Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@14:05:03 GMT

حال‌وهوای مشهدالرضا(ع) در غروب غم‌انگیز ۲۸ صفر

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۲۱۸۶

حال‌وهوای مشهدالرضا(ع) در غروب غم‌انگیز ۲۸ صفر

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، کدام بزرگی را می‌شناسید که هزار و ۴۳۲ سال از رحلتش گذشته باشد و پیروانش از غصه رفتنش هنوز عزادار باشند و آن قدر که از این غم در خانه نمانند و برای اقامه عزا هر طور شده خود را به خانه امن فرزندانش برسانند؟!

اینجا مشهد عالم آل محمد است و خانه امن فرزند رسول الله(ص)، یک هزار و ۴۳۲ سال از رحلت پدر امت گذشته اما هر سال این روز داغ یتیمی بر دل امت پیامبر تازه می‌شود، داغی که بعد از آن ریسمان وحی از آسمان به زمین پاره شد، اما داغ مدینه به اینجا ختم نشد و سبط اکبر پیامبر خاتم نیز با زهر جفای همسرش و تیر باران منافقان در مدینه میراث‌دار مظلومیت پیامبر و امیرالمومنین(ع) شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم شهر بهشت که هرسال برای عرض تسلیت و اقامه عزا با پای پیاده خود را به حرم حضرت شمس الشموس می‌رسانند، امسال نیز از خانه‌شان یا خیابان‌‌های منتهی به حرم، برای عرض تسلیت به حرم فرزند رسول الله مشرف می‌شوند.

این بار از میدان شهدا با زائران همراه می‌شوم، از مرد و زن و کودک و جوان و کهنسال همه در این مسیر حضور دارند، در عرصه میدان شهدا غرفه‌های متنوعی برپاست، از ایستگاه‌های صلواتی تا غرفه‌هایی برای سرگرمی کودکان، در بالا خیابان نیز هر کسی به اندازه وسعش به زائران خدمت می‌کند، یکی با مشک آبی بر دوش که بر رویش نوشته یا ساقی العطاشا، کنار باغ نادری صفی منظم تشکیل شده و سفره کرامت حسن بن علی(ع) پهن است، از آب و چای تا ساندویچ و سیب‌زمینی سرخ کرده، همه چیز در خوان پرنعمت نوکران کریم اهل بیت پیدا می‌شود و هیچ زائری گرسنه و تشنه به خانه نمی‌رود.

خانه رئوف آل محمد اما صفای دیگری دارد، زائران از راه دور و نزدیک آمده‌اند تا در آخرین روزهای ماه صفر برای رسول الله و سبط اکبرش اقامه عزا کنند، گویی که در پازل کوچکی از ایران بزرگ قدم می‌زنی، شلوغی صحن با صفای انقلاب و کتیبه‌های زیبایش دل هر زائری را مقیم این صحن و سرا می‌کند، گوشه صحن انقلاب مداحی از نوکران حضرت سلطان دارد خطاب به صاحبخانه عرض ارادت می‌کند، تعدادی از زائران دورش جمع شده‌اند و دارند این دقایق را با گوشی‌شان ثبت می‌کنند.

در نزدیکی ورودی صحن آزادی صدای مداحی آذری زبانان توجهم را جلب می‌کند، دو جوان آذری دارند با نوایی خوش اشعاری را با زبان مادری‌شان زمزمه می‌کنند و همان‌طور که حسرت می‌خورم از نفهمیدن این زبان شیرین وارد صحن آزادی می‌شوم، کتیبه سر در ایوان طلا آن قدر حرف دل است که گمان می‌کنم کمتر زائری چشمش به آن بیافتد و بارانی نشود «آمدم بر درگهت با چشم گریان یا رضا».

 

در هیاهوی صحن آزادی گم می‌شوم و خودم را در صف زیارت پیدا می‌کنم، آنجا که جوانمردی بلند می‌گوید «ان‌شاءالله سال دیگر امام سوم را با معرفت زیارت کنیم، صلوات» انگار با این دعا بند دل همه جاماندگان اربعین را پاره می‌کند و صدای بغض‌های ترکیده از درد فراق را با همه وجود حس می‌کنم.

نزدیک غروب است و زائران دارند برای اقامه نماز مغرب آماده می‌شوند، اما اینجا گوشه امن خانه فرزند رسول الله بوی غربت مدینه می‌دهد و روضه مادر و حسن(ع) و کوچه از در و دیوارش می‌بارد، و اشک زائران شاید گویاترین مرثیه‌خوان این غربت و مظلومیت باشد.

=================
گزارش از: فریده خسروی
=================

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱/س

منبع: فارس

کلیدواژه: رحلت رسول الله شهادت امام مجتبی حرم امام رضا مشهد رسول الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۲۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی مهارت شگفت‌انگیز یک مرد در صید مار کبرا با بطری

 

فرارو- کلیپ شگفت انگیزی در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده که در آن مردی در هند یک مار کبرا را با مهارت در بطری قرار داد.

به گزارش فرارو، ایندین تایمز نوشت: مهارت و اعتماد به نفس شگفت انگیز این مرد توجه عموم را برانگیخت و این ویدئو در عرض ۱۰ روز بیش از ۱۹.۸ میلیون بازدید داشت و کاربران ضمن تحسین به او لقب "اسطوره" دادند.

این روزنامه خاطرنشان کرد که این کار برای بسیاری دشوار است، اما مرد با سهولت و مهارت از عهده آن برآمد و مهارت خود را در برخورد با مار‌ها نشان داد و موفق شد مار کبرا را متقاعد کند که وارد بطری شود.

با وجود تلاش مار برای حمله به مرد، وی آرام و ثابت ماند. به تدریج سر مار را به سمت بطری و سپس دم آن هدایت کرد و درب آن را بست.

این تصاویر نگرانی برخی بینندگان را برانگیخت، زیرا بسیاری باور نمی‌کردند که این عملیات شگفت‌انگیز چقدر روان و آسان انجام شده است و این مرد را طوری توصیف کردند که گویی مخفیانه با مار کبرا برای انجام آنچه می‌خواهد ارتباط برقرار کرده است.

دیگر خبرها

  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • استوری بسیار غم‌انگیز حامد بهداد برای مریم + عکس
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • (ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد
  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • تامین ارز حج ۱۴۰۳ /نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف قرار دارند
  • سرپرست حجاج ایرانی: ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج
  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!
  • همراه داشتن ۱۴ قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است