Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی عصر امروز در دیدار با اعضای هیأت رئیسه اتاق اصناف استان سمنان که به میزبانی سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، با تمجید از نقش بازاریان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور گفت: بازاریان و اصناف از پیش از انقلاب ضمن همراهی با امام امت و پس از آن با تبعیت از رهبر معظم انقلاب، همواره پرچم‌دار حمایت و پیروی از انقلاب و نظام بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شیوع کرونا و ماه‌ها تلاش دست‌اندرکاران بهداشت و درمان و همراهی اصناف و بازاریان در امر مدیریت و مقابله با کرونا گفت: قریب به ۱۸ ماه است که مردم کشور ما با ویروس منحوس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و در این بین بیشترین زیان و خسارت به حوزه بازار وارد شده است و باید تلاش کنیم تا با یک کار جهادی، موانع را از پیش پای بازاریان و اصناف برداریم.

رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان گفت: جامعه اصناف و بازار در دوران کرونا بالاترین حمایت را از تحقق و پیشبرد برنامه‌های مدیریت و مقابله با کرونا در استان به انجام رساندند و با مسؤولان این ستاد همراهی و همکاری کرده‌اند.

4 اصل مهم توسعه استان سمنان

هاشمی لزوم حفظ سلامت مردم، تأمین منابع آبی جدید برای استان سمنان، تأمین معیشت و احداث مسکن ارزان‌قیمت و باکیفیت برای مردم را چهار اصل مهم در توسعه استان دانست.

وی تصریح کرد: با تلاش‌های انجام‌شده به‌منظور تأمین واکسن برای عموم مردم، میزان انجام واکسیناسیون کرونا در استان سمنان به ۷۰ درصد رسیده است و امیدواریم به‌روزی برسیم که تمامی مردم مقابل ویروس کرونا واکسینه شوند.

استاندار سمنان در تشریح برنامه‌های عملیاتی خود در جهت توسعه بیش از پیش استان به آبیاری نوین، احیای قنوات و همچنین گسترش آبخیزداری و آبخوان‌داری اشاره و بیان کرد: بحث تأمین آب پایدار برای استان یک ضرورت جدی است و در نخستین فرصت جلسه‌ای به‌منظور پیگیری امور در تأمین منابع آبی و رفع دغدغه‌های موجود با وزیر نیرو برگزار خواهد شد.

هاشمی با تأکید بر لزوم بازگشت واحدهای صنعتی راکد یا در تملک بانک‌ها به چرخه تولید، از طرح دوفوریتی جهش ساخت مسکن به‌عنوان اقدامی جدی در تأمین مسکن ارزان و باکیفیت یاد کرد و افزود: در نخستین جلسه شورای مسکن که چند روز گذشته در استانداری سمنان برگزار شد، دستگاه‌های مرتبط با این مقوله، مکلف به تأمین ملزومات مورد نیاز جهت تحقق این مهم شدند.‌

مدیران تلاش خود را به ساعات اداری محدود نکنند

وی با تأکید بر اینکه به‌منظور رفع موانع تولید از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد، ادامه داد: در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی، لازم است تا مدیران تلاش و کوشش خود را محدود به ساعت اداری نکنند و در تمام مدت برای رفع مشکلات مردم، پا در رکاب باشند.

استاندار سمنان با اشاره به شعار راهبردی خود با عنوان «ما برای نوکری و خادمی مردم و زائران علی ابن موسی‌الرضا (ع) آمده‌ایم»، عنوان کرد: تحقق این شعار به‌تنهایی امکان‌پذیر نیست و همه باید در جهت رفع موانع و مشکلات، مساعدت و همکاری کنند.

بررسی دغدغه‌‌ها در زمینه پیاده‌راه خیابان امام (ره) سمنان

هاشمی با مهم قلمداد کردن دغدغه‌های مردم و بازاریان در زمینه بافت قدیمی و به‌ویژه پیاده‌راه شهر سمنان گفت: به‌زودی جلسه‌ای با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران برگزار و تصمیم جامع و مناسبی اتخاذ می‌شود.

وی همچنین حفظ میراث فرهنگی و آثار تاریخی را یکی دیگر از اولویت‌های کاری خود دانست و بر ضرورت حفظ و احیای آثار تاریخی تأکید کرد.

استاندار سمنان از اعضای هیأت رئیسه اتاق اصناف استان سمنان خواست با تشکیل جلسات کارشناسی و تمهید مقدمات نسبت به تشدید بازرسی‌ها در حوزه اصناف اهتمام ورزند و دل‌نگرانی مردم از گرانی و عدم نظارت بر برخی واحدهای صنفی را کاهش دهند.‌

هاشمی با تأکید بر اینکه اکنون زمان پشت میز نشستن و مدیریت در پشت اتاق‌های دربسته نیست، از سفر قریب‌الوقوع خود به شهرستان دامغان به‌منظور دیدار با مردم و بازدید از واحدهای مختلف تولیدی و صنعتی این شهرستان خبر داد.‌

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار سمنان سیدمحمدرضا هاشمی واکسیناسیون در سمنان پیاده راه خیابان امام ره سمنان زائران رضوی اتاق اصناف سمنان استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۳۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، در گفتگویی، به بیان دیدگاه های خود پیرامون اهمیت توسعه متوازن در کشور پرداخته است.

وزیر سابق کشور در بخش هایی از این گفتگو که ماهنامه گفتگوی اجتماعی منتشر کرده، گفته است: اساس رضایت‌مندی مردم و قبول مشروعیت برای حکومت‌ها برمبنای کارآمدی است. پس اگر کارآمدی باشد، رضایت‌مندی هم وجود خواهد داشت. اگر رضایتمندی باشد، مقبولیت است. اگر مقبولیت باشد، مشروعیت هم کنارش قرار دارد و این سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی می‌شود که منجر به تنظیم متعادل رابطه دولت و مردم و در نتیجه امنیت می‌شود و در نهایت هم به رابطه سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی بین «مردم و مردم» و «مردم و دولت» می‌انجامد. عنصر بسیار پرقدرت همه این‌ها، توسعه متوازن و متعادل است.

رحمانی فضلی ادامه داد: هر دولت، رئیس‌جمهور و مجلسی، از قوی‌ترین تا ضعیف‌ترین، منها تا به اضافه بیست درصد، درجه توفیق دارد. من ۵ درصد اضافه نیز گفتم. یعنی دولت ضعیف ۲۰ درصد کشور را عقب می‌برد و دولت قوی ۲۰ درصد کشور را جلو می‌برد. ۸۰ درصد کشور معطل تغییرات نظام‌ها، ساختارها، کارکردها ، قوانین و روابط هستند.

وزیر سابق کشور در بخشی دیگر از گفتگوی خود اظهار داشته است: اگر در کشور بستر و فضای باثبات در حوزه اقتصادی، سیاست داخلی، سیاست خارجی و مشارکت مردم نداشته باشید، نمی‌توانید کاری انجام دهید.

وی در این گفتگو با اشاره به اینکه اگر از من پرسیده شود در شرایط کنونی بزرگترین مشکل کشور در حوزه‌های برنامه‌ریزی و توسعه چیست؟ من در یک کلمه به شما می‌گویم، عدم توازن و تعادل در کشور در بحث توسعه.

وی عنوان کرد: نظام پولی ، بانکی و مالی ما واقعاً یک نظام انحصاری متمرکز ضد توسعه است؛ از ساختار بانک‌ها بگیرید تا عملکردهایشان. مقام معظم رهبری در عموم و خصوص بارها گفته‌اند که چرا بانک‌ها شرکت‌داری می‌کنند؟! بانک تمام منابع را از سطح کشور جمع می‌کند، بعد در توزیع منابع اولویت اول آن‌ها شرکت‌ها و پروژه‌های بانک؛ اولویت دوم شرکت‌ها و پروژه‌های بانک دیگری که ضربدری کار می‌کنند و اولویت سوم مشتری‌های بزرگ خودش است، اولویت چهارمی وجود ندارد. از یک نظام پولی و بانکی ناقص‌الخلقه، نظام اداری، نظام بودجه‌ریزی، نظام مالیاتی و نظام برنامه‌ریزی که همه اجزا بد کار می‌کنند چه انتظاری می‌توان داشت. نتیجه‌اش می‌شود عدم توازن و تعادل در توسعه. چشم‌اندازهای هراسناک شهرهای بزرگ، مشکلات وحشتناک شهرهای بزرگ، محرومیت‌های وحشتناک مناطق محروم، معطل ماندن ظرفیت‌ها در مناطق محروم و مهاجرت‌ها نتیجه همین عدم توازن و تعادل است.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901081

دیگر خبرها

  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • دوگانه‌سوز کردن یک‌سوم خبازی‌های سمنان / لزوم حفاظت از زیرساخت‌های حساس
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد