Web Analytics Made Easy - Statcounter

رژیم صهیونیستی در تلاش برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی و شهرک سازی در منطقه قلندیا در قدس شرقی است.

به گزارش مشرق به نقل از کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل، مقامات رژیم صهیونیستی در تلاش برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی جدید و شهرک سازی در منطقه قلندیا در قدس شرقی هستند.

در همین ارتباط گزارش شده است که شهرداری اسرائیلی در قدس در حال توسعه ۱۰ هزار واحد مسکونی در فرودگاه متروکه عطروت است، هرچند جزئیات بیشتری درباره مراحل کنونی طرح شهرک سازی ارائه نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: تهدیدات کاغذی؛ رئیس تشکیلاتی که همه از او فرار می‌کنند

فرودگاه بین‌المللی قدس مشهور به عطروت تا سال ۱۹۶۷ یک فرودگاه فعال در کرانه باختری بود، اما پس از اشغال کرانه باختری از سال ۱۹۶۷، این فرودگاه برای چند پرواز داخلی محدود مورد استفاده قرار گرفت و سرانجام در سال ۲۰۰۰ برای همیشه تعطیل شد و حال برنامه ساخت شهرک جدید و واحدهای مسکونی در بخشی از زمین‌های فرودگاه مذکور دنبال می‌شود.

همچنین قرار است برخی از شهرک‌های فلسطینی نشین در فرودگاه و حاشیه آن نیز تخریب شود تا زمینه استقرار ده‌ها هزار صهیونیست دیگر در کرانه باختری فلسطین فراهم شود.

بیشتر بخوانید: تداوم تنش‌ها در کرانه باختری با بازداشت ۷ کودک فلسطینی

پیش از این، کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست «نفتالی بنت» اعلام کرده بود که قصد دارد شهرک سازی ها در اراضی اشغالی را تشدید کند و به همین منظور طرحی را برای ساخت ۵۱۰ واحد مسکونی جدید برای شهرک‌نشینان در بیت لحم واقع در کرانه باختری به تصویب رسانده بود.

پیشتر کابینه بنت به شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی وعده داده بود که هر ۳ ماه یک بار مجوز جدیدی برای شهرک سازی ها به آنها اعطا کند. «ایلیت شاکید» وزیر داخلی رژیم صهیونیستی نیز ضمن تأیید این خبر، اعلام کرده بود: اعضای کابینه با اعطای مجوزهای ساخت و ساز مذکور موافقت کرده‌اند.

گفتنی است، از زمان روی کار آمدن نفتالی بنت در سوم تیرماه، شهرک سازی ها در اراضی اشغالی بیش از پیش گسترش یافته است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان فلسطین شهرک سازی رژیم صهیونیستی کرانه باختری نفتالی بنت ۱۰ هزار واحد مسکونی کرانه باختری رژیم صهیونیستی شهرک سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۴۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی

به گزارش جام جم آنلاین، خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره از پرواز یک فروند هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی در ارتفاع پایین بر فراز شهر و اردوگاه جنین در کرانه باختری خبر داد.

رسانه های فلسطینی هم اعلام کردند که نظامیان یگان ویژه ارتش اشغالگر به شهرک قباطیه در جنوب جنین یورش بردند.نظامیان اشغالگر به شهر السموع در جنوب الخلیل نیز حمله کردند.

در خبری دیگر، رسانه های فلسطینی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست از ورود ده‌ها جوان به مسجد الاقصی برای اقامه نماز صبح جلوگیری کردند.

نظامیان اشغالگر همچنین یک بانوی فلسطینی ۳۳ ساله را پس از یورش به خانه وی در اردوگاه جلزون در شمال رام الله در کرانه باختری دستگیر کردند.

این تحولات در حالی است که رزمندگان مقاومت در جریان یورش نظامیان اشغالگر به مناطق شرقی نابلس به سوی آنها تیراندازی کردند. همچنین جوانان فلسطینی، نظامیان صهیونیست را با مواد منفجره دست ساز در مجاورت اردوگاه بلاطه در شرق شهر نابلس هدف قرار دادند و آنها را به عقب‌نشینی مجبور کردند.

دیگر خبرها

  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی
  • صهیونیست‌ها به کرانه باختری حمله‌ور شدند
  • جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی
  • یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری
  • کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت
  • شهادت زن جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در الخلیل
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد