Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان زندان‌ها در روز اول سفر به خراسان رضوی از زندان سبزوار بازدید و روند فعالیت‌های این مرکز را مورد ارزیابی قرار داد.

خبرگزاری میزان -  طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی محمدمهدی حاج محمدی در اولین برنامه سفر به خراسان رضوی از زندان سبزوار بازدید کرد. وی در این بازدید ۵ ساعته ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان به درخواست ها و مطالبات آنان رسیدگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان زندان ها در گفتگو با مسئولان این مرکز ضمن تاکید بر رسیدگی و پایش وضعیت قضایی زندانیان گفت: حضور موثر قضات محترم عاملی مهمی در جهت کاهش جمعیت کیفری است از این رو تعامل زندان با مراجع قضایی می تواند این مساله را تسریع کند. فرایند اصلاح مجرمان دائما باید از سوی قضات رصد شود.

حاج محمدی به مشارکت روحانیون در فرآیند اصلاح و تربیت نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مدلهای کار فرهنگی عمیق و موثر در تربیت زندانیان، حضور دائمی و زندگی روحانیون در کنار زندانیان است و حضور آنان فقط برای اقامه نماز و یا پاسخگویی به سوالات شرعی کافی نیست.

رئیس سازمان زندان ها در خصوص اصلاح الگوی مصرف در زندان ها ؛ بر پخت غدای مناسب برای زندانیان و یکی بودن غذای آنها با زندانبانان تاکید کرد و گفت: این امر علاوه بر رعایت حقوق انسانی زندانیان مانع دور ریز غذا و اسراف و تضییع بیت المال می شود.

رئیس سازمان زندان ها در بخشی از این بازدید در مراسم تعزیه خوانی که توسط مددجویان و به مناسبت ایام سوگواری اجرا گردید شرکت کرد و خطای حُر و عاقبت بخیری او را به زندانیان گوشزد کرد.

شایان ذکر است حاج محمدی در این بازدید ناهار را سر سفره زندانیان صرف کرد.

گفتنی است رئیس سازمان زندان ها و هیات همراه در بدو ورود به سبزوار با حضور در‌گلزار شهدا، به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

بیشتر بخوانید: حاج محمدی: از سال گذشته تاکنون ۱۲ زندان توسعه یا به خارج از شهر‌ها جابجا شده است

انتهای پیام/

 

برچسب ها: رئیس سازمان زندان ها حاج محمدی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس سازمان زندان ها حاج محمدی رئیس سازمان زندان ها حاج محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۳۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز

ایسنا/البرز رئیس کل دادگستری استان البرز در دیدار رئیس و اعضای شورای شهر کرج با وی بر لزوم نظارت درون سازمانی تاکید کرد و متذکر شد: در صورت مشاهده تخلف و بزه، دستگاه قضایی بدون اغماض ورود و برخورد قاطع خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری البرز، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر کرج با حضور در دادگستری استان البرز با رئیس کل دادگستری دیدار و گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های شورای شهر در سال گذشته و این دوره شورا ارائه کردند.

حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری البرز در این نشست یکی از ویژگی‌های بارز استان البرز را تعامل، همکاری و هم افزایی اجزای مختلف مدیریتی استان دانست و با اعلام اینکه از آغاز فعالیت خود در استان، افزایش تعاملات با سایر بخش‌ها را با حفظ استقلال دستگاه قضایی سرلوحه اقدامات مجموعه قضایی قرار داده است تصریح کرد: رئیس قوه قضائیه تعاملات و همکاری بین دستگاه قضایی و سایر مجموعه‌ها اعم از اجرایی و شهری به منظور شناسایی و حل مشکلات را به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم استان البرز یاد می‌کند.

وی اجرای طرح پارکرود در اراضی آزادسازی شده رودخانه کرج، تعطیلی زندان رجایی شهر و پیگیری رفع مشکل سند اراضی اسلام آباد را از مصادیق همکاری دستگاه قضایی با مدیریت شهری بیان کرد و افزود: مطمئنا اگر همکاری سازنده بین همه دستگاه‌ها نباشد انجام بسیاری از ماموریت‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.

نقش مدیریت شهری در کاهش پرونده‌های حقوقی

رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه با اشاره به اینکه افزایش ورودی پرونده‌ها یکی از معضلات دستگاه قضایی است، تصریح کرد: برخی از این پرونده‌ها با همکاری و انجام وظایف مدیریت شهری و با اقدامات پیشگیرانه قابلیت کاهش دارد به عنوان نمونه بخشی از پرونده‌های حقوقی استان، اختلافات مرتبط با مشارکت در ساخت یا پیش فروش است که شهرداری می‌تواند با انجام وظایف قانونی خود در این زمینه کمک کند تا شاهد کاهش ورودی باشیم.

پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز

وی در ادامه با اشاره به موضوع تعطیلی زندان رجایی شهر و بحث انتقال مدیریت زندان قزلحصار به عنوان مصوبات سفر ۱۷ فروردین سال گذشته رئیس قوه قضائیه به استان البرز متذکر شد: یکی از این مصوبات که مربوط به تعطیلی زندان رجایی شهر بود انجام شد اما در مورد زندان قزلحصار، نظر مجموعه قضایی استان با توجه به محدودیت‌های فضای فیزیکی ندامتگاه‌های البرز، انتقال مدیریت آن از تهران به استان البرز است.

وی در پایان بر لزوم توجه به سلامت مجموعه شهرداری و کارکنان آن و گسترش نظارت درون سازمانی در شهرداری‌ها و مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: با توجه به تنوع اختیارات و حوزه‌های فعالیت مدیریت شهری، اقتضا دارد نظارت درون سازمانی در تقدم باشد و در صورت مشاهده تخلف و بزه، دستگاه قضایی نیز بدون اغماض ورود و برخورد قاطع خواهد کرد.

در ابتدای این نشست «مسعود محمدی» رئیس شورای شهر کرج گزارشی از اقدامات مدیریت شهری، تصویب بودجه و اجرای پروژه‌های عمرانی ۱۴۰۳ ارائه کرد و در خصوص اجرای خطوط تندرو اتوبوس و احداث و تکمیل مصلی کرج ابراز امیدواری کرد در سال جاری به نتیجه برسند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند