Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین،در این مقاله می‌خواهیم بدانیم که چرا میل به خوردن ترشیجات در این دوران زیاد می‌شود؟

اولین دلیل آن تغییرات هورمونی است. تغییر سریع هورمون‌ها در دوران بارداری اشتها را زیاد می‌کند. دلیل استفراغ‌های صبحگاهی نیز به علت افزایش شدید هورمون‌های استروژن و پروژسترون است. در سه ماه دوم بارداری، هورمون‌هایی که باعث تهوع می‌شوند کاهش پیدا می‌کنند و هورمون‌هایی که باعث افزایش هوس هستند زیاد می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 دلیل دوم آن ممکن است کمبود‌های احتمالی مواد مغذی باشد

شاید شما هم شنیده باشید که میل به ترشی در دوران بارداری به این معنی است که میزان سدیم شما کم است.

درست است که نیاز به بعضی از مواد مغذی در دوران بارداری تغییر می‌کند، برای مثال زنان باردار در طول روز به ۲۷ میلی‌گرم آهن احتیاج دارند درصورتی‌که در زنان باردار این میزان ۱۸ میلی‌گرم است.

 نیاز به مواد دیگر مثل روی، فولات، ید، و پروتئین نیز افزایش می‌یابد. به همین دلیل برخی فکر می‌کنند برای جبران سدیم موردنیاز میل به خوردن ترشی افزایش می‌یابد. در این دوره میل زنان باردار نسبت به خورد برخی مواد مغذی کم می‌شود مانند تخم‌مرغ، گوشت، لبنیات در مقابل میل به غذا‌های کم مغذی مثل نمک زیاد، غذا‌های پرچرب، انواع بستنی و شکلات، ترشیجات و انواع فست‌فود زیاد می‌شود.

درک فرهنگی از هوس‌ها:

یکی دیگر از عواملی که در هوس‌های بارداری تأثیر دارند، نحوه برخورد و درک فرهنگ‌های مختلف از غذا است و دلیل آن این است که فرهنگ نقش مهمی در عادات غذایی ما دارد. برای مثال زنان باردار در آمریکای شمالی، میل شدیدی به خوردن ترشی دارند، درحالی‌که در ژاپن افراد باردار هوس برنج خوردن می‌کنند

اثرات خوردن ترشی در دوران بارداری:

خوردن ترشی در دوران بارداری فواید مثبت یا اثرات منفی بر بدن دارد. شما می‌توانید از ترشی برای برطرف‌کردن هوس خود استفاده کنید اما باید به یاد داشته باشید نباید از ترشی به عنوان یک ماده غذایی اصلی خود استفاده کنید.

دارای مقدار زیادی سدیم است:

ترشیجات به دلیل طعم شور و تند جذاب هستند. ترشیجات سرشار از سدیم هستند. سدیم اضافی آب بدن را نگه می‌دارد و خطر ابتلا فشارخون بالا را در دوران بارداری افزایش می‌دهد. پس باید بدانید در حد برطرف‌کردن هوس خود می‌توانید از ترشیجات اما به‌اندازه استفاده کنید.

ترشیجات دارای انواع ویتامین‌ها هستند:

ترشیجات دارای مقداری ویتامین k هستند که باعث می‌شود استخوان‌های شما قوی شود. علاوه بر این آب ترشی مقداری ویتامین C دارد که به رشد بافت و رشد ایمنی نوزادان کمک می‌کند. به‌هرحال خوردن ترشی در دوران بارداری کاملاً بی‌خطر است اما باید بدانید که در دوران بارداری از ترشی‌های خانگی استفاده نکنید زیرا آن‌ها بیشتر در معرض رشد باکتری‌های مضر مانند لیستریا هستند که ممکن است عوارضی جدی در بارداری ایجاد کند.

پربیننده ترین مواجه قطعی دنیا به ویروس جدید " X" شناسایی یک ویروس عفونی در حال ظهور در ژاپن سرعت انتقال کرونا در هوا در حال افزایش است علت فراموشی های ناگهانی چیست؟ تزریق یک میلیون و ۸۲هزار دُز واکسن طی ۲۴ساعـت گذشته

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بارداری زنان باردار خوردن ترشی هورمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۳۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار: در بخش دفاعی اصلا خوب نبودیم/ خوردن ۴ گل ناراحتم می‌کند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، اوسمار ویرا در نشست خبری بعد از بازی با آلومینیوم عنوان کرد:بازی از نظر فیزیکی برای تیم ما خیلی سخت شد و نتوانستیم عملکرد همیشگی مان را داشته باشیم.تیم حریف بر خلاف ما یک ریتم و بازی ثابت در طول بازی داشت. ما باید روی اشتباهاتی که داشتیم کار کنیم چون بازی های سختی در لیگ برتر داریم.

وی در خصوص تعویش هایی که در جربان بازی داشت و نفراتی چون ترابی و عبدالکریم حسن را بیرون کشید گفت: به هر حال ما باید ایجاد رقایت کنیم و به همین دلیل تعویض انجام می دهیم. در بازی امروز حریف ما خوب کار کرد و متاسفانه ما در بخش دفاعی اصلا خوب کار نکردیم. مثلا در بازی های جام حذفی نمی شود یک تیم در دقیقه 90 گل بخورد و دوباره در دقیقه 100 گل دریافت کند.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: در لیگ برتر با یک گل در اراک بازی را باختیم و همان زمان گفتم بازی در اینجا خیلی سخت است.می دانستیم در این دیدار باید چگونه بازی کنیم و امروز نسبت به بازی لیگ بهتر بازی کردیم، حتی وقتی گل اول را زدیم یک فرصت خیلی خوب در شرایط دو به یک داشتیم که اگر آن توپ گل می شد همان زمان بازی به سود ما تمام می شد.

خبرنگاری گفت: هواداران پرسپولیس یادشان نمی اید این تیم 4 گل دریافت کرده باشد که اوسمار پاسخ داد: نه در ایران بلکه همیشه در فوتبال خوردن 4 گل بد است و این موضوع من را خیلی ناراحت می کند آن هم در شرایطی که چند بازی بود گل نخورده بودیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی علت ترک خوردن سیمان سفید و پودر سنگ چیست؟
  • ببینید | تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها
  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • چاقو خوردن جوان کاشمری بخاطر دفاع از ۳ دختر در مقابل اراذل
  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • (ویدئو) غذا خوردن یک شوکا در دل جنگل‌های هیرکانی
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • (ویدئو) تصاویر هولناک از کفتار‌هایی که به خودشان هم رحم نمی‌کنند | خوردن گوش یک کفتار توسط دوستش!
  • اوسمار: در بخش دفاعی اصلا خوب نبودیم/ خوردن ۴ گل ناراحتم می‌کند