Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علی اکبر حق دوست روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: بدون اقناع کافی مردم نمی توان سطح واکسیناسیون را  به حد مطلوب رساند.
وی ادامه داد: دانشگاهیان و مسوولان باید واضح، روشن و شفاف به سوالات مردم در مورد واکسیناسیون پاسخ دهند. رسانه ها اعم از تصویری، مکتوب و همچنین در فضای مجازی و گفتمانی شرایط را باید به خوبی فراهم کرد تا مردم قانع شوند و پس از آن هم از این حق خود استفاده کنند و واکسن بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک اپیدمیولوژیست تاکید کرد: هرچه میزان شفافیت مسوولان بیشتر باشد و هرچه اطلاعات صحیح و درست را در اختیار مردم قرار دهند، آنها هم به خوبی قانع می شوند.

حق دوست همچنین گفت: اگر می خواهیم برنامه بلند مدتی برای تزریق واکسن کرونا داشته باشیم، نمی توانیم اجبار را حاکم کنیم، مردم می پرسند که آیا واکسن کرونا خطرات و آثاری دارد؟ آیا واکسن های موجود در کشور از بهترین واکسن های دنیا هستند؟ آیا مطمئن هستید که کودکان و دانش آموزان می توانند واکسن بزنند.
وی افزود: این سوالاتی است که مردم مطرح می کنند و ما باید حتما پاسخ علمی به آنها بدهیم.  
معاون پیشین آموزشی وزارت بهداشت  تصریح کرد: در حال حاضر باید این حق را به برخی بدهیم که سختی تزریق واکسن کرونا را بپذیرند یا سوالات متعدد خود را مطرح کنند و مسوولان و پزشکان متخصص با صبر و حوصله باید به همه آنها پاسخ دهند.
حق دوست اظهارداشت: درصدی از افراد جامعه هم در ایران و هم در سایر کشورها به دلایل مختلف از زدن واکسن کرونا طفره می روند و حتی درصدی از پزشکان آمریکا هم این رویه را در پیش گرفته اند.
وی با یادآوری اینکه در فضای مجازی شایعات فراوان است، افزود: شاید نتوان آن را به صفر رساند یا یه طور کامل جلوی آن را گرفت اما با پاسخ های علمی، می توان مردم را در زدن واکسن، همراه کرد.  
این اپیدمیولوژیست تصریح کرد: تنها راه این است که از مجموعه های رسمی و به صورت کاملا واقع بینانه مطالب بیان شود و از صحبت های اغراق آمیز باید به شدت خودداری کرد.
حق دوست با طرح این سوال که واکسن چه جایگاهی در کنترل بیماری کرونا دارد؟، گفت: سه ابزار اصلی برای کنترل بیماری کرونا شامل رعایت پروتکل های بهداشتی، داروی موثر و واکسیناسیون علیه این ویروس است.
وی یادآور شد: با تزریق واکسن سعی می توان سیستم ایمنی بدن را قوی کرد که اگر فرد با ویروس مواجه شد، بتواند از بدن خود دفاع کند و مبتلا به بیماری کرونا نشود و در حال حاضر از ابتلا به نوع شدید بیماری و مرگ ناشی کرونا به طور چشمگیری کاسته شده است.  

این اپیدمیولوژیست ادامه داد: تجربه کشورهای مختلف نشان می دهد که هر سه شاخص را باید در کنار هم داشته باشیم.
حق دوست با یادآوری اینکه فعلا داروی موثری برای درمان کرونا نداریم، گفت: هرچند پروتکل های بهداشتی موثر هستند اما محدودیت هایی ایجاد می کند و تا ابد نمی توان این پروتکل ها را با سختی و مرارت رعایت کرد.
وی خاطرنشان کرد: مسوولان با تزریق واکسن در تلاش هستتد تا شرایطی را فراهم می کنند که مردم زندگی راحت تر، آسوده تر و آرام تری را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا روز دوشنبه ۱۲ مهر، ۴۱ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۸۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۶ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۷۵۵ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵۸ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۸۴۰ دُز رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا پروتکلهای بهداشتی واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پروتکلهای بهداشتی واکسن کرونا ویروس کرونا پروتکلهای بهداشتی واکسن کرونا تزریق واکسن واکسن کرونا حق دوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۴۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون

به گزارش خبرآنلاین، آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌ ایجاد کند.

تسنیم در خبری نوشت: آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901644

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال