Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@06:56:14 GMT

وقف در زمینه اشتغال و ازدواج در کردستان افزایش یابد

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۴۶۵۷

وقف در زمینه اشتغال و ازدواج در کردستان افزایش یابد

حجت الاسلام محمد کاروند در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در کل کشور بیش از ۸۰۰ مورد نیت وقف داریم، لذا به نظر می‌رسد در این شرایط نامناسب اقتصادی بهترین وقف، وقف برای ایجاد اشتغال در سطح استان کردستان می‌باشد و همچنین وقف در زمینه ازدواج نیز یکی دیگر از وقف‌های مورد نیاز ما در این سال هاست.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های در دستور کار اداره اوقاف و امور خیریه کردستان رسیدگی به دعاوی در بحث موقوفات است که تعداد این پرونده در این استاد ۴۷۰ مورد بوده است که خوشبختانه با حمایت خوب سیستم قضائیه بیشتر این حقوق ایفاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام کاروند بیان کرد: همچنین در سه شهرستان سنندج، مریوان و بیجار در بحث درآمدهای پایدار و احیای سرمایه‌های موقوفات ورود پیدا کرده ایم و ان شاء الله در دیگر شهرستان‌ها نیز این موضوع در انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۹۸ باغ وقفی در کردستان داریم، گفت: طبق آخرین آمار در شش ماهه سال جاری پنج باغ مثمر موقوفه‌ای در کردستان احداث شده است که این باغات شامل باغ گردو و انگور دیم می‌باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به تعمیر و مرمت مساجد از محل نیات واقفین خیراندیش، بیان داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۳۲ هزار سبد معیشتی با میانگین ارزش ۵۰۰ هزار تومان بین نیازمندان استان توزیع شده است که هزینه این بسته‌ها از محل موقوفات تأمین شده است.

حجت الاسلام کاروند با اشاره به حمایت اداره اوقاف و امور خیریه از دانش آموزان بی بضاعت، گفت: در قالب طرحی بنام «مهر تحصیلی» بیش از یکهزار بسته لوازم التحریر و نیز دو هزار و ۷۰۰ جفت کفش بین دانش آموزان مستمند استان کردستان توزیع شده است.

وی با اشاره به کمک‌های مالی به ۲۰۶ هیئت و تشکل مذهبی در ایام محرم حسینی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان، افزود: برای ایجاد اشتغال پایدار طرح کارگاه چرخ خیاطی در سطح استان کردستان راه اندازی شده است که سرپرستان خانواده‌ها می‌توانند با کار در این کارگاه‌ها ماهانه حداقل در حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دستمزد دریافت کنند که این کارگاه‌ها در شهرستان‌های سقز، مریوان، سنندج، قروه فعال هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان اظهار داشت: برگزاری مسابقات قرآن کریم مرحله شهرستانی و استانی در دو بخش خواهران و برادران به خوبی در سطح استان صورت گرفت و منتظر این هستیم که بخش کشوری هم اعلام شود و مقدمات لازم را برای شرکت کنندگان مهیا کنیم.

حجت الاسلام کاروند با اشاره به تجلیل از واقفین در دهه وقف امسال در کردستان، گفت: برخی از هیأت الامناء و کسانی که تحت عنوان امین موقوفات در سطح استان کردستان به مجموعه وقف خدمت می‌کنند نیز تجلیل می‌شوند که این مراسم با توجه به وضعیت کرونا در جامعه به صورت ویدئو کنفراس در مراکز استان‌ها با تهران همزمان انجام خواهد شد که ان شاء الله زمان دقیق این برنامه متعاقباً اعلام خواهد شد.

برپایی ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» یکی دیگر از برنامه‌های دهه وقف در کردستان بود که حجت الاسلام کاروند به آن اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی وقف با گروه‌های مختلف جامعه همانند دانشجویان، اساتید، علما، اصناف مختلف، جامعه پزشکان، اصحاب رسانه، فعالان عرصه مجازی و.... در دهه وقف امسال در کردستان برگزار خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان تاکید کرد: سعی ما این است که دو مرکز خیریه در کنار کارگاه خیاطی در محله حاشیه‌ای «ننله» شهر سنندج راه اندازی نمائیم و در این طرح ما صرفاً وسایل را تهیه می‌کنیم و مردم خود مدیریت این کارگاه را عهده دار خواهند شد.

حجت الاسلام کاروند در ادامه اظهار داشت: وقف برای دین و به ویژه مسجد به صورت پراکنده در کل استان وجود دارد البته نیاز است که فرهنگ وقف بیش از این در کردستان ترویج داده شود یعنی ما شاهد تک محصولی در حوزه وقف نباشیم.

کد خبر 5320871

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج وقف هفته وقف ویروس کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه زلزله بوشهر واکسن کرونا کرمانشاه عزاداری 28 صفر گرگان کهگیلویه و بویراحمد رحلت پیامبر اکرم ص سیستان و بلوچستان واکسیناسیون کرونا مشهد اوقاف و امور خیریه کردستان حجت الاسلام کاروند استان کردستان سطح استان خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۴۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسین حسینی بعد از ظهر شنبه در نشست شهر مولد استان بوشهر با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرا شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهرها با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده که نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

وی شهرهای مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهرهای مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

حسینی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریاپایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانوارها دارد که در اجرایی‌شدن شهرهای مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، گفت: شهرهای مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوارها می‌شود.

در این آئین قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

کد خبر 6090286

دیگر خبرها

  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است