Web Analytics Made Easy - Statcounter

باوجود گذشت نردیک به نیم قرن از شروع مسابقات باشگاهی والیبال در ایران، جای خالی برگزاری جام فی به شدت حس می‌شود. خبرگزاری میزان - رقابت‌های باشگاهیِ والیبال در ایران از سال ۱۳۵۴ آغاز شده و در طول ۴۶ سال گذشته شاهد برگزاری ۳۴ دوره از مسابقات لیگ برتر بوده‌ایم. لیگ برتر والیبال در ایران از اوایل دهه ۷۰ با سرمایه‌گذاری تیم‌های صنعتی و برخی باشگاه‌های خصوصی جان تازه‌ای گرفت و تیم‌های ایرانی مانند صنام و پیکان توانستند با درخشش در جام باشگاه‌های آسیا، سطح کیفی لیگ ایران را به رخ آسیا بکشانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از اواخر دهه ۸۰ و با ورود خولیو ولاسکو و رشد چشمگیری که والیبال ایران در سطح آسیا و جهان داشت، لیگ برتر والیبال هم بالطبع با رشد ویژه‌ای روبرو شد. قهرمانی‌های متعدد و متوالی تیم‌های قهرمان لیگ ایران در مسابقات باشگاه‌های آسیا و ایستادن روی سکوی جام باشگاه‌های جهان نشان دهنده این نکته است که لیگ برتر والیبال ایران در بین لیگ‌های معتبر جهان حرفی برای گفتن دارد و شاید از نظر زیرساختی و حضور ستاره‌های نام آشنا در سطح پایین‌تری از لیگ‌های کره‌جنوبی، ژاپن و یا ترکیه باشد، اما از نظر سطح کیفی باشگاه‌های ایرانی توانایی رقابت با تیم‌های خوب اروپایی را دارند.

در این بین باید به یکی از مهمترین مسابقات باشگاهیی که از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، رقابت‌های جام حذفی است که متاسفانه فدراسیون والیبال هیچ برنامه‌ای در سال‌های اخیر برای برگزاری این رقابت‌ها نداشته است. البته نباید از این مورد غافل شد که شاید دلایل مالی مانع از آن شده که فدراسیون والیبال برای برگزاری جام حذفی رغبتی نداشته باشد چرا که فدراسیون با برگزاری لیگ برتر از تیم‌های شرکت کننده، پولی به عنوان ورودیه می‌گیرد.

از سوی دیگر برگزاری جام حذفی مزایای خاص خود را دارد. اولین و مهمترین مورد آنست که تیم‌های دسته یکی و نه چندا مطرح فرصت پیدا می‌کنند رو در روی تیم‌های صاحب نام رقابت کنند و قطعا پخش این بازی‌ها در رسانه‌ها باعث شناسایی استعداد‌های دیده نشده و همچنین افزایش انگیزه بازیکنان جوان و باشگاه‌های سطوح پایین‌تر می‌شود.

از طرف دیگر برگزاری جام حذفی در طول برگزاری مسابقات لیگ برتر هم می‌تواند باعث طولانی‌تر شدن لیگ شود تا به این ترتیب مشکل کوتاه بودن زمان برگزاری لیگ حل شود و از سوی دیگر تیم‌های مختلف می‌توانند با انجام ۵ بازی به یک جام معتبر دست پیدا کند.

علاوه بر این با برگزاری دو جام مختلف می‌توانیم در پایان فصل شاهد دیدار حساس سوپرجام باشیم که همین مورد می‌تواند به افزایش مخاطبان و هیجان در طول سال منجر شود.

باتوجه به شرکت ۱۴ تیم در لیگ برتر و ۱۸ تیم در دسته یک، فدراسیون والیبال می‌تواند با درنظر گرفتن برنامه‌ای ۹ روزه با شرکت ۳۲ تیم اولین دوره مسابقات جام حذفی را نیز برگزار کند و قطعا انجام این مهم می‌تواند برگ زرینی در دوران ریاست داورزنی به شمار رود.

 

بیشتر بخوانید: کارخانه: والیبال ایران زمین بخورد همه متضرر می‌شوند/ بازیکنان از عطایی حرف‌شنوی دارند

انتهای پیام/

برچسب ها: فدراسیون والیبال لیگ برتر والیبال جام حذفی والیبال

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: والیبال فدراسیون والیبال لیگ برتر والیبال جام حذفی والیبال فدراسیون والیبال لیگ برتر والیبال والیبال ایران برگزاری جام لیگ برتر جام حذفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۳۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات والیبال ساحلی با معرفی نفرات برتر پایان یافت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ فرهاد قلی‌زاده گفت: مسابقات والیبال ساحلی با حضور ۲۱ تیم در دو رده نوجوانان و بزرگسالان به میزبانی زمین‌های ساحلی شهربازی بجنورد برگزار شد.
در این مسابقات تیم‌هایی از مازندران و گلستان و خراسان رضوی هم حضور داشتند.
وی افزود: بعد از ۴۰ دیدار، در رده سنی نوجوانان تیم دانش و توپ قهرمان شد، تیم سم سم شیروان نائب قهرمان و تیم‌های کالای ورزشی فیفا و تابلوسازی نوین به صورت مشترک جایگاه سوم را کسب کردند.
قلی زاده گفت: در رده سنی آزاد تیم ادویه بیژه شیروان مقام اول، تیم لوازم ورزشی خطیب مقام دوم و تیم‌های شرکت نیکان و بوبک باقری جایگاه سوم مشترک را کسب کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جشنواره تدریس برتر ساختگاه معلمان قوی برای ایران قوی است
  • قهرمان جام حذفی فوتبال ایران سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟
  • قهرمان جام حذفی ایران سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟
  • جام باشگاه های فوتسال آسیا دوباره برگزار می شود
  • جای خالی نام تراکتور در لیست قربانیان روزبه
  • انتخاب والیبالیست ارومیه‌ای به عنوان بهترین مدافع لیگ برتر جمهوری آذربایجان
  • خروج والیبال ایران از مسیر رشد
  • تاریخ دقیق قرعه‌کشی جام حذفی ایران مشخص شد
  • مسابقات والیبال ساحلی با معرفی نفرات برتر پایان یافت
  • اتفاق عجیب در والیبال ایران؛ بازنده‌ای که هیچ وقت سقوط نمی‌کند