Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@05:17:33 GMT

آخرین اقدامات برای طرح جهش تولید مسکن در اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۳۹۴۸

آخرین اقدامات برای طرح جهش تولید مسکن در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی‌رضا قاری‌قرآن در خصوص مباحث مطرح شده در هشتاد و چهارمین جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: در این جلسه عمده مباحث پیرامون قانون جهش تولید مسکن بود که اخیراً این قانون توسط مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: قانون جهش تولید شامل پنج فصل (تامین منابع مالی، تأمین زمین، تأمین مصالح ساختمانی، تأمین خدمات ساختمانی و سایر موارد) بوده که در رابطه با برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون واحد مسکونی بصورت سالانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دولت مصمم است در افق چهارساله و در قالب این قانون تولید چهار میلیون مسکن را در کشور عملی سازد، اذعان داشت: تولید این واحدها در بخش‌های مختلف شامل تولید ۲۰۰ هزار واحد مسکونی توسط مردم در داخل شهرها و مراکز استان‌ها، حدود ۱۷۰ هزار واحد در بافت‌فرسوده در قالب بهسازی یا تبدیل به ساخت و ساز جدید با ارائه تسهیلات توسط دولت، حدود ۲۰۰ هزار واحد مربوط به بخش روستاها و مابقی آن توسط مجموعه دولت با تخصیص زمین و ارائه تسهیلات مورد نیاز  انجام می‌پذیرد.

قاری‌قرآن بیان داشت: براین اساس نقش اصلی دولت در راستای تولید مسکن از طریق تامین زمین و ایجاد تسهیلات برای مردم ایفا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص فرآیند اجرای این طرح عنوان کرد: افرادی که در فرآیند طرح جهش تولید مسکن قرار می‌گیرند در مرحله اول باید احراز شرایط شوند که فاقد مسکن بودن، عدم استفاده از امکانات مسکن، سکونت حداقل ۵ سال در آن محل به عنوان شرایط اصلی است که پس از آن بر روی زمینی که دولت تامین کرده و با تسهیلات در نظر گرفته شده وارد مرحله ساخت و ساز می‌شوند.

وی گفت: در قانون جهش تولید مسکن دستگاه‌های خدمات‌رسان مکلف شدند فقط حق انشعاب دریافت کنند و هزینه اضافه‌ دیگری از مردم گرفته نشود همچنین زمین بصورت کاملاً رایگان در اختیار این طرح قرار داده می‌شود.

قاری‌قرآن افرود: زمین‌های دولتی در سطح استان و شهر شناسایی، از دستگاه اجرایی که این اراضی را استفاده نکرده است دریافت و در اختیار این طرح برای تامین مسکن قرار داده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: در جلسه شورای مسکن مصوب شد حداکثر تا ۱۵ روز آینده فرمانداران و شهرداران در سطح شهرهای مختلف این اراضی را احصاء کرده چرا که در قانون صراحتاً بیان شده است که اگر دستگاه اجرایی دارای زمین مازادی بود که خود تحویل ندهد ظرف مدت دو ماه اداره دارایی و اداره ثبت مکلف هستند که زمین را به نام راه وشهرسازی منتقل کنند تا وارد مرحله واگذاری جهت تولید مسکن شود.

وی گفت: برنامه‌ای که پیش‌بینی شده برای استان اصفهان به این صورت است که ما در طول چهار سال چیزی حدود ۱۳۰ هزار واحد نیاز به تولید مسکن داریم و بر همین اساس باید یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار تامین زمین شود‌.

قاری‌قرآن بیان داشت: دیدگاه ما این است که تا جایی که امکان‌پذیر باشد در قالب این طرح به بافت‌فرسوده شهرها ورود کرده که مسلماً شهرداری اصفهان نیز مکلف هست در این راستا قدم‌های جدی بردارد.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن تولید مسکن ساخت و ساز اصفهان جهش تولید مسکن استان اصفهان قاری قرآن هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۳۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین رایگان به ۱۳۰ خانوار دلفانی در قالب طرح جوانی جمعیت

ارسلان مالکی در حاشیه واگذاری ۶۵ قطعه بالای ۲۰۰ متر به ۱۳۰ خانوار در قالب طرح جوانی جمعیت با اشاره به اینکه جمعیت است که به کشور بها و همین می‌بخشد، اظهار کرد: اگر کشوری پهناور باشد، اما خالی از سکنه ارزشی ندارد، در فرهنگ اقوام مختلف به ویژه قوم لر پرجمعیتی هم سابقه دیرینه دارد.
وی گفت: در شرایط اقتصادی کشور مسکن یکی از کالا‌هایی است که خانواده‌هایی که قصد فرزند آوری دارند را اذیت می‌کند، به همین دلیل دولت سعی کرد این نقیصه و مانع را از سر راه مردم بردارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تصویب قانون جوانی جمعیت، بیان کرد: طبق این قانون به خانواده‌هایی که فرزند سوم آنها بعد از آبان ۱۴۰۰ به دنیا آمده باشد زمین واگذار می‌شود، حتی این قانون تبصره‌ای هم دارد که بر اساس آن ۵۰ درصد زمین به اسم مادر است.
مالکی گفت: نکته دیگر اینکه در استان‌ها زمین مورد نیاز متناسب با اقتضا فرهنگ زندگی واگذار شود، به عنوان نمونه در شهرستان دلفان زمین ۳۰۰ متری واگذار شده است.
وی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن هم افزود: در طرح نهضت ملی مسکن دولت در بحث تسهیلات، آماده‌سازی زمین و خدمات زیر بنایی ورود جدی دارد، چون نمی‌شود با تامین زمین بقیه کار‌ها را رها کرد.
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن از ۴ میلیون مسکنی که رئیس جمهور وعده داد بود تاکنون ۲ میلیون و ۴۵۸ هزار واحد شروع شده است.
مالکی با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن دو مدل انبوه سازی و یک مدل مردم سازی داریم، گفت: تجربه در استان‌های مختلف نشان داده است در نهضت ملی مسکن اگر مردم سازنده را انتخاب کنند کار‌ها سریع‌تر پیش می‌رود.
وی با بیان اینکه در طرح جوانی جمعیت ساخت به عهده دولت نیست، عنوان کرد: در لرستان متاسفانه وضعیت تامین زمین سخت‌تر است دیشب هم در جلسه شورای مسکن این موضوع مطرح شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در بحث تامین زمین اگر شهرستان پای کار بیاید و مردم مشارکت کنند سرعت ساخت بیشتر می‌شود.
مالکی تاکید کرد: باید در خصوص تامین زمین مورد نیاز نهضت ملی مسکن در لرستان حرکت حدی اتفاق بیفتد تا فرصت از دست رفته جبران شود.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • واگذاری زمین رایگان به ۱۳۰ خانوار دلفانی در قالب طرح جوانی جمعیت
  •  اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • اجرای ۲ میلیون ۵۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد
  • تامین زمین برای ساخت ۹۰ هزار واحدطرح مسکن ملی درشمال سیستان وبلوچستان
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد