Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@14:17:23 GMT

نخست وزیر سابق کویت با قرار وثیقه آزاد شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۲۲۴۱

نخست وزیر سابق کویت با قرار وثیقه آزاد شد

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «شیخ جابر المبارک» نخست وزیر سابق کویت متهم به فساد مالی با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

 روزنامه «القبس» کویت امروز (سه شنبه) نوشت: «شیخ جابر المبارک» نخست وزیر سابق بر اساس تصمیم دادگاه وزیران با قرار وثیقه ۱۰ هزار دیناری آزاد شد.

به نوشته این روزنامه کویتی، آزادی نخست وزیر سابق این کشور براساس درخواست «ابراهیم محمد الکندری» وکیل «شیخ جابر المبارک» انجام شد تا وی تا زمان برگزاری جلسه تجدیدنظر در پرونده حساب‌های صندوق ارتش، آزاد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رای به آزادی «المبارک» نخست وزیر سابق کویت در اولین جلسه دادگاه وزیران پس از انتصاب مجدد «نصر آل هید» رئیس جدید آن و پایان دوره «بدر الصرعاوی» صادر شد.

المبارک از اواخر سال ۲۰۱۱ تا پایان سال ۲۰۱۹ نخست وزیر کویت بود و پس از افشای موضوع صندوق ارتش استعفا داد.

نوامبر ۲۰۱۹ ناصر الصباح وزیر دفاع پیشین کویت دادستانی کل را از وجود جرایم متعلق به اموال عمومی به مبلغ بالغ بر ۲۴۰ میلیون دینار معادل ۷۹۰ میلیون دلار در نهاد ارتش در دوره قبل از مسئولیت خود مطلع کرد.

کمیته تحقیقات ویژه محاکمه وزیران بعد از تحقیق در مورد یکی از موارد فساد مالی از طریق مناقصه‌ای که صد‌ها میلیون دلار تخمین زده می‌شود، متهمان را به دادگاه وزیران ارجاع داد و خواستار مجازات آن‌ها طبق قانون و مواد کیفرخواست شد.

دادگاه وزیران کویت مرتبط با پرونده صندوق امنیت و ارتش این کشور در فروردین امسال اولین جلسه خود را برگزار کرد که در آن تعدادی از مقامات کویت از جمله «شیخ جابر المبارک الصباح» نخست وزیر پیشین متهم و به حبس محکوم شدند.

مبارزه با فساد یکی از خواسته‌های اصلی مردم کویت است و «شیخ نواف امیر» این کشور در مراسم سوگند خود بر لزوم اجرای این خواسته مردمی تاکید کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه صفر علی سلاجقه حسن یزدانی امیرحسین زارع کامران قاسم پور فتحعلی اویسی القبس کویت اعمال ماه صفر علی سلاجقه حسن یزدانی امیرحسین زارع کامران قاسم پور فتحعلی اویسی نخست وزیر سابق دادگاه وزیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۲۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی فتحی در مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ مردان

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ آقایان در سال ۱۴۰۳ در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مجموعه تیراندازی آزادی تهران برگزار شد.   در پایان فینال رقابت‌های تفنگ در رده سنی بزرگسالان نتایج زیر به دست آمد:   ۱ - ابراهیم فتحی از فارس ۲- مجتبی خاکی از قزوین ۳- رضا عباس‌پور از آذربایجان شرقی   مراسم اهدای مدال با حضور متقیان‌نژاد، رئیس هیات قم، حسین باقری، سرمربی تیم تفنگ نوجوانان و جوانان، علی گداری، مسئول کمیته مسابقات، شیخ اکبری، رئیس کمیته داوران، مهدیان، هدایتی، افضلی، کاظمی و حق نیا برگزار شد.

دیگر خبرها

  • مسابقات آزاد تپانچه نوجوانان؛ احمدی مقام نخست را کسب کرد
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • رهسپار بر سکوی نخست مسابقات آزاد تفنگ پسران جوان
  • قهرمانی فتحی در مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ مردان
  • انتقاد محافل سیاسی رژیم صهیونیستی از طرح حمله به «رفح»
  • مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ| فتحی قهرمان بزرگسالان شد
  • رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد
  • تصاویر عجیب محمد صادقی بعد فرار از ایران: جنسیت خودم را نمی‌دانم!