Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@10:14:55 GMT

درمان سرماخوردگی با ۵ راهکار خانگی

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۳۸۳۷

درمان سرماخوردگی با ۵ راهکار خانگی

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در این فصل با نزدیک شدن به فصل سرما و سرد شدن هوا، بسیاری از ما ممکن است دچار سرماخورگی شویم و این موضوع سیستم دفاعی بدن را تا ماه‌ها ضعیف می‌کند و بعضا از کار می‌اندازد.

در ادامه این گزارش به انجام ۵ روش خانگی اشاره شده است که در صورت رعایت آن‌ها سیستم دفاعی بدن تا بالاترین حد ممکن برای پیشگیری از سرما خوردگی بالا می‌رود و امکان بروز این بیماری به حداقل و در برخی افراد به صفر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱. عسل

عسل یکی از قوی‌ترین خوراکی‌های موجود در طبیعت است که مصرف آن هیچ حد و مرزی ندارد و افرادی که از آن به طور مرتب استفاده می‌کنند به مراتب سلامت بیشتری نسبت به دیگر افراد دارند.

مصرف مرتب عسل، ارتباط مستقیم با سیستم دفاعی بدن دارد، براین اساس بدن انسان آمادگی مقابله با تقریبا هر نوع ویروسی را دارد.

۲. زنجبیل

مصرف چای زنجبیل، پیش و حین سرما خوردگی توصیه می‌شود. این ماده دارای خاصیت ضد التهاب است و به پیشگیری از سرما خوردگی و بیماری‌های مشابه کمک زیادی می‌کند. بهترین راه برای مصرف زنجبیل و بهره گیری از خاصیت‌های آن، این است که زنجبیل را خرد کرده و مانند چای دم کرده و میل کنید.

۳. بخار

هر زمانی که کوچک‌ترین احساس سرما خوردگی در شما ایجاد شد، حتما به سراغ تنفس از طریق بخار آب بروید. این روش ویروس‌هایی که در مجرای تنفسی و گوارشی شما هست را پیش از ورود به بدن از بین می‌برد.

البه بخار خالی به تنهایی کار ساز نیست و پیشنهاد می‌شود در داخل آبی که در حال جوشیدن است مقداری رزماری و اکالیپتوس اضافه کنید. توجه داشته باشید که تنفس بیش از حد ممکن است مشکلات تنفسی به همراه داشته باشد؛ پس حداکثر ۵ دقیقه از این روش استفاده کنید.

۴. آب آناناس

به طور کلی خوردن انواع میوه و آب میوه به سلامت بدن و سیستم دفاعی بدن کمک می‌کند اما در این بین میوه آناناس دارای بروملین است که خاصیت ضد التهابی و موکولیتیک دارد و در مهار سرما خوردگی پیش از بروز علائم کمک می‌کند.

۵. آب نمک

آب نمک یک محلول کاملا ساده و مفید برای سیستم گوارشی است. سعی کنید غرغره کردن آب نمک را در عادات روزانه خود جای دهید و با این روش به سیستم گوارشی خود اجازه دهید که در برخورد با بدترین و قوی تری ویروس ها، بهترین عملکرد را از سوی خود نشان دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرما خوردگی درمان بیماری سیستم دفاعی بدن سرما خوردگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۳۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟

امیرالمؤمنین علیه‌السلام در روایتی فرمود «مَنْ أَصْلَحَ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللَّهِ، أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ النَّاسِ؛ وَ مَنْ أَصْلَحَ أَمْرَ آخِرَتِهِ، أَصْلَحَ اللَّهُ لَهُ أَمْرَ دُنْیَاهُ؛ وَ مَنْ کَانَ لَهُ مِنْ نَفْسِهِ وَاعِظٌ، کَانَ عَلَیْهِ مِنَ اللَّهِ حَافِظٌ.»؛ یعنی «هرکه آنچه را میان او و خداست اصلاح کند، خداوند آنچه را بین او و مردم است اصلاح کند و هر کس کار آخرتش را به اصلاح آورد، خداوند کار دنیایش را اصلاح کند و آن را که از خود بر خود واعظ است، از خدا بر او نگهبان است.»

ارتباط اصلاح ارتباط با خدا با اصلاح رابطه با مردم از آن جهت است که اصلاح رابطه با خدا مسلتزم صدق و امانت و راستى است. کسى که صدق و امانت و راستى پیشه کند، به یقین مردم به او علاقه‌مند مى‌شوند و امین مردم خواهد بود و به او اعتماد مى‌کنند و مشکلى با او نخواهند داشت. اصلاح امر آخرت وابسته به تقوا و پرهیزگارى است و به یقین انسان‌هاى با تقوا در زندگى مادى خود نیز موفق خواهند بود، زیرا راه خلاف در پیش نمى‌گیرند؛ به کسى ظلم و ستم نمى‌کنند، همه با او مهربان هستند و او نیز با همه مهربان.

این سخن را با حدیثى از امام باقر (علیه السلام) که مرحوم کلینى در اصول کافى آورده پایان مى دهیم. مطابق این حدیث امام باقرعلیه‌السلام فرمود: خداوند عزّوجلّ چنین فرموده است: «وَ عِزَّتِی وَ جَلاَلِی وَ عَظَمَتِی وَ عُلُوِّی وَارْتِفَاعِ مَکَانِی لاَ یُؤْثِرُ عَبْدٌ هَوَایَ عَلَى هَوَى نَفْسِهِ إِلاَّ کَفَفْتُ عَلَیْهِ ضَیْعَتَهُ وَ ضَمَّنْتُ السَّمَاوَاتِ وَ الاَْرْضَ رِزْقَهُ وَکُنْتُ لَهُ مِنْ وَرَاءِ تِجَارَةِ کُلِّ تَاجِر؛ به عزت و جلال و عظمت و نورانیت و علو مقامم سوگند یاد مى‌کنم که هیچ بنده مؤمنى خواسته مرا بر خواسته خود در چیزى از امور دنیا مقدم نمى‌شمرد مگر این که من بى‌نیازى او را در دل او و همّت او را در آخرتش و آسمان‌ها و زمین را ضامن روزى او قرار مى‌دهم و براى او از تجارت هر تاجرى بهتر خواهم بود» (کافى، ج ۲، ص ۱۳۷، ح ۱)

منبع: تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • ویدئویی از پشت‌صحنه «نون خ» در سرما و شرایط سخت!
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • پرسپولیسی‌ها سکو را با اراکی‌ها شریک شدند
  • دلیل غیبت سعید صادقی برابر آلومینیوم
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید