Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@07:42:36 GMT

فضا چه بویی می‌دهد؟

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۳۷۳۷

فضا چه بویی می‌دهد؟

فضانوردان می‌گویند نمی‌توان فضا را به صورت مستقیم بو کرد، اما آنچه که در این فضا احساس می‌شود، بوی فلز است.

به گزارش برنا؛ نمی‌توان فضا را به صورت مستقیم بو کرد چرا که بینی انسان در خلأ کار نمی‌کند. با این حال فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی بوی فلزمانندی را از سطح لباس‌های فضایی‌شان احساس می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بو شبیه به بوی بخار جوشکاری است. فضاپیمای رزتا از سطح ستاره دنباله‌دار «۶۷ پی/چوریوموف گراسیمنکو» نمونه‌برداری کرده و پس از بررسی ترکیباتی را شناسایی کرده که بوی تخم‌مرغ گندیده، بادام تلخ و ادرار گربه می‌دهند.

ستاره‌شناسان اخیراً متوجه شده‌اند که اتمسفر اورانوس سطح بالایی از سولفید هیدروژن دارد که بویی شبیه به بوی تخم‌مرغ گندیده دارد. فضانوردان آپولو ادعا می‌کنند که گردوغبار ماه بوی باروت می‌دهد. عطارد اتمسفر بسیار کمیابی دارد، بنابراین بوی آشنایی برای انسان ندارد. زهره و مریخ مانند اورانوس مقادیر قابل‌توجهی سولفید هیدروژن دارد. بوی مشتری به محل قرارگیری شما در اتمسفر این سیاره بستگی دارد. برخی نقاط غلظت بالایی از آمونیاک دارد که بوی مایع تمیزکننده می‌دهد.

برخی از مناطق اتمسفر این سیاره غنی از سولفید هیدروژن است که بوی تخم‌مرغ گندیده می‌دهد. برخی از نقاط آن نیز بوی هیدروژن سیانید می‌دهد که بوی شبیه به بادام تلخ دارد. زحل و نپتون احتمال بوی خاصی ندارند چراکه عمدتاً از گاز‌های بی‌بو مانند هیدروژن و هلیوم تشکیل شده‌اند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گربه زهره مریخ سیاره زحل فضا فضانوردان بوی فضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۳۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد استارت آپی در گنبدکاووس با رنگ و بویی انتخاباتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ استارت آپ یا کمک نوآور، محلی برای ایده پردازی است.

استارت آپ‌ها به حمایت‌های قانونی مجلس شورای اسلامی نیاز دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها