Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@00:15:24 GMT

آخرین وضعیت از سرگیری صدور ویزای گردشگری ایران

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۴۴۵۷

آخرین وضعیت از سرگیری صدور ویزای گردشگری ایران

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از آخرین وضعیت از سرگیری صدور ویزای گردشگری با انتشار توئیتی خبر داد و گفت: از سرگیری صدور ویزای گردشگری، آخرین مراحل مربوط به چگونگی اقدام را در کمیته تخصصی می‌گذراند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از آخرین وضعیت از سرگیری صدور ویزای گردشگری با انتشار توئیتی در صفحه مجازی خود خبر داد و گفت : "از سرگیری صدور ویزای گردشگری، آخرین مراحل مربوط به چگونگی اقدام را در کمیته تخصصی می‌گذراند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمارها حاکی از رضایت بالای 95% گردشگران خارجی از سفر به ایران است. زیر میز ایران‌هراسی خواهیم زد. "

از فروردین سال 99 در پی انتشار و همه‌گیری ویروس کرونا صدور ویزای گردشگری  ایران برای گردشگران خارجی متوقف شد و تنها مجوز سفرهای درمانی، تجاری و تحصیلی به ایران داده شد، هرچند در پی مطالبات فعالان گردشگری  از خرداد ماه همان سال موضوع بازگشایی مرزها به روی گردشگران خارجی چندین مرتبه در ستاد ملی مدیریت کرونا مطرح شد اما هر بار با شیوع سویه جدید کرونا  این موضوع متوقف شد.

بر این اساس و به دنبال مطالبه و درخواست‌های مکرر فعالان گردشگری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم تودیع و معارفه معاونان میراث فرهنگی و گردشگری وزارتخانه  میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز شنبه 27 شهریور ماه سال جاری  گفت: با صحبت‌هایی که با رئیس‌جمهور داشتم، منع صدور روادید برداشته خواهد‌ شد؛ رئیس‌جمهور نیز این موضوع را قبول کرده و البته نگرانی‌هایی درباره ویروس کرونا داشتند که توضیحات لازم را به آقای دکتر رئیسی ارائه کرده‌ام؛ بسیاری از کشورهای دنیا صدور روادید را شروع کرده‌اند و بهتر است ما نیز این موضوع را شروع کنیم.

و به دنبال آن سید عزت الله ضرغامی همزمان با روز جهانی گردشگری خبر از سرگیری صدور ویزای توریستی ایران و تردد گردشگران خارجی از مرزهای زمینی و هوایی پس از 19 ماه توقف، با دستور رییس‌جمهور از آبان‌ماه امسال خبر داد و با انتشار توئیتی در فضای مجازی از آقای رییس‌جمهور به دلیل مواضع عالمانه و حمایتگرانه نسبت به صنعت گردشگری در جلسه دولت (چهارم مهرماه) و دستور تسریع در صدور ویزای گردشگری تشکر کرد.

اما حالا ضرغامی از آخرین وضعیت از سرگیری صدور ویزای گردشگری با انتشار توئیتی خبر داد و گفت: از سرگیری صدور ویزای گردشگری، آخرین مراحل مربوط به چگونگی اقدام را در کمیته تخصصی می‌گذراند.

تاکید معارف دینی و قرآنی بر گردشگری و دیدن تاریخ اقوام مختلفایران آماده مرمت زیرساخت‌های گردشگری و آثار تاریخی آسیب‌دیده سوریه در جنگ داعش استگردشگری هوشمند عامل ایجاد درامد پایدار/دولت دست از رقیب‌سازی برای بخش خصوصی گردشگری بردارد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گردشگری و صنایع دستی انتشار توئیتی گردشگران خارجی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۴۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در سطح استان پهناور اصفهان  فردا تعطیل است.

امیر کرم زاده ادامه داد: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.

استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی و ۱۵ اثر آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

۸۰ موزه و بنای تاریخی با قابلیت بازدید در سراسر اصفهان تحت نظارت و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا