Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز (سه‌شنبه) طی سفری به پاریس با «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی خود دیدار و رایزنی کرد.

طبق بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه آمریکا، بلینکن طی این دیدار در راستای توافق «جو بایدن» و «امانوئل ماکرون» رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه در تماس تلفنی روز ۲۲ سپتامبر، بر حفظ مباحثات نزدیک بین دو کشور توافق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: «آنها همچنین توافق کردند که در خصوص مسئله افغانستان به ارتباط نزدیک ادامه داده و بر لزوم پایبند نمودن طالبان به تعهداتش تاکید کردند».

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که بلینکن و لودراین درباره زمینه‌های همکاری و هماهنگی نزدیک از جمله در حوزه اقیانوس هند - آرام و منطقه ساحل تبادل نظر کردند.

بر اساس این بیانیه، هر دو طرف بر اهمیت همکاری آمریکا و اتحادیه اروپا در دوران ریاست جمهوری آینده فرانسه در شورای اروپا، تقویت ائتلاف ناتو، حمایت آمریکا از طرح‌های امنیتی اروپایی و بحران آب‌وهوایی تاکید داشتند.

بلینکن نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: «گفت‌وگوی سازنده‌ای با وزیر خارجه فرانسه لودریان برای رسیدگی به چالش‌های مشترک اقتصادی و توسعه‌ای از جمله مسائل منطقه‌ای در ایندوپاسیفیک، ساحل و افغانستان داشتم».

بلینکن پیش از این نیز طی دیدار با رئیس‌جمهور فرانسه، ضمن اعلام حمایت واشنگتن از طرح‌های امنیتی-نظامی اروپا، اما هشدار داد که این طرح‌ها نباید ضرری برای ناتو داشته باشد. (جزئیات بیشتر)

رسانه‌های غربی سفر بلینکن به پاریس را با هدف ترمیم روابط دو کشور، پس از تنش‌های ایجاد شده در پی معاهده امنیتی آمریکا، انگلیس و استرالیا برای تولید زیردریایی‌های اتمی و همکاری‌های امنیتی در حوزه اقیانوس هند-آرام توصیف کرده بودند.

تنش‌ها میان فرانسه و آمریکا زمانی شعله‌ور شد که سران کشورهای آمریکا،‌ انگلیس و استرالیا چندی پیش توافقنامه برای همکاری در حوزه‌های دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام را امضا و اعلام کردند برنامه زیردریایی‌های اتمی استرالیا اولین پروژه بزرگ این توافق خواهد بود، کانبرا اعلام کرد که توافق ۹۰ میلیارد دلاری زیردریایی با پاریس را فسخ خواهد کرد.

این اقدام از آن روز باعث تنش در روابط فرانسه با این کشورها به خصوص استرالیا و آمریکا شده و پاریس آن را خنجر از پشت توصیف کرده است. وزارت دفاع فرانسه اعلام کرده شرکت نیوال گروپ تاکنون حدود ۱.۱ میلیارد دلار از کار مربوط به قرارداد زیردریایی‌ها را انجام داده است.

پربیننده ترین باکو: هیچ نیروی ثالثی در مرز با ایران حضور ندارد واکنش علی اف به حضور اسرائیل در مناطق مرزی جمهوری آذربایجان دلیل برگزاری رزمایش در شمال غرب کشور چیست؟ ماجرای یک دعوای قدیمی مخالفت آلمان با آزادسازی پول‌ های بلوکه شده ایران بازگشت ایران به مذاکرات برجام قطعی است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزیر خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۲۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه

به گزارش همشهری انلاین وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کد خبر 847622 برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • ادعاها درباره اجرای توافق مهم میان ایران و طالبان
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه