Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد که سوریه از همگان برای ایجاد روابط درست استقبال می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ایمن سوسان، معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت: هر کاری که سوریه انجام می‌دهد بر اساس اصول آن و درخدمت ملت خود است و برای خوشایند هیچ طرفی نیست.

وی ضمن اشاره به وجود ارتباطات اعلام شده و اعلام نشده‌ با سایر کشورها درخصوص توسعه روابط گفت: تغییر در سطح روابط کشورهای دیگر با سوریه، نشانه جدیدی از تغییر کلی اوضاع و وجود تمایل به ایجاد فضای آرامش در صحنه بین‌المللی است که روی وضعیت منطقه و بین‌المللی و سوریه تأثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر ایمن سوسان در مصاحبه با شبکه خبری المنار بیان کرد: سوریه از اتحادیه کشورهای عربی خارج نشد تا بخواهد به آن بازگردد؛ تصمیم تعلیق عضویت سوریه، یک اقدام اشتباه و غیرقانونی بود.

معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت: این فضای مثبت از زمان دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و جو بایدن در ژنو در اواسط ماه ژوئن فراهم شده است.

ایمن سوسان گفت: هر تغییری در صحنه به دلیل پیروزی سوریه با کمک متحدانش بر پروژه آمریکایی است که در خدمت منافع اسرائیل بود.

معاون وزیر خارجه سوریه خاطرنشان کرد: برقراری تماس تلفنی رئیس جمهوری سوریه و پادشاه اردن در راستای ارتباطات و دیدارهای مقامات سوری و اردنی در امان و نیویورک و حاکی از وضعیت عادی روابط بین دو کشور برادر است.

او گفت: دموکراسی آمریکایی به معنای تحمیل اراده به دیگران است.

سوسان با بیان اینکه هر گونه بهبود روابط بین کشورهای منطقه، یک مساله مثبت است، خاطر نشان کرد، سوریه آرزو دارد که روابط با کشورهای عربی در بهترین شرایط قرار داشته باشد.

ایمن سوسان تأکید کرد که سوریه در آستانه پیروزی نهایی بر جنگ جهانی قرار دارد که طی ۱۰ سال گذشته در معرض آن بوده است.

وی تأکید کرد: آزادسازی بخش‌های وسیعی از سرزمین‌های سوریه از تروریسم و ​​شکست دادن تروریست‌ها و شکست خوردن پروژه غربی علیه سوریه، یک پیروزی واقعی برای ملت سوریه به شمار می‌رود.

معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت: با شکست پروژه آمریکایی، دیگر حضور نظامی آمریکا، سودی برای این کشور ندارد.

ایمن سوسان درباره اشغال بخشی از خاک سوریه توسط ترکیه بر لزوم خروج کامل ترکیه از خاک سوریه تاکید و بیان کرد که این حضور، اشغالگرانه و غیرقانونی است و سوریه براساس کنوانسیون ها و قوانین بین‌المللی حق دارد اراضی خود را آزاد کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه معاون وزیر امور خارجه سوریه ایمن سوسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۲۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!

تعلیق‌های سنگین رئیس کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی علیه داوران باسابقه، برخی کشورهای مدعی را به سمت تشکیل کمپین و احتمال کودتا علیه آنتونیو پیش برده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در روزهای اخیر چند داور سرشناس کشتی جهان از جمله ابراهیم چی‌چی اوغلو، کمال بوعزیز، کیسی گوسل و محمد مصلایی‌پور با استناد به قضاوت‌شان در مسابقات گزینشی المپیک، از سوی کمیسیون داوران اتحادیه جهانی تعلیق شدند.

واکنش مصلایی‌پور به تعلیقش: آن فن پیچیدگی نداشت،اشتباه نکردم

رومن پاولوف، علی سایوان، الکسی بازولین هم دیگر داورانی بودند که به دلیل اشتباه در داوری مبارزه فرانک چامیزوی ایتالیایی و توران بایراموف آذربایجانی تعلیق شده و همه آنها به دلیل آنکه در لیست دعوتی‌ها به مسابقات گزینشی جهانی در استانبول نیستند، عملاً شانس قضاوت در المپیک را از دست خواهند داد.

جالب اینکه چی‌چی اوغلو، کمال بوعزیز و کیسی گوسل از جمله اعضای اصلی کمیسیون داوران اتحادیه جهانی هستند و محمد مصلایی‌پور نیز دیگر عضو این کمیسیون، در جمع مدرسان حضور دارد.

محروم کردن این تعداد داور برجسته در آستانه آخرین گزینشی المپیک، جای تعجب و تأمل دارد و خبرها حاکی از تشکیل کمپین ضد آنتونیو، رئیس کمیسیون داوران اتحادیه جهانی از سوی کشورهایی چون روسیه، آمریکا، ترکیه و چند کشور دیگر است. گفته شده این نفرات قرار است در استانبول حضور پیدا کرده و مراتب اعتراض خود را به اتحادیه جهانی اعلام کنند.

مسابقات گزینشی استانبول 20 تا 23 اردیبهشت در ترکیه برگزار می‌شود که آخرین مسابقه گزینشی المپیک خواهد بود که در آن سه کشتی‌گیر صاحب سهمیه خواهند شد و در خصوص داوران نیز تصمیمات نهایی صورت می‌گیرد.

باید دید اتحاد کشورهای صاحب کشتی علیه آنتونیو و پیگیری حذف داوران که به باور آنها نوعی قلع و قمع داوران سرشناس اتحادیه جهانی از سوی آنتونیو با اهدافی خاص است، به چه نتیجه‌ای منجر خواهد شد و آیا بازگشت چی‌چی‌ اوغلو، بوعزیز، مصلایی‌پور و ... به لیست داوران قضاوت کننده در المپیک را در پی خواهد داشت؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • فرصت دفاع برای مصلایی‌پور؛ وقتی فقط یک نفر تعلیق شد