Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسیدگی به این پرونده از 2 سال قبل به دنبال کشته شدن مرد ۷۴ ساله ای به نام ابراهیم در نقطه صفر مرزی در منطقه بیله سوار آغاز شد. این مرد که چوپان بود گوسفندانش را برای چرا به منطقه بیله سوار برده بود اما چون گوسفندان وی  از مرز عبور کرده و به سمت  آذربایجان حرکت کرده بودند وی  از مرز ایران خارج  و  از سوی مأموران مرزی کشور آذربایجان کشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رکنا،  پلیس آذربایجان بعد از این ماجرا با پلیس ایران تماس گرفت و جسد ابراهیم را به ایران تحویل داد. اما ماموری را که به وی شلیک کرده بود تحویل ایران  نداد و اعلام کرد مامور مرزی پس از چندمرتبه هشدار به مرد چوپان شلیک کرده و از قانون تخطی نکرده است.

 خانواده ابراهیم پیگیر پرونده شدند و از سربازی که به پدرشان شلیک کرده بود شکایت کردند اما پلیس آذربایجان اعلام کرد ابراهیم بدون توجه  به هشدار پلیس مرزی به مرز آذربایجان وارد شده و آنها ناچار به شلیک کرده اند .

وقتی تلاش اولیای‌دم برای مجازات ماموری که به پدرشان شلیک کرده بود به نتیجه نرسید آنها در دادگاه کیفری یک استان تهران حاضر شدند و خواستند تا دیه از صندوق بیت المال به آنها پرداخت شود.

 پسر قربانی گفت :پدرمان سالها در آن منطقه چوپان بود اما نمی‌دانیم چرا ماموران مرز کشور آذربایجان به او شلیک کردند.او بی گناه کشته شد و حالا که تلاش ما برای پیگیری قتل پدرمان بی نتیجه مانده  تقاضا داریم تا دیه از صندوق بیت المال به ما پرداخت شود.

 در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک های موجود در پرونده حکم دادند تا دیه مرد چوپان از صندوق بیت المال به خانواده اش پرداخت شود.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا مرز ایران جسد چوپان اخبار حوادث جسد چوپان مرز ایران قتل چوپان سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قیمت سارا و نیکا دنیا جهانبخت سارا و نیکا فرقانی سارا و نیکا در استخر بهاره رهنما بازار آزاد فال سحر قریشی شلیک کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرگزاری آنادولی،شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و رئیس مشترک کمیسیون شناسایی خط مرز بین ارمنستان و آذربایجان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های کارشناسی دو کشور در حال کار بر روی تعیین مختصات با توجه به اندازه‌گیری‌های ژئودسیک (پیمایشی) در مرز بوده و در نتیجه برای اولین بار سنگ مرزی در مرز دو کشور قرار گرفت.

گفتنی است هشتمین نشست کمیسیون‌های تعیین مرز در ۱۹ آوریل ماه جاری به ریاست شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و مهر گریگوریان معاون نخست‌وزیر ارمنستان در مرز دو کشور برگزار شد.

آیهان حاجی‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود رد شبکه اجتماعی ایکس درباره این نشست اعلام کرد: کمیسیون‌های آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل به توافق رسیده‌اند.

حاجی‌زاده نوشت: «رویداد تاریخی مورد انتظار. ارمنستان موافقت کرد ۴ روستای آذربایجان را که از اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی اشغال کرده بود، بازگرداند».

دیگر خبرها

  • انتقام باورنکردنی یک گوسفند از چوپان! (فیلم)
  • کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی
  • توپ گوستاو، سلاح معجزه‌آسا نازی‌ها/ عکس
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • پلیس برای دستگیری این دو نفر مجبور به شلیک گلوله شد
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس