Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@00:59:30 GMT

شهدا تربیت یافته مکتب پیامبر گرامی اسلام هستند

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۴۱۴۴

شهدا تربیت یافته مکتب پیامبر گرامی اسلام هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله «رضا رمضانی» شامگاه سه شنبه در یادواره شهدای دهستان نصیر محله شهرستان شفت با تأکید بر لزوم داشتن فهم درست از قرآن و اهل بیت (ع)، اظهار کرد: عدالت خواهی و ولایت پذیری دو ویژگی شهدا بود که جامعه همواره به آن نیازمند است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه حضور در محافل شهدا باید به درک و شناخت درست ما از سعادت در دنیا و آخرت بیانجامد، گفت: باید در این مجالس فکر، ذکر و درون خود را احیا و زنده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه یکی از رسالت‌های انبیا الهی را تربیت بشریت برشمرد و افزود: تشکیل حکومت‌ها نیز برای تربیت انسان‌ها بوده و این تربیت معنای رسیدن به حقایق درونی است.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه تمام ادیان برای نزدیکی به خداوند هستند، تأکید کرد: نماز یکی از راهکارهای رسیدن به خداوند و قرب الهی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) یکی از معجزات تربیتی پیامبر گرامی اسلام است، تصریح کرد: شهدا حین جنگ با وجود اینکه تشنه بودند ولی آب را به همرزم خود می‌دادند ایثار شهدای ایران اسلامی، حاصل تربیت نبوی است.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام برای رهایی انسان‌ها از جهل و نادانی آزارهای بسیاری را تحمل کردند، ادامه داد: یکی از مواردی که پیامبر اسلام به بشریت یاد داد این است که نسبت به هم احساس مسئولیت کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه شهدا تربیت شده مکتب پیامبر گرامی اسلام هستند، اظهار کرد: امامین انقلاب نیز در عصر حاضر، جامعیت مکتب نبوی، علوی و حسینی را به ما آموزش دادند تا حیات و زندگی مسلمانان در جامعه عزت مندانه باشد.

وی با اشاره به اینکه احکام اسلامی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به سخره گرفته می‌شد اما انقلاب این احکام را زنده کرد، گفت: امام خمینی (ره) به اسلام عزت داد و آن را در عرصه‌های اجتماعی وارد کرد.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه عده‌ای برای عزت و سربلندی ایران اسلامی در مقابل دشمنان ایستادند و دفاع کردند، ادامه داد: در عرصه بین‌المللی حاج قاسم سلیمانی با رشادت و شجاعت، به دنیای اسلام آبرو بخشید.

کد خبر 5320831

منبع: مهر

کلیدواژه: مجمع جهانی اهل بیت ع یادواره شهدا شفت ویروس کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه زلزله بوشهر واکسن کرونا کرمانشاه عزاداری 28 صفر گرگان کهگیلویه و بویراحمد رحلت پیامبر اکرم ص سیستان و بلوچستان واکسیناسیون کرونا مشهد پیامبر گرامی اسلام آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۴۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه معلمین در تحول بنیادین آموزش و پرورش نقش اول را دارند، گفت: اولین نقش در تربیت را مربیان دارند و این قشر شریف‌ترین افراد جامعه هستند که به سبب رسالت انبیا را دارند.
 
وی ادامه داد: اگر نظام آموزش و پرورش در ایران بر همین مبنا از دو واژه «تربیت و تعلیم» استوار می‌شد، همانگونه که در کشورهای عربی اول تربیت و تعلیم است، بسیار اثرات بهتری را داشت و لذا در جامعه قدر و منزلت معلم باید رفیع باشد.
 
امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه ۱۴ هزار شهید کارگر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ایم که این افتخار جامعه کارگری است، گفت: این شهدا مظهر عزت و سربلندی جامعه کارگری ما هستند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردمی است متوجه این شغل است که نقشی بی بدیل در اقتصاد دارند که می‌توانند با تلاش سطح تولید را بالا ببرند یا کاهش دهند.
 
وی اظهار کرد: کارگران ما امروز کم توقع‌ترین اقشار در جامعه هستند و پایین‌ترین حقوق دستمزدها برای آنها است، اما سوال اینجاست که چرا باید این گونه باشد که سخت‌ترین کارها را انجام دهند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با اشاره به روز خلیج فارس، ابراز کرد: قرار دادن نام روز خلیج فارس ناظر بر این است که در جامعه ما فرهنگ استکبار ستیزی در جای جای میهن اسلامی جایگاه بالا دارد.
 
وی اظهار کرد: خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی ما یک نقش و سهم بی‌بدیل دارد و خلیج در قبل از اسلام و میلاد مسیح نیز در منابع اسلامی خلیج فارس بوده و دریای پارس نام نهاده است و این نام نیز خواهد ماند.
 
امام جمعه بندرعباس با تأکید بر اینکه در هیچ جای از اسناد تاریخی نامی به جز خلیج فارس وجود ندارد، گفت: مگر می‌شود با یک تاریخ جنگید و نام اماکن مختلف که به رسمیت شناخته‌ شده‌اند را تغییر داد، بنابراین باید مراقبت کنیم و وظیفه ما است که در مقابل تحریف تاریخ ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد