Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@12:45:17 GMT

کسری تجاری آمریکا به رکورد ۷۳.۳ میلیارد دلار رسید

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۴۶۳۷

کسری تجاری آمریکا به رکورد ۷۳.۳ میلیارد دلار رسید

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد کسری تجاری این کشور به خاطر افزایش بیشتر واردات آن نسبت به صادرات، ۴.۲ درصد افزایش یافته و به ۷۳٫۳ میلیارد دلار رسیده‌است. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بی‌ثباتی تجاری در آمریکا در ماه اوت به بالاترین رقم رسید و 3 میلیارد دلار دیگر معادل 4٫2 درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش ناچیز صادرات آمریکا تحت تاثیر واردات بسیار بالای این کشور قرار گرفته‌است.

طبق گزارش وزارت بازرگانی آمریکا، کسری تجاری این کشور از 73٫2 میلیارد دلار ثبت‌شده در ماه ژوئن بالاتر رفته و به 73٫3 میلیارد دلار رسیده‌است. اقتصاددان‌ها  کسری تجاری آمریکا  70٫5 میلیارد دلار پیش‌بینی می‌کردند.

کاهش ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای دیگرنرخ تورم در آمریکا به بالاترین رقم طی 30 سال گذشته رسید

صادرات آمریکا 0٫5 درصد بالا رفته و به 213٫7 میلیارد دلار رسیده‌ که نشان‌دهنده احیای تقاضا در خارج از کشور به‌دنبال بازگشایی اقتصادها از قرنطینه‌های مربوط به کرونا بوده‌است. دراین‌بین، واردات آمریکا با وجود تمام مشکلات بوجودآمده در زنجیره عرضه 1٫4 درصد بالا رفته و به 287 میلیارد دلار رسیده‌است.

  بی‌ثباتی تجاری آمریکا با چین هم که از نظر سیاسی یک مسئله بسیار حساس است، 10٫8 درصد افزایش‌یافته و 31٫7 میلیارد دلار دلار گزارش‌شده است.

نماینده تجاری آمریکا در اوایل همین هفته اعلام کرد کاخ‌سفید قصد دارد مذاکرات تجاری جدیدی را با پکن آغاز کند اما دولت فعلی تصمیمی برای برداشتن عوارض وضع‌شده در دوره ترامپ ندارد.  واشنگتن تلاش می‌کند چین را متقاعد کند به تعهدات قبلی خود برای خرید کالاها و خدمات بیشتر از آمریکا عمل کند.

انتهای پیام/95

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیارد دلار رسیده تجاری آمریکا کسری تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۴۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جدید ارزها در مرکز مبادله ایران

هر اسکناس دلار آمریکا امروز ۱۱ اردیبهشت در مرکز مبادله ارز و طلای ایران به ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان و حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان رسید.

به گزارش مشرق، در معاملات امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) مرکز مبادله ارز و طلای ایران هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان و نرخ حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان رسیده است.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران به ۴۷ هزار و ۴۹۱ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۴ هزار و ۳۴۲ تومان رسیده است.

از سوی دیگر اسکناس درهم امارات ۱۲ هزار و ۶۶ تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۲۶۶ تومان است.

دیگر خبرها

  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • نرخ جدید ارزها در مرکز مبادله ایران
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟