Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با افزایش پروازهای جنگنده‌های چین در حریم هوایی تایوان، دولت این کشور بر لزوم آماده‌باش در برابر فعالیت‌های نظامی پکن تاکید کرد.

«سو سِنگ شَنگ» نخست‌وزیر تایوان امروز (سه‌شنبه) ضمن اشاره به پرواز ۵۶ هواپیمای جنگی چینی در منطقه پدافند هوایی تایوان گفت کشورش باید در مورد فعالیت‌های نظامی چین بر فراز خود آماده‌باش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، تایوان فعالیت‌های نظامی مکرر چین را «جنگ منطقه‌ای خاکستری» نامیده که هم برای فرسوده کردن نیروهای تایوان با درگیری مکرر آنها و هم برای آزمایش پاسخ‌های تایوان طراحی شده است.

سو سنگ‌شنگ طی نشست خبری در این‌باره گفت: «تایوان باید در آماده‌باش باشد. چین روز به روز بیشتر فعالیت‌های هوایی انجام می‌دهد. جهان همچنین شاهد نقض مکرر صلح منطقه‌ای توسط چین و فشار این کشور بر تایوان بوده است».

وی با بیان اینکه تایوان باید خود را تقویت کند و یکپارچه و متحد شود، توضیح داد: «تنها در این صورت است که کشورهایی که می‌خواهند تایوان را به خود ملحق کنند، جرات نخواهند کرد که به راحتی به زور متوسل شوند. تنها زمانی که ما به خود کمک کنیم دیگران هم می‌توانند به ما کمک کنند».

به نوشته رویترز، «تسای اینگ ون» رئیس جمهور تایوان نیز مدرن‌سازی نیروهای مسلح را در اولویت خود قرار داده و بر استفاده از سلاح‌های متحرک و جدید برای هرگونه حمله از سوی چین تا حد ممکن تمرکز کرده است.

تسای طی یادداشتی در نشریه آمریکایی «فارِین افرز» که امروز منتشر شد، نوشت سقوط تایوان به‌دست چین، پیامدهای فاجعه آمیزی برای صلح در آسیا ایجاد خواهد کرد.

وی در این یادداشت توضیح داد: «تایوان به دنبال رویارویی نظامی نیست، اما اگر دموکراسی و شیوه زندگی آن تهدید شود، تایوان برای دفاع از خود هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهد».

وزارت دفاع تایوان روز گذشته اعلام کرد که در سه روز گذشته  ۱۰۰ جت نظامی چین را در اطراف حریم هوایی خود شناسایی کرده است. (جزئیات بیشتر)

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: تایوان تسای اینگ ون فعالیت های نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۱۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم

وزیر دفاع روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشستی در پایتخت قرقیزستان، آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، "سرگئی شویگو" وزیر دفاع روسیه در دیدار با امیرسرتیپ "محمدرضا آشتیانی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ایران گفت که روسیه آماده گسترش همکاری نظامی با ایران است.

شویگو، امروز (جمعه) در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگ‌های در آستانه، گفت: ما آمادگی خود برای پیشرفت و گسترش بیشتر همکاری سودمند دوجانبه نظامی و همکاری نظامی-فنی را اعلام می‌کنیم.

تاکید شویگو بر آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران با وجود پابرجا بودن ادعای غرب درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین انجام شده است.

ایران ادعای عرضه پهپاد‌های جنگی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و همکاری‌های نظامی با مسکو را در چارجوب روابط دفاعی دوجانبه با این کشور دانسته است.

مسکو نیز گفته بر خلاف اوکراین که برای پیش بردن جنگ به تسلیحات و مهمات متحدان غربی خود متکی است، در این جنگ از تولیدات صنایع نظامی داخلی استفاده می‌کند.

دیگر خبرها

  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • مخالفت یونان با تامین سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین