Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، منوچهر پارسافر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان به لحاظ شرایط جغرافیایی یکی از استان‌های پیشرو در تولید محصولات کشاورزی است، اظهار کرد: زیتون تولیدشده در گیلان به‌ویژه در شهرستان رودبار یکی از مرغوب‌ترین زیتون‌های تولیدشده در کشور و حتی دنیا است.

وی با اشاره به برداشت  ۱۲ هزار تن زیتون در گیلان گفت: بر اساس آمار تاکنون ۱۲ هزار تن زیتون معادل۶۰ درصد و به ارزش ریالی ۳۰۰ میلیارد تومان برداشت‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، رودبار را یکی از قطب‌های تولید زیتون در کشور دانست و افزود: در رودبار ۹ هزار و ۲۵۳ هکتار باغ زیتون دارد که حدود نیمی از آن به زیتون روغنی اختصاص دارد که این امر نشان‌دهنده اهمیت روغن‌زیتون در کشور است.

 پارسافر با تأکید بر اهمیت گسترش کارخانه‌های روغن‌کشی در گیلان بیان کرد:  شهرستان رودبار دارای ۱۰ کارخانه روغن‌کشی با ظرفیت ۲۴ هزار تن و ۱۰۰ واحد بسته‌بندی سنتی، مدرن و نیمه مدرن با ظرفیت ۱۲ هزار تن است ولی این استان ظرفیت افزایش و گسترش کارخانه‌های روغن‌کشی را دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: جهادکشاورزی گیلان زیتون روغن کشی کارخانه گیلان ۱۲ هزار تن روغن کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۲۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ تلخ یک کودک در رودبار

آفتاب‌‌نیوز :

عصر امروز که چند کودک برای بازی به گودال‌های پرآب حاصل از سیلاب در رودخانه شهر رودبار مراجعه کردند و در نتیجه به علت عمق زیاد آب گودال باعث خفگی کودک ۵ ساله شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • مرگ تلخ یک کودک در رودبار
  • زباله سوز؛ نقطه پایانی رفع ابَرچالش سراوان
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان