Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:58:33 GMT

آیت‌الله خاتمی: مردم را نباید جای خدا نشاند

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۲۹۰۸

آیت‌الله خاتمی: مردم را نباید جای خدا نشاند

آیت الله سیداحمد خاتمی سه‌شنبه شب در آیین عزاداری سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی افزود: در سیره پیامبر(ص) و امامان معصوم، محبت و رافت به مردم اصل است، رافت، خدمت و مِهر به مردم باید باشد اما نباید مردم در جای خدا نشانده شوند.

وی ادامه داد: برخورد انسانی با همه مردم، سیره همه انبیا و امامان بوده است، رافت هدفمندانه با مردم چیزی است که اگر کسی سیری اجمالی در قرآن و روایات داشته باشد، آنرا دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت نوح ۹۵۰ سال مردم را به خدا دعوت کرد، افزود: طبق روایات تنها ۸۰ نفر ایمان آوردند که این امت شایسته رافت و رحمت نیستند و در اینجا جلوه رافت پاکسازی زمین از این عناصر فاسد است. چنانکه جلوه رافت در مبارزه با ویروس منحوس کرونا، نابودی آن است. اینها کروناهای بشریت هستند. مجاراتهای خدا هم عین رافت و رحمت به بشریت است.

آیت الله خاتمی گفت: انبیا و امامان با مخالفان خود مدارا می‌کردند. بعضی جاها مثل اصول نمی‌شود کنار آمد و سازش معنا ندارد. رسول الله(ص) شرط انسانیت را رعایت می‌کرد اما اگر کسانی مقابل اسلام ایستادند، نمی‌شود دست روی دست گذاشت و سعادت مردم را فدای چند نفر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان مواردی از توجه رسول اکرم(ص) به جوانان و سپردن مسوولیت به آنها، گفت: پیامبر اسلام (ص) فرمود سن ملاک نیست، لیاقت ملاک است و مقام معظم رهبری هم همین نگاه را به جوانان دارند.

برچسب‌ها مشهد حرم امام رضا پیامبر اکرم سید احمد خاتمی شهادت امام حسن مجتبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد حرم امام رضا پیامبر اکرم مشهد حرم امام رضا پیامبر اکرم سید احمد خاتمی شهادت امام حسن مجتبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۲۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکرم عفیف: رونالدینیو قطری می‌تواند به اروپا برود

به گزارش "ورزش سه"، اکرم عفیف تابستان امسال قطر را پس از چند فصل فوق العاده در السد و تیم ملی کشورش ترک خواهد کرد. او در قطر دو قهرمانی متوالی آسیا و جام جهانی را تجربه کرده است.

به عنوان بهترین بازیکن کشورش، علاوه بر قرارداد میلیونی با السد، خروج او از قطر را غیرقابل تصور می‌کرد. با این حال، پس از کسب مطلقاً همه چیز، دولت قطر مایل است برای خروج احتمالی او چراغ سبز نشان دهد، چون این موضوع در واقع نشان دهنده شناخت جهان از یک فوتبالیست قطری و رشد عمومی این کشور در جهان فوتبال است.

عفیف در مقایسه با رونالدینیو به دلیل موهای فری که دارد، یک بازیساز باکیفیت است و با 26 گل در 22 بازی، فصلی درخشان را در السد پشت سر می‌گذارد.

نقش او در تیم ملی قطر که با آن 112 بازی انجام داده و 37 گل به ثمر رسانده، بیش از یک بار او را در لیست خرید باشگاه‌های بزرگ اروپایی قرار داده است. با این حال، مشکلات در خروج بازیکنان قطری از کشورشان، بیش از یک بار احتمال خروج او را متوقف کرد.

او در 27 سالگی آماده بازی در یکی از لیگ‌های بزرگ اروپا است. عفیف قبلاً در سال‌های اولیه فوتبالش به اروپا سفر کرده بود. او به آکادمی سویا و ویارئال رفت و همچنین برای اسپورتینگ خیخون بازی مرد.

او بعداً در یوپن بلژیک که متعلق به آکادمی قطری اسپایر بود درخشید و به فوتبالیست درجه یک تبدیل شد. او در قطر در تیم تحت هدایت ژاوی هرناندز به یک بازیکن درخشان تبدیل شد.

چندین باشگاه لیگ برتری و همچنین اسپانیایی، به عنوان مثال سویا، از خرید او استقبال می‌کنند، اگرچه ملیت او و دستمزد بسیار بالا می‌تواند این عملیات را متوقف کند. در هر صورت، آنچه مسلم شده این است که او برای رسیدن به اروپا باید دستمزدی را که تا‌کنون او را در قطر نگه داشته، به میزان قابل توجهی کاهش دهد. دیدن «رونالدینیو قطری» در یک لیگ معتبر اروپایی ممکن است.

دیگر خبرها

  • اعتراض ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا محور مهم سخنان امامان جمعه گلستان
  • رافت: نیمکت پرسپولیس به خوبی مدیریت نمی‌شود
  • آحاد جامعه باید در فرآیند تولید تمام حوزه ها سهیم باشند
  • اعتراضات دانشجویان در آمریکا تحول بسیار عظیم جهانی است
  • بانوان ایرانی بر فرضیه‌های غربی خط بطلان کشیدند
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد
  • امام جمعه قم: مردم قدردان پلیس برای اجرای طرح نور باشند
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • اکرم عفیف: رونالدینیو قطری می‌تواند به اروپا برود