Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:35:09 GMT

شمار زیادی از جاسوس های سیا کشته یا دستگیر شده اند

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۳۱۷۱

شمار زیادی از جاسوس های سیا کشته یا دستگیر شده اند

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه نیویورک تایمز می نویسد طی هفته گذشته، مقام‌های ارشد اطلاعاتی آمریکا به تمامی دفاتر سیا در سراسر دنیا هشدار داده‌اند که شمار نگران کننده‌ای از خبرچین هایی که برای جاسوسی در دیگر کشورها اجیر شده اند؛ طی سال های اخیر دستگیر یا کشته شده‌اند.

این پیام هشدارآمیز به صورت محرمانه ارسال شده و نتیجه بررسی مرکز ماموریت‌های ضداطلاعاتی سیا طی سال های اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظاهراً در این پیام مختصر به تعداد مشخصی از ماموران سیا که توسط دستگاه‌های اطلاعاتی رقیب کشته شده‌اند؛ اشاره شده است حال آنکه مقام‌های فعال در زمینه‌های ضداطلاعات معمولاً در پیام‌هایشان به چنین جزئیاتی اشاره نمی‌کنند. البته این آمار و ارقام رسانه ای نشده است.

گفته می شود که طی سال‌های گذشته دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهایی نظیر روسیه، چین، ایران و پاکستان موفق به شناسایی جاسوس های سیا شده و در مواردی آنها را به جاسوس های دوجانبه تبدیل کرده‌اند.

سیا با اشاره به اینکه استخدام جاسوس، کار پرمخاطره ای است به عواملی اشاره کرده که باعث لطمه به اعتبار این نهاد در سال‌های اخیر شده است. روش‌های ضعیف جاسوسی، اعتماد بیش از اندازه به منابع، دست‌کم گرفتن سازمان‌های جاسوسی خارجی و استخدام سریع خبرچین ها بدون توجه کافی به مخاطرات ضد اطلاعاتی، برخی از مشکلاتی هستند که سیا به آنها اشاره می کند.

اینکه شمار زیادی از جاسوس های سیا در سال‌های اخیر لو رفته‌اند نیز حاکی از مهارت فزاینده سایر کشورها در به کارگیری ابزارهای ابتکاری همچون اسکن‌های بیومتریک، ابزارهای تشخیص چهره، هوش مصنوعی و تجهیزات هک برای رصد ماموران سیا است.

کد خبر 5320760 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان سیا ایالات متحده امریکا جاسوسی عراق ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی افغانستان فلسطین سوریه ترکیه روسیه ایران لبنان عربستان سعودی فرانسه داعش انگلیس سال های اخیر شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۳۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر

به گزارش همشهری آنلاین، بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره جزئیات حوادث ترافیکی هفته گذشته گفت: در هفته‌ای که گذشت ۲۳۳ حادثه ترافیکی به سازمان اورژانس کشور اعلام شد که به مصدومیت ۱۳۱۷ نفر و کشته شدن ۶۲ نفر انجامید. در این بازه زمانی ۱۱۱۷ مصدوم ناشی از حوادث رانندگی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین ۲۰۰ نفر در محل درمان شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره استان‌هایی که در هفته گذشته دارای بیشترین حوادث ترافیکی بودند نیز گفت:‌ در استان سیستان و بلوچستان ۲۲ حادثه با ۱۲۴ مصدوم و ۲ فوتی، در استان فارس ۲۰ حادثه با ۱۰۸ مصدوم و ۱۰ فوتی و در استان تهران ۱۸ حادثه با ۷۹ مصدوم و ۶ فوتی رخ داده است.

وی افزود: در این بازه زمانی ۱۱ حادثه در حوزه حمل و نقل عمومی داشتیم که ۱۰۸ مصدوم و ۲ کشته بر جای گذاشت. همچنین در حوزه حوادث تریلی و کامیون‌ها ۱۰۱ زخمی و ۲۱ کشته اعلام شده است. در حوزه تصادفات وانت‌بارها نیز در این هفته ۷۲ زخمی و ۴ کشته داشتیم.

یکتاپرست گفت: ۱۵ حادثه در مورد تصادفات موتورسیکلت‌ها به ثبت رسید که ۵۶ نفر زخمی داشت و ۳ نفر نیز کشته شدند.

وی با اشاره به مهم‌ترین حادثه ترافیکی هفته گذشته افزود: در ۱۳ اردیبهشت ماه یک دستگاه سمند با یک دستگاه خودرو سوزوکی تصادف کرد که این حادثه در تبریز ۴ کشته و ۳ مجروح برجای گذاشت.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در هفته گذشته ۴۱۲ حادثه غیرترافیکی به ثبت رسید که مهم‌ترین آن حادثه حریق یک لنج در جزیره هرمز بود که باعث فوت ۳ نفر و زخمی شدن ۶ نفر شد.

کد خبر 849559 منبع: ایسنا برچسب‌ها تعطیلات اورژانس حوادث ایران تصادف

دیگر خبرها

  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • فیلم| افزایش شمار کشته‌های سیل در برزیل به ۷۵ نفر
  • شمار قربانیان سیل در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • شمار قربانیان سیل مهیب در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • مادری که به شکل فجیعی فرزند ۱۱ ساله‌اش را کشته بود دستگیر شد
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • جزئیات جدید از عملیات دو مرحله‌ای قسام علیه پایگاه کرم ابوسالم
  • شمار کشته‌شدگان سیل در برزیل به ۵۷ نفر رسید
  • رسانه عبری: جنگ غزه شمار بیوه‌های ارتش را افزایش داد