Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «هانس گروندبرگ» نماینده جدید سازمان ملل قرار است امروز (سه شنبه) وارد شهر «عدن» در جنوب یمن شود و با نخست‌وزیر حکومت وابسته به منصورهادی و دیگر مقامات دولت مستعفی دیدار کند.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، هدف از این سفر رایزنی در خصوص راه‌حل‌های سیاسی برای پایان جنگ یمن همزمان با پیشروی‌های گسترده ارتش و کمیته‌های مرکزی در چندین جبهه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وبسایت در ادامه به نقل از منابع مطلع نوشت که نماینده سازمان ملل قرار است در رأس رایزنی‌های خود پرونده برکناری «عبد ربه منصورهادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن را با مقامات این کشور مورد بررسی قرار دهد. موضوع درگیری میان گروه «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) و عناصر دولت مستعفی و کاهش ارزش پول ملی از دیگر مباحث مطروحه در این دیدارها خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود که «هانس گروندبرگ» پس از عدن راهی کشور عمان شود تا با هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن دیدار کند. او پس از آن نیز به عربستان سعودی سفر باز خواهد گشت.

او صبح امروز در ریاض با «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربسنان سعودی دیدار و گفت‌و‌کو کرده بود.

در تاریخ هشتم مهرماه نیز منابعی در دولت مستعفی در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه» از معامله‌ای جدید سخن گفتند که «در حال حاضر» موافقت امارات عربی متحده، عربستان سعودی، آمریکا و روسیه را به دنبال داشته است.

طبق گفته این منابع، منصور هادی از صحنه یمن کنار زده خواهد شد تا زمینه برای مذاکراتی فراگیر در این کشور فراهم شود؛ کشوری که عربستان سعودی از هفت سال پیش تاکنون آن را تحت محاصره خود دارد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن عبدربه منصور هادی» رئیس مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

منبع: الف

کلیدواژه: عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۲۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی وضعیت جنگ در نوار غزه را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه پیامدهای وخیمی را در پی خواهد داشت.

بن فرحان در ادامه ضمن اشاره به راه حلی که عربستان از آن در مورد مساله فلسطین حمایت می‌کند بیان کرد: راه حل دو دولتی تنها راه حلی است که عدم بازگشت به وضعیت کنونی پس از چند سال را تضمین می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما روی توسعه اقتصادی در منطقه و دوری از اختلافات برای رویارویی با چالش‌ها تمرکز داریم.

کد خبر 6091345

دیگر خبرها

  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • تظاهرات صهیونیست‌ها برای برکناری نتانیاهو + فیلم
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد