Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی بهرامی‌زاده روز سه شنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی چناران در جمع خبرنگاران افزود: این اقدام در راستای عمل به سیاستهای سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و نیز تاکید استاندار مبنی بر تامین زمین مورد نظر برای طرحهای تحقیق و توسعه و هایتک، از تابستان امسال در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در این راستا اولویت واگذاری زمین در شهرکهای صنعتی به‌ویژه پیرامون مشهد به شرکتهای دانش بنیان اختصاص یافت که تاکنون ۲۰ شرکت دانش بنیان مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی درخواست زمین برای استقرار واحد خود کرده اند که پنج هکتار زمین در این شهرکها به آنها واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت حمایت از صنایع دانش بنیان و استقرار آنها در شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: تا پایان امسال زمین مورد نیاز ۴۰ شرکت دانش بنیان دیگر در سطح شهرکهای صنعتی خراسان رضوی تامین می شود و ۱۰ هکتار زمین به این منظور اختصاص می یابد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت های شهرک صنعتی چناران اظهار داشت: این شهرک صنعتی در ۴۵ کیلومتری مسیر مشهد - قوچان با گستره کلی حدود هزار و ۱۰۰ هکتار،  از بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی شرق کشور است که در حال حاضر ۱۷۰ واحد صنعتی در این شهرک فعال است.

بهرامی زاده افزود: تاکنون واگذاری زمین برای واحدهای تولیدی و کارگاهی با اولویت دانش بنیانی ها در شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شمال شرق آغاز شده است که افزون بر این شهرک، زون اختصاصی ویژه استقرار شرکتهای دانش بنیان و فناور و هایتک در پهنه وسیعی از شهرک صنعتی چناران نیز راه اندازی می شود.

به گزارش ایرنا، ۲۶۰ واحد دانش بنیان و ۶۵۰ واحد فناور در خراسان رضوی وجود دارد که این شرکت‌ها از ۷۳۰ محصول برخوردار هستند.

شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی از سال ۱۳۶۴ در این استان راه اندازی شد و در سال ۱۳۸۴ در پی ادغام سازمان صنایع کوچک با شرکت شهرک های صنعتی، معاونت صنایع کوچک نیز به آن ملحق شد.

در سال ۱۳۶۷، سه شهرک و ناحیه صنعتی در خراسان وجود داشت که این تعداد امروز به ۴۸ شهرک و ناحیه صنعتی رسیده که در ۴۰ مورد آنها زمین برای راه اندازی واحد صنعتی در حال واگذاری است.

زمین های در اختیار شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی هشت هزار و ۶۰۰ هکتار است که عملیات اجرایی در پنج هزار و ۴۰۰ هکتار آن انجام گرفته و از این میزان ۶۰۰ هکتار به واحدهای صنعتی تعلق دارد.

۲ هزار و ۵۶۹ واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی مستقر هستند که در مجموع ۴۳ درصد از واحدهای صنعتی، ۲۳ درصد از سرمایه گذاری صنعتی و ۳۹ درصد از اشتغال صنعتی استان را در اختیار دارند.

برچسب‌ها زمین مشهد سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران چناران دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زمین مشهد سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران زمین مشهد سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران چناران دانش بنیان ها شهرکهای صنعتی خراسان رضوی صنعتی خراسان رضوی شهرک های صنعتی شهرک صنعتی صنایع کوچک دانش بنیان شرکت شهرک شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۱۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز شروع نشده، گفت که این شهرک در حال تغییر مکان است‌.

محمود سیجانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ابتدا قرار بود شهرک صنعتی پوشاک در نزدیکی شمس آباد ساخته شود، اما به دلیل مشکلاتی که در حوزه زمین وجود داشت، قرار شده این شهرک در نزدیکی فرودگاه امام خمینی(ره) جانمایی شود.

رئیس سازمان صمت استان تهران با بیان اینکه اطلاعات دقیق‌تر درباره اینکه ساخت شهرک صنعتی پوشاک در چه مرحله‌ای قرار دارد، در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران است، گفت: البته این احتمال وجود دارد که با انجام اصلاحاتی، شهرک صنعتی پوشاک در همان جای قبلی ساخته شود.

سیجانی همچنین در پاسخ به اینکه آیا صنایع در صورت قطعی برق در فصل تابستان می‌توانند برای گرفتن خسارت اقدام کنند، تصریح کرد: صنایع فقط در صورتی که قطعی برق بدون اطلاع باشد و باعث آسیب رسیدن به مواد اولیه یا ماشین آلات باشد، می‌توانند برای دریافت خسارت اقدام کنند.

رئیس‌جمهوری وقت، سال ۱۳۹۵ کلنگ‌زنی این پروژه را انجام داد و پیشرفت آن در دستور کار قرار گرفت تا بتوان با گردآوری مجموعه‌ای از واحدهای مختلف صنعت پوشاک، شهرک صنعتی آن را در محلی به موقعیت جغرافیایی رو به روی حرم مطهر امام خمینی (ره) به بهره‌برداری رساند.

شهرک تخصصی پوشاک اولین شهرکی است که بر اساس نیاز داخلی طراحی شده و سراسر زنجیره تولید پوشاک از تأمین مواد اولیه، مد، طراحی و… را شامل می‌شود. اما در سال‌های اخیر ساخت این شهرک بارها به تعویق افتاد. برای مثال مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران هم در نیمه اول سال ۱۳۹۸ و هم در نیمه دوم آن سال وعده داد که ساخت شهرک صنعتی پوشاک آغاز شود.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران سال ۱۴۰۱ از حل مشکلات ساخت این شهرک خبر داده و ابراز امیدواری کرده بود که تا پیش از تابستان عملیات اجرایی آن آغاز شود.

پیش‌تر گفته شده بود که علت طولانی شدن فرآیند ساخت زمین شهرک صنعتی پوشاک این بوده که این زمین قبلا برای فعالیت دیگری مجوز گرفته بود که بعداً آن فعالیت امکان‌پذیر نشد و مجدداً برای شهرک صنعتی پوشاک پیش‌بینی شد. همچنین در مسیر صدور مجوز نهایی در کمیسیون تبصره ۱ ماده ۱ قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغات ایراداتی وجود داشت که برطرف شدن آنها طولانی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه