفی از حقایق و واقعیت‌های انقلاب اسلامی، به دنبال ناامیدسازی مردم نسبت به آینده و بدبین‌سازی و بی‌اعتمادسازی نسبت به نظام اسلامی است، تنها با یک جهاد عظیم تبیینی و روشنگری می‌توان به این توطئه پیچیده غلبه کرد و نقشه‌های شوم دشمن و بدخواهان را خلاصه کرد. بر همین اساس، رهبر حکیم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم، ضمن تشریح جنگ تبلیغاتی دشمن و محاصره تبلیغاتی ملت ایران در مقطع فعلی، جهاد اصلی جوانان را امیدآفرینی اعلام فرمودند. از منظر معظم له اساس امیدآفرینی، با «تبیین»، «روشنگری» و «افشاگری» است. اهمیت موضوع به گونه‌ای است که رهبر حکیم انقلاب اسلامی در بیانات روز اربعین حسینی، ضمن تشریح حرکت مجاهدانه و روشنگرانه حضرت زینب(س) و تأکید بر این نکته که جهاد تبیین آن بانوی بزرگوار مکمل فداکاری‌های روز عاشورا بود، خطاب به دانشجویان فرمودند: «به مسئله تبیین اهمیت بدهید. خیلی از حقایق هست که باید تبیین بشود. در قبال این حرکت گمراه‌کننده‌ای که از صد طرف به سمت ملت ایران سرازیر است و تأثیرگذاری بر افکار عمومی که یکی از هدف‌های بزرگ دشمنان ایران و اسلام و انقلاب اسلامی است و دچار ابهام نگه‌داشتن افکار و رها کردن اذهان مردم و بخصوص جوان‌ها «حرکت تبیین»خنثی‌کننده این توطئه دشمن و این حرکت دشمن است.»

بر همگان در شرایط کنونی واجب است که این «فرمان جهاد تبیین» را جدی گرفته و در برپایی یک نهضت عظیم تبیین تلاش کنند. برای تحقق یک جهاد تبیین اثربخش، همانند مجاهدت‌های روشنگرانه حضرت زینب(س)، باید به الزامات این جهاد مقدس توجه داشت. الزاماتی از قبیل :

1- معنویت، اخلاص و توکل

2- عقلانیت و مدبرانه بودن حرکت

3- مجاهدت مبتنی بر شجاعت

4- رعایت اخلاق و انصاف

5- داشتن ذهنی فعال و نگاهی تیزبین

6- داشتن زبانی گویا و روان

7- داشتن همت والا و خستگی‌ناپذیری

8- به میدان‌آوردن آبرو و معامله با خدا

9- برخورداری از شرح صدر

10- شاخص قراردادن ولایت در همه امور

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: یادداشت کربلا امام حسین انقلاب اسلامی یدالله جوانی انقلاب اسلامی حضرت زینب س چهل روز روز عاشورا جهاد تبیین ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۱۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حبیب الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه و محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه طی پیام تسلیتی ماموستا فخری امام جمعه سابق جوانرود را از علمای پیشتاز در تبیین حقایق انقلاب دانستند.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

إنّا لله و إنّا الیه راجعون

خبر رحلت امام‌جمعه سابق شهر جوانرود، عالم وارسته و فاضل ارجمند مرحوم مغفور حاج ماموستا ملأ احمد فخری (رحمةالله‌علیه) موجب تاثّر و تألم این‌جانبان گردید.

آن مرحوم از جمله عالمان فرهیخته، انقلابی، اخلاق‌مدار و بصیر بود که با روحیه مردمداری و تواضع، نقش بزرگی در وحدت و همدلی مردم منطقه و مقابله با توطئه‌های بدخواهان و ضدانقلاب ایفا نمود.

ایشان ۴۴ سال در سنگر امامت جمعه جوانرود به اسلام، مردم و انقلاب اسلامی خدمت کرد و همواره در تبیین حقایق و معارف اسلام و انقلاب اسلامی از علمای پیشتاز بود.

این‌جانبان درگذشت این شخصیت ارزشمند را به رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، مردم مؤمن و انقلابی استان کرمانشاه و شهرستان جوانرود بخصوص شاگردان و خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند حکیم علو درجات برای آن عالم بصیر و صبر و اجر برای عموم بازماندگان مسألت می‌نمائیم.

کد خبر 6088605

دیگر خبرها

  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • ۱+۵ موضوع مهمی که باید هدف «جهاد تبیین» قرار گیرد
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور