Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:49:56 GMT

توپ حاشیه‌های فوتبال در دروازه شورای بم

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۴۸۰۲

توپ حاشیه‌های فوتبال در دروازه شورای بم

به گزارش ایرنا در حالی که انتظار می رفت این جلسه با خروجی اجماع و انتخاب مربی آبادانی برای سرمربیگری تیم شهرداری بم به پایان برسد، با قهر و انصراف رضا آل‌بوغبیش همراه بود و درحالی که می گفت از قراردادی که امضا کرده پشیمان شده با واکنش مدیرعامل باشگاه مواجه شد که پاسخ داد قراردادی امضا نکرده است.

جزییات آنچه در این جلسه گذشت از ابعاد مختلفی دارای اهمیت است و بد نیست که از نظر مخاطبان نیز بگذرد؛ از سخنان مربیان بومی این تیم که گلایه های فراوانی دارند گرفته تا تاکید برخی اعضای شورای اسلامی شهر بم که بر شفافیت مالی این تیم اصرار کردند سبب شده که حواشی و بازتاب های رسانه ای و فضای مجازی زیادی نیز داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله مسائل مهمی که محل چانه زنی حاضران نشست قرار گرفته بود، استفاده از توان و تجربه مربیان بومی بود که مدیرعامل تیم، آن را خواسته ای بحق اعلام می کرد اما همزمان این موضوع را در مقابل انگاره «گرفتن نتیجه مطلوب» برای بقا در دسته ۲ یا ارتقای تیم قرار می داد و این درحالی بود که یکی از سرمربیان قبلی تیم شهرداری بم تاکید داشت: زمانی که مربیان بومی روی کار می آیند سقف قرارداد متفاوت می شود و خدمات دیگر مانند سفر با هواپیما، میوه، پاداش و حتی آب معدنی نیز دیگر وجود ندارد!

به هر روی این جلسه با ترک سرمربی پیشنهادی و آبادانی تیم از جلسه همراه بود و باید منتظر نشست و دید که مدیران شهری بم برای آینده این تیم فوتبال چه تصمیمی می گیرند. 

یک خبر، اعتراض ها و حاشیه ها

ابتدای چهاردهمین نشست علنی شورای اسلامی شهر بم با سخنان رئیس این شورا همراه بود؛ کریم غضنفرآبادی گفت: اوایل هفته خبری مبنی بر عقد قرارداد با رضا آل‌بوغبیش مربی آبادانی برای سرمربیگری تیم فوتبال بم منتشر شد که این موضوع حاشیه‌هایی را به همراه داشت و ورزشکاران و فوتبال دوستان اعتراض‌هایی را اعلام کردند.

وی در ادامه این نشست که روز دوشنبه ۱۲ مهر با دستور کار تعیین سرمربی تیم فوتبال شهرداری بم و با حضور آل‌بوغبیش مربی قبلی نفت امیدیه، محمد بنی اسدی سرپرست شهرداری و مدیرعامل تیم فوتبال و تعدادی از مربیان بومی و بازیکنان تیم فوتبال برگزار شد، با اشاره به اهمیت بالای تیم فوتبال شهرداری برای مردم بم گفت: تیم فوتبال آقایان مربوط به شهرداری بم است و شهرداری نیز متعلق به تمام شهروندان بمی؛ بنابراین هر هزینه ای که برای این تیم بشود حق مردم است و مردم در سرنوشت تیم دخیل هستند.
غضنفرآبادی افزود:شورای شهر با نظارت بیشتر و دقیق تر سعی دارد تیمی قوی در لیگ دسته یک کشور داشته باشد.
تسریع در تشکیل شاکله تیم فوتبال بم
وی ادامه داد: مردم و ورزشکاران از عملکرد تیم فوتبال آقایان در فصل گذشته راضی نیستند و این موضوع مسئولیت شورای شهر را بیشتر می‌کند؛ اگرچه طبق قانون شهرداری‌ها نمی‌توانند باشگاه‌داری کنند و فقط ملزم به تیم‌داری هستند.
غضنفرآبادی اظهارداشت: با توجه به اینکه اول آبان ماه مسابقات لیگ آغاز می شود باید همکاری کنیم و هرچه سریع تر شاکله تیم تشکیل شود.
پیشنهاد هیچ فرد سیاسی نیستم
در ادامه رضا آلبوغبیش سرمربی آبادانی و پیشنهادی تیم فوتبال شهرداری بم با اشاره به رزومه حرفه‌ای خود گفت: هیچ شخص سیاسی بنده را حمایت نکرده و پیشنهاد هم نداده است و صرفا از گزینه هایی بودم که برنامه هایم را به مدیریت باشگاه تقدیم کرده ام.
وی توضیح داد: اگر صلاح بر این بود بنده مربی تیم باشم با تمام قوا و نیرو در خدمت تیم فوتبال شهرداری بم هستم اما باید اختیار تام داشته باشم و هیچ دخالت و سفارشی را هم نمی‌پذیریم.
سرمربی پیشنهادی تیم شهرداری بم بیان کرد: بنده ۱۳ سال به صورت مداوم در لیگ های دسته یک، ۲ و سه کشوری به صورت کمک مربی، سرمربی و مربی فعالیت کرده ام؛ در هر تیمی که حضور داشته ام هم قول قهرمانی نداده ام اما تمام تلاشم را برای قهرمانی کرده ام.
مربیان بومی حمایت نمی‌شوند
در ادامه نشست حسین چهاردانگی از سرمربیان قبلی تیم شهرداری بم از نبود امکانات کافی در زمان سرمربیگری‌اش گلایه کرد و افزود: اهل حاشیه و تخریب نیستم فقط سوالی که دارم این است چرا وقتی مربیان بومی روی کار می آیند سقف قرارداد ۳۰ میلیون می شود و خدمات دیگر مانند سفر با هواپیما و میوه و پاداش و آب معدنی دیگر وجود ندارد؟
وی تصریح کرد: فوتبالیست های بومی بم باید حمایت شوند و دوست داریم در کنار مربی های غیربومی، مربیان بومی ما نیز رشد کنند زیرا در چند سال اخیر خروجی درستی برای تقویب بازیکن و مربی نداشتیم.
چهاردانگی ادامه داد: بنده به عنوان مربی بومی نه تنها حمایت نشده ام در تیم شهرداری بم سوخت هم شدم.
تیم فوتبال بم در فصل قبل بد بسته شد
مهران غلام‌شاهی که کاپیتان اسبق تیم شهرداری بم بوده نیز گفت: تیم فوتبال شهرداری بم در فصل قبلی بسیار بد بسته شد و مسئولان با من کاری کردند که هشت سال فوتبال را در خارج از بم بازی می‌کنم.
غلام‌شاهی تاکید کرد: افرادی پشت پرده تیم هستند و فعالیت خرابکارانه و منفعت طلبانه دارند و این زد و بندها باعث ضربه خوردن به تیم می شود.
وی از انتخاب آل‌بوغبیش به عنوان سرمربی تیم بشدت انتقاد کرد و گفت: تیم فوتبال بم در شرایط کنونی به مربی و بازیکن بومی احتیاج دارد و تیم با مربی غیربومی به نتیجه نمی رسد.
وظیفه اصلی شهرداری اقدامات عمرانی است

محمد بنی اسدی سرپرست شهرداری و مدیرعامل تیم فوتبال شهرداری بم نیز با اشاره به ضرورت حفظ تیم در لیگ دسته ۲ که از اولویت های اصلی محسوب می‌شود ادامه داد: یکی از رویکردها به موضوع ورزش در شهرداری می تواند این باشد که به طور عام وظیفه اداره ورزش شهرداری همین است و در حدی که رسالت شهرداری نسبت به ورزش شهر ادا کرده باشد و به ورزش عام و همگانی بپردازد و اگر هم وارد بحث فوتبال می شود به صورت غیرحرفه ای حمایتی از آن داشته باشد و به وظیفه اصلی خود که اقدامات عمران شهری است بپردازد.
مدیرعامل تیم فوتبال شهرداری بم اظهارداشت: البته ایرادهایی وجود دارد و ما باید با کمک و حمایت یکدیگر این مشکلات را حل کنیم.

وی بیان کرد: شهرداری می تواند از مربیان بومی شهر استفاده کند و نتیجه هم مهم نباشد که در لیگ می‌مانیم یا سقوط می‌کنیم یا اینکه رویکرد حرفه ای داشته باشد و مهم باشد تیمی که برای آن سالیان سال زحمت کشیده و هزینه شده در چه جایگاهی قرار می‌گیرد.
به تصمیم گرفته شده احترام بگذارید
بنی اسدی تاکید کرد: انتظار می رود به تصمیم گرفته شده (گزینه پیشنهادی سرمربیگری از آبادان) احترام گذاشته شود و اعتماد کنید، جای گلایه هست اما نمی‌توان خودرای بود و از امروز فوتبال را به حاشیه ببریم و بگوییم ما اجازه نمی‌دهیم زیرا مربی لیگ برتر هم اگر حمایت بومی ها را نداشته باشد موفق نخواهد بود.
وی خطاب به بازیکنان و مربیان حاضر در نشست گفت: آل‌بوغبیش از گزینه های سرمربیگری تیم است که دعوت شده و سیاست کاری ایشان را هم شنیده‌اید اینکه از ظرفیت بومی استفاده می کند یا خیر، بهتر است به نمایندگان و اعضای شورای شهر اعتماد شود و ببینیم جای گلایه باقی می ماند یا خیر.
اجازه نمی‌دهیم شورا به حاشیه برود
محمد تقی جهانپور از اعضای شورای شهر نیز در ادامه ضمن حمایت از نیروهای بومی گفت: بازیکنان و مربیانی که امروز در صحن شورا حضور دارند همه از دلسوختگان فوتبال هستند و برای این تیم زحمت بسیاری کشیده اند ما اجازه نخواهیم داد کسی شورا را به حاشیه ببرد.
وی افزود: در جلسه ای منصور عزیزابادی را نماینده شورا برای نظارت بر تیم معرفی کردیم و اعتقاد دارم آقای قلعه خانی عضو دیگر شورا هم باید برای بررسی مسائل حقوقی از طرف شورا در کنار آقای عزیزابادی قرار گیرد.
لیگ شرق استان را مجدد راه اندازی کنید
حامد سلجوقیان عضو و رئیس کمیسیون ورزشی شورای شهر نیز گفت: این کمیسیون برای تیم فوتبال برنامه ریزی خواهد داشت زیرا دغدغه تیم فوتبال دغدغه ما نیز هست اما بهتر بود این گونه صحبت‌های حاشیه ای در جایی دیگر مطرح می‌شد زیرا ما به آقای عزیزآبادی رای دادیم و هنوز هم اتفاقی نیفتاده است.
وی اظهارداشت: این رفتار حرفه ای نبود و پیشنهاد می شود فوتبالیست‌ها و پیشکسوت‌های فوتبال بم لیگ شرق استان کرمان را که حدود ۲ سال تعطیل شده است مجدد راه اندازی کنند.
از گذشته چشم‌پوشی کنید
در ادامه حبیب قلعه خانی یکی از اعضای شورا توضیح داد: درد ورزش را می‌دانیم و باید از گذشته ها چشم پوشی کنیم؛ به آینده نگاه کنیم زیرا هدف ما هم استفاده از نیروهای بومی است اما باید در این چارچوب، اخلاق هم دیده شود.
انتخاب سرمربی حق مدیرعامل تیم است
منصور عزیزآبادی عضو و نماینده شورا در فوتبال عنوان کرد: بنده ۳۰ سال تجربه آموزش فوتبال را دارم و می‌دانم اینگونه احساساتی صحبت کردن خیلی خوب است اما باید واقعیت ها را نیز ببینیم.
وی اضافه کرد: طبق وظیفه ای که از طرف شورا به بنده محول شده روزمه مربیان را دریافت و برای همه اعضا ارسال و با توجه به رزومه های دریافتی آقای آل‌بوغبیش را به عنوان گزینه بهتر به مدیرعامل تیم معرفی کردم.
عزیزآبادی تصریح کرد: بنده به عنوان عضو شورا نظر می‌دهم و قانون را خوب و انتخاب سرمربی را حق مدیرعامل می‌دانم.
در ادامه محمدتقی جهان‌پور در پاسخ به صحبت های عزیزآبادی گفت: نظرات کمیسیون هم در صحن شورا به اطلاع بقیه اعضا می رسد و شما ناظر شورا هستید نه تصمیم گیرنده همچنین باید تمام صحبت‌ها و اتفاقات شفاف باشد.
خواهان شفافیت مالی مسابقات تیم فوتبال هستیم
در ادامه نشست، علیرضا ریاضی عضو دیگر شورا نیز خواهان شفافیت مالی تمام مسابقات تیم فوتبال بم شد که با استقبال بنی اسدی سرپرست شهرداری و مدیرعامل تیم همراه بود.

از انتخاب تیم شهرداری بم پشیمانم
در پایان این نشست آل‌بوغبیش گزینه پینشهادی سرمربیگری شهرداری بم گفت: حس می کنم به بنده بی حرمتی شده و قربانی اختلافات داخلی بمی‌ها قرار گرفته ام بنابراین از سرمربیگری شهرداری بم انصراف می دهم.
وی ادامه داد: من جا نزدم اما شرایط خوب نیست و می‌روم تا دستتان آزاد باشد.
آل‌بوغبیش گفت: من با تیم شهرداری قرارداد امضا کردم ولی الان پشیمانم.

به گزارش ایرنا بلافاصله بعد از این جمله آل‌بوغبیش، مدیرعامل تیم واکنش نشان و پاسخ داد: هنوز هیچ قراردادی بین ما امضا نشده، چرا می‌خواهید من را دروغگو جلوه دهید؟  این کار شما اصلا حرفه ای نیست.

در ادامه آل‌بوغبیش جلسه را ترک کرد و پایان نشست علنی شورا نیز درحالی بود که اعلام شد قراداد به صورت یک‌طرفه فقط از سمت آل‌بوغبیش امضا شده و هنوز مدیرعامل تیم این قرارداد را امضا نکرده بود.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها فوتبال سازمان لیگ فوتبال شورای شهر کرمان بم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال سازمان لیگ فوتبال شورای شهر فوتبال سازمان لیگ فوتبال شورای شهر کرمان بم تیم فوتبال شهرداری بم تیم شهرداری بم تیم فوتبال بم مدیرعامل تیم مربیان بومی اعضای شورا شورای شهر بنی اسدی حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۴۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویسی: فدراسیون و سازمان لیگ عرضه ندارند شورای امنیت وسط بیاید

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: اگر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نمی‌توانند دخالت کنند و ببینند که بازی‌ها چگونه رقم می‌خورد و اگر عرضه ندارند، شورای امنیت ملی و حفاظت اطلاعات وسط بیایند.

به گزارش مشرق، عبدالله ویسی در نشست خبری پس از تساوی خارج از خانه فولاد مقابل آلومینیوم اظهار داشت: مقابل تیمی بازی کردیم که هفته‌های گذشته با نشاط و شاداب بازی کرد و نمونه بارز عملکردش مقابل پرسپولیس بود که دو بار عقب افتاد، اما پیروز شد. ما می‌دانستیم از بازی امروز چه می‌خواهیم. بازی پراسترس و پرتنش برای ما بود، اما بسیار مسلط بودیم و شایسته بازی کردیم. تمام نقاط قوت آلومینیوم را پوشش دادیم و به گل رسیدیم و می‌توانستیم گل‌های دیگری هم بزنیم. حتی در شروع نیمه دوم هم می‌توانستیم گلزنی کنیم، اما تمرکز تیم به‌هم خورد و گل خوردیم. می‌خواستیم نبازیم و برنده هم باشیم، اما نتوانستیم سه امتیاز را بگیریم.

وی ادامه داد: آدم حرص می‌خورد از اینکه برخی مواقع می‌گوییم ورزش سلامت و سالم است و پاکی دارد. اگر کمیته انضباطی، کمیته اخلاق، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نمی‌توانند دخالت کنند و ببینند که بازی‌ها چگونه رقم می‌خورند و اگر عرضه ندارند، من می‌گویم که شورای امنیت ملی و حفاظت اطلاعات وسط بیایند. حفاظت اطلاعات کشور ما بسیار قوی است. بیایند و بازی‌ها را رصد کنند و اجازه ندهند حق کسی خورده شود.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان تصریح کرد: ما جلوی دوربین به یک شکل دیگر حرف می‌زنیم و بازی‌مان یک‌جور دیگر در می‌آید. این بسیار حساس و به نوعی حق‌خوری است و ظلم به فوتبال. از کمیته اخلاق و انضباطی و فدراسیون فوتبال انتظار داریم که بیایند و بازی‌ها را رصد کنند. اینکه خودمان را به آن راه بزنیم و هر اتفاقی بیفتد، آن سر قضیه است که هم شما، هم من و تمام فوتبالیست‌ها و آدم‌ها می‌دانند. جلوی دوربین و میکروفون‌ها یک حرف دیگر می‌زنیم و پشت آن، کارهای دیگری انجام می‌دهیم. لطفاً جمع کنید و نگذارید حق کسی خورده شود؛ هم در قهرمانی و هم سقوط تیم و در همه لیگ‌ها.

ویسی راجع به اینکه اطراف تیم فولاد حواشی وجود دارد، گفت: ما نجاست فوتبال را ول کرده‌ایم و برای تیمی حاشیه درست می‌کنیم که نماد فوتبال ایران است. فولاد خوزستان باید در فوتبال ایران باشد. اینکه برای استقلال خوزستان، صنعت نفت و فولاد حاشیه درست می‌کنند، این ظلم است. بچه علی پروین فوتبالیست شد، اما او را به دلیل اینکه فرزند پروین است، خراب کردند. بچه ناصر حجازی هم فوتبالیست شد، اما او را نیز به همین دلیل له کردند. بچه افشاریان داور است، می‌گویند داور است. خب چه کاره باید شود؟ شغل پدرش بوده است.

وی تصریح کرد: می‌گویند فرزند فلان سردار در فولاد است. من نه سیاسی‌ام و نه کاری به این مسائل دارم. خب بچه سردار است و از ۵ سالگی در تیم‌های مختلف فولاد بوده و حالا به بزرگسالان رسیده است. آن زمان پدرش سرباز بود، از کجا می‌دانست که پدرش سردار می‌شود؟ من نه از کسی طرفداری می‌کنم و نه می‌خواهم حق کسی ضایع شود، ولی تیم را به حاشیه نبریم. مگر او گناه کرده که پدرش سردار است؟ پسر من هم می‌خواست فوتبالیست شود، اما آنقدر گفتند که ویسی برای پسرش پارتی بازی می‌کند که حالا بیکار در خوزستان می‌گردد. برای چه باید این حرف‌ها را بزنیم؟ برای چه حاشیه درست می‌کنید؟ حالا فرزند سردار باید بمیرد؟ اگر رئیس دانشگاه می‌شد، می‌گفتند بچه سردار بوده است. اگر دکتر می‌شد، باز هم همین را می‌گفتند. اینها زشت است و خوب نیست.

وی در پایان گفت: می‌گفتند تاج اصفهانی است و می‌خواهند سپاهان قهرمان شود. پس قهرمانی سپاهان کجاست؟ هشت سال است که حق سپاهان خورده شده. خودمان را به آن راه نزنیم. همه می‌دانند که در تیم‌ها چه کار می‌کنند.

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • ویسی: فدراسیون و سازمان لیگ عرضه ندارند شورای امنیت وسط بیاید
  • اعضای شورای شهر سنندج چه مطالباتی را در حضور استاندار کردستان مطرح کردند؟
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر زنجان حاکم شود
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا