Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@12:59:16 GMT

کار خیر و خیرخواهی ریشه در فرهنگ قرآنی دارد

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۳۷۲۲

کار خیر و خیرخواهی ریشه در فرهنگ قرآنی دارد

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: کار خیر و خیرخواهی ریشه در فرهنگ قرآنی اسلام دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به تشویق قرآن کریم به سنت حسنه وقف، اظهار کرد: قرآن کریم انسان‌ها را برای سبقت گرفتن در کارهای خیر تشویق کرده و بیان می‌کند که انسان در صورت گذشتن از خواسته‌هایش، می‌تواند به چیزهایی که می‌خواهد برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که از ابتدای بنای دین اسلام، پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) جزو پیشتازان کار خیر بودند، افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص)، حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه (س) و سایر امامان معصوم (ع)، موقوفات و کارهای خیر بسیاری از خود به یادگار گذاشته و بر این اساس اسلام، دارای فرهنگی خیر پرور است.

وی ادامه داد: مسلمانان عزیز به ویژه شیعیان بزرگوار همچنان بعد از ۱۴۰۰ سال با تاثی به سیره اهل بیت (ع) در عرصه‌های مختلفی چون دستگیری از نیازمندان، احداث مدرسه، مسجد، بیمارستان و ... پیشتاز هستند.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: شهر تبریز و آذربایجان شرقی در حوزه وقف و کارهای خیر جزو ‌شهرهای زبانزد با داشتن موسسات خیریه و خیران بزرگواری است که این موسسات را بنیان نهاده و در عرصه‌های مختلفی چون تهیه جهازیه، تامین مایحتاج زندگی نیازمندان، امر تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، ارائه دارو درمان، بحران‌های سیل و زلزله و ... پیشتازی می‌کنند.

وی تاکید کرد: این خیران بزرگوار بر اساس باورهای ایمانی و اعتقادات قلبی و با تاثی به پیامبر اکرم (ص) و سیره اهل بیت (ع) این اعمال نیک را در زمان حیات و بعد از مرگ از خود به یادگار گذاشته‌اند.

وی با بیان این‌که وقف و سنت حسنه خیر بودن، یک سنت دیرپای نبوی، علوی و فاطمی است، افزود: میراث فردی که از دنیا می‌رود فقط برای نزدیکانش می‌ماند اما اگر کسی بخواهد که نام و یادش حتی بعد از مرگ در تاریخ بماند، می‌تواند با انجام سنت حسنه وقف، به تعبیر قرآن کریم، باقیات و صالحاتی برای خود داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: کم نیستند انسان‌های خیرخواهی که فقط با خدا معامله کرده و حتی نمی‌خواهند نامی از خودشان به میان بیاید. اما در این راستا ما وظیفه داریم تا افراد خیرخواه و خیراندیش را هر چه بیشتر به جامعه معرفی کنیم.

وی ادامه داد: وقف‌های بسیاری هم‌چون موقوفه خانم خیرالنسا هستند که حتی بعد از گذشت چندین صدسال، نیازمندان از آن منفعت برده و بنا بر نیت واقف، از منفعت موقوفه آن‌ها در راستای اطعام و احسان استفاده می‌شود. بروزرسانی این نیات هم‌چنین باعث می‌شد تا هرچه بیشتر در مسیر کارهای خیر از آن‌ها بهره برد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۸۰۰ نوع نیت خیرخواهانه در عرصه‌های مختلف، افزود: با توجه به فرا رسیدن دهه وقف و گرامیداشت نام و یاد واقفان خیراندیش و خیراندیشان واقفی که بزرگوارانه از سر سفره دنیا بلند شده و دست به کارهای باقیات صالحات زده‌اند، بر خود وظیفه دانستیم تا با همکاری صمیمانه صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برنامه‌ای برای تجلیل از این افراد بزرگوار تهیه کنیم.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به تهیه مستند پنج قسمتی "آخرت ذخیره‌سی" با حضور خیران استان، افزود: در راستای این امر امیدواریم بتوانیم نام و یاد خیران عزیز را هر چه بیشتر مطرح کرده و بنای استمرار اعمال نیک وقف را با تشویق سایر افراد بنا نهیم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری وقف آذربایجان شرقی کارهای خیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۳۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم

تین نیوز

آزاد راه مراغه- هشترود یکی از مهمترین پروژه های جاده ای آذربایجان شرقی است که شمارش معکوس برای اتمام آن به صدا درآمده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی در حضور بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه مراغه - هشترود باید در روز مقرر افتتاح شود.

 

حجم ویدیو: 36.44M | مدت زمان ویدیو: 00:01:59 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم
  • مدال برنز بر گردن تیرانداز آذربایجان شرقی
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • اطلاعیه قطعی گاز در هوراند و کلیبر
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه