Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استاد دانشگاه گفت:عنوان می‌شود که سوابق تحصیلی سهم بیشتری می‌یابد یا کنکور چند مرحله‌ای می‌شود، اما باید دید این تغییر فرم‌ها چه تاثیری در برابری آموزش ایجاد می‌کند و دانش آموزان با شرایط مالی ضعیف هم آیا می‌توانند از این تغییرات  بهره ببرند. از این رو افزایش سهم سوابق تحصیلی در کنکور  نه تنها کمکی به عدالت اموزشی نمی‌کند  بلکه بر نابرابری‌های موجود خواهد افزود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید حسینی استاد دانشگاه و فعال رسانه‌ای در حوزه آموزش در گفت‌وگو با میزان در مورد مصوبات جدید برای افزایش سهم سوابق تحصیلی در سال‌های آتی گفت:افزایش سهم سوابق تحصیلی، چند مرحله‌ای شدن، شرط معدل بودن رشته و دانشگاه، همه این‌ها تغییری در محتوای کنکور ایجاد نکرده است بلکه تنها تغیر در فرم است.
وی ادامه داد:باید توجه کرد که تغییر فرم از معضلات اصلی کنکور نمی‌کاهد بلکه باید هر تغییری که قرار است اتفاق بیفتد در محتوا باشد هر شکلی از تغییر فرم میدان مافیای کنکور را توسعه داده و وضعیتش را بهتر می‌کند، چون میدان دست مافیا است، از این رو تا مافیا جمع نشود همه این تغییر فرم‌ها به نفع مافیا است.
وی اظهار کرد:عنوان می‌شود که سوابق تحصیلی سهم بیشتری می‌یابد یا کنکور چند مرحله‌ای می‌شود، اما باید دید این تغییر فرم‌ها چه تاثیری در برابری آموزش ایجاد می‌کند و دانش آموزان با شرایط مالی ضعیف هم آیا می‌توانند از این تغییرات  بهره ببرند. از این رو افزایش سهم سوابق تحصیلی در کنکور  نه تنها کمکی به عدالت اموزشی نمی کند  بلکه بر نابرابری‌های موجود خواهد افزود.   وی گفت:شرط معدل یا افزایش سهم سوابق تحصیلی باعث می‌شود حالا مافیای کنکور وارد مدارس شود، کتاب بفروشد، کلاس برگزار کند و اینگونه همه موارد جدید نیز به نفع مافیای کنکور است.
حسینی در مورد نهادها  و ارگان هایی که می تواند در این راه موثر باشند،گفت:مجوز کتاب‌های کمک آموزشی و مجوز موسسات کنکور را وزارت ارشاد و آموزش و پرورش می‌دهد، اگر جلوی این‌ها گرفته شود به عادلانه شدن شرایط کمک خواهد کرد.
وی گفت:من مخالف کنکور نیستم، مخالف شرایط نابرابری هستم ک به واسطه کنکور ایجاد می‌شود، باید کنکور را عادلانه کنیم و تغییرات محتوایی ایجاد کنیم و نه اینکه هر از گاهی با اظهار نظرات به فرم‌ها انتقاد و یا آن‌ها را تغییر دهیم.

حسینی اضافه کرد:تنها راه مبارزه با مافیا کنکور این است که به موسسات آموزشی و مافیایی کنکور مجوز داده نشود تا شرایط برابری برای حضور در میدان کنکور برای دانش آموزان فراهم شود، در غیر اینصورت همچنان شاهد بی عدالتی خواهیم بود.
وی گفت:از این رو تا زمانی که دانش آموز از بهره مالی مناسبی برخوردار نیست نمی تواند در رشته‌ای که دوست دارد قبول شود، سابق بر این افراد بدون جایگاه اجتماعی و اقتصادی خود در این آزمون شرکت می‌کردند افراد حتی اگر توان مالی پایینی داشتند می‌توانستند نتایج بسیار درخشانی را در کتکور کسب کنند،اما دیگر تا زمانی که فرد هزینه نکند نمی تواند به نتایج دلخواه برسد.
حسینی در پایان با انتقاد از عملکرد آموزش و پرورش و سازمان سنجش در جهت میدان دادن به مافیای کنکور گفت:تا زمانی که نتوانیم محتوا را تغیر دهیم و به برپایی کنکور عادلانه برگردیم نمی‌توانیم صحبت از عدالت آموزشی داشته باشیم چرا که امروز قبول شدن در رشته هایی چون پزشکی برای فردی است که هزینه‌های کلانی در این راه کرده است و یک فرد عادی نمی تواند با اکتفا به کتاب و مدرسه به آن دست یابد.

بیشتر بخوانید:
مخالفین واکسیناسیون مستنداتی ندارند

انتهای پیام/ برچسب ها: کنکور سوابق تحصیلی مجید حسینی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کنکور سوابق تحصیلی مجید حسینی افزایش سهم سوابق تحصیلی مافیای کنکور تغییر فرم فرم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۳۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور

به گزارش همشهری آنلاین،‌ نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ برای داوطلبان چهار گروه‌ آزمایشی علوم ریاضی، فنی و علوم انسانی، زبان های خارجی و هنر روز گذشته پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه جاری در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

دومین و آخرین روز نوبت دوم کنکور نیز با شرکت بیش نیم میلیون (۵۰۱ هزار) داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی امروز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی آغاز شد.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ یکی از مهم ترین تغییرات آزمون امسال در مقایسه با سال گذشته است.

آزمون سراسری از سال ۱۴۰۲ فقط برای دروس تخصصی هر یک از گروه‌های آزمایشی برگزار شد. اما دروس عمومی در سابقه تحصیلی داوطلبان وجود داشته و در نمره کل سابقه تحصیلی لحاظ شد.

داوطلبان می‌توانند در یکی از سه گروه اصلی ( علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) مختلف در دو نوبت آزمون شرکت کنند ولی در صورت تغییر گروه آزمایشی در نوبت دوم آزمون، باید گروه مورد نظر را برای پذیرش در دانشگاه ( در مرحله انتخاب رشته ) انتخاب کنند و امکان انتخاب رشته از هر دو گروه اصلی میسر نیست. البته باید توجه داشته باشند که سوابق تحصیلی کامل مربوط به گروه آزمایشی مورد نظر را نیز باید دارا باشند و درصورتی که در یک یا چند درس، سابقه تحصیلی لازم برای گروه آزمایشی درخواستی را نداشته باشند نمرات آن دروس صفر لحاظ می‌شود.

برای داوطلبانی که برای پذیرش در آزمون پذیرش دانشجو- معلم اعلام علاقه مندی کرده‌اند نیز در گروه آزمایشی مربوطه منحصراً یک کارت ورود به جلسه منتشر شده است. این دسته از داوطلبان باید علاوه بر پاسخگویی به دفترچه‌های سؤالات آزمون اختصاصی مربوط به گروه آزمایشی انتخابی، به دفترچه سوالات اختصاصی آزمون پذیرش دانشجو- معلم نیز پاسخ دهند.

نوبت دوم آزمون سراسری تیر ماه برگزار می شود و نمرات کنکور سال گذشته همچنان معتبر است؛ یعنی دو آزمونی که سال گذشته برگزار شد، همچنان نمراتشان معتبر است در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد داوطلبان می توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند یا به سازمان سنجش اجازه بدهند نمره بالاتری را برای آنها لحاظ کند.

کارنامه اولیه داوطلبان نوبت اول نیمه مرداد ماه جاری اعلام می کنیم و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می شود.

کد خبر 847190 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم کنکور سازمان سنجش آموزش کشور

دیگر خبرها

  • آغاز فرایند تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
  • داوطلبان برای ثبت سوابق تحصیلی بر اساس اعلام آموزش و پرورش اقدام کنند
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد
  • افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور