Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@11:05:26 GMT

آیا عرق نعنا از نفخ معده جلوگیری می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۳۷۷۸

آیا عرق نعنا از نفخ معده جلوگیری می‌کند؟

آفتاب‌‌نیوز :

نرگس جوزانی، مشاور تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به عرق نعنا و نعنا اظهار کرد: نعنا و عرق نعنا برای مادران باردار و کودکان شیرخوار و کوچک باعث بروز رفلاکس و تشدید آن می شود.

او بیان کرد: افرادی که در سن بزرگسالی هستندو علاوه بر اینکه مشکل مری و معده دارند، با خوردن عرق نعنا و خود گیاه نعنا در هضم و جذب غذا نیز دچار مشکل می‌شوند و نباید استفاده کنند، زیرا این گیاه اسفنگتر بالای معده را شل کرده و هضمی که گوارش باید برای غذا داشته باشد، به راحتی صورت نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عرق نعنا می‌تواند علائم آلزایمر را کاهش دهد و در افزایش حافظه و تمرکز افراد بسیار تاثیر گذار است.

درمان سندروم روده تحریک پذیر با مصرف نعنا

مشاور تغذیه و رژیم درمانی گفت: نعناع در هضم غذا بسیار کمک کننده است و به خصوص افرادی که دچار سندروم روده تحریک پذیر هستند می‌توانند از نعنا به عنوان درمان این بیماری استفاده کنند. در رابطه با برگ نعنا هیچ مشکلی دیده نشده اما برخی افراد هستند که نسبت به آن حساسیت و آلرژی دارند. کسانی که دچار بیماری آسم هستند اثرات و حساسیت آن را بیشتر حس می‌کنند.

او ادامه داد: عرق نعنا به دلیل اینکه عصاره است در آن آنتی اکسیدان های زیادی وجود دارد و علاوه بر آن مقدار کمی نیز آهن گیاهی، فولات، منگنز و ویتامین A در این گیاه وجود دارد. ویتامین A در کاهش بیماری آب مروارید، اسهال و سرطان سینه بسیار کمک کننده است. پیشگری از خستگی و ناتوانی از دیگر اثرات نعنا است و می‌تواند علائم سرماخوردگی را کاهش دهد.

جوزانی افزود: عرق نعنا در کاهش باکتری های داخل بدن نیز تاثیر دارد و بنابر این می‌تواند در سلامت دهان و دندان ها نقش داشته باشد. توصیه می‌شود عرق نعنا همراه با دارو ها استفاده نشود، زیرا باعث ایجاد تداخل بین آنها می شود. توصیه می‌شود مصرف عرق نعنا و خود گیاه نعنا به صورت متعادل باشد و مقدار زیاد در حجم بالا از این گیاه استفاده نشود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عرق نعنا معده درد داروی گیاهی رفلاکس معده نفخ معده عرق نعنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۳۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد

رئیس دیوان عالی کشور گفت: تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌‌های قضایی یکی از مشکلات مردم است و اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی مورد توجه رؤسای دادگستری‌ها قرار بگیرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری؛ رئیس دیوان عالی کشور اظهار کرد: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضایی و برنامه‌های ابلاغی سال 1403 پیش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

رئیس دیوان عالی کشور بر تعامل و ارتباط هر چه بیشتر قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‌ها در جهت تسریع رسیدگی، جلوگیری از اطاله دادرسی و اتقان آراء تاکید کرد.

فراخوان کشوری پژوهشگاه قوه قضائیه برای حل "چالش اطاله دادرسی"

وی سپس با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در جهت تحقق شعار سال افزود:  معاونت نظارت دیوان عالی کشور برنامه‌ریزی لازم را برای نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی با همکاری با رؤسای محترم دادگستری استان‌ها و شعب  ویژه محاکم در اولویت کاری خود قرار دهد.

منتظری تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌‌های قضایی را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی و تاکید بر دقت و تمرکز و نیز اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری حداکثری از ازدیاد درخواست‌های اعاده دادرسی از احکام، مورد توجه و اهتمام جدی رؤسای محترم کل دادگستری قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • داروهای سوزش معده خطر میگرن را افزایش می دهند
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند