Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@03:56:47 GMT

زمان دقیق بازگشایی دانشگاه‌ها مشخص نیست!

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۴۹۴۹

زمان دقیق بازگشایی دانشگاه‌ها مشخص نیست!

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه آماده بازگشایی تدریجی دانشگاه ‌ها و موسسات آموزش عالی هستیم، گفت: نمی‌توانم زمانی دقیق برای شروع آموزش حضوری دانشجویان اعلام‌کنم. باید ببینیم ستاد ملی مقابله با کرونا چه زمانی را برای این کار اعلام می‌کند.

به گزارش ایمنا، محمد علی زلفی گل به آخرین تصمیم وزارت علوم برای بازگشایی دانشگاه‌ها اشاره و اظهار کرد: ما هنوز منتظریم ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تصمیم بگیرد و این تصمیم را به ما اعلام کند؛ بنابراین نمی‌توانم زمان دقیقی برای بازگشایی دانشگاه‌ها را اعلام کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: آمادگی این را داریم به صورت تدریجی آموزش حضوری در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را آغاز کنیم.

زلفی گل خاطرنشان کرد: خوشبختانه واکسیناسیون دانشجویان با سرعت خوبی در حال انجام است.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا آموزش در دانشگاه‌های ما به صورت ترکیبی یعنی حضوری و مجازی در حال انجام است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با بیان این که آموزش دانشجویان دوره کارشناسی از ابتدای مهرماه به صورت "مجازی" آغاز شده است، گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که فعالیت‌های آموزشی و تئوری دارند نیز آموزش‌های خود را به صورت مجازی دنبال می‌کنند.

وی با تاکید بر این که امسال نیز امکانات رفاهی و خوابگاهی به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری که فعالیت‌های آزمایشگاهی و کارگاهی دارند تعلق گرفت، تصریح کرد: دلیل تخصیص امکانات به این دانشجویان این است که این دانشجویان به صورت حضوری در دانشگاه‌ها پروژه‌های تحقیقاتی را دنبال می‌کنند و فعالیت‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی آنها به تصویب گروه و دانشکده رسیده است.

زلفی گل خاطرنشان کرد: در حال حاضر واکسیناسیون اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها به اتمام رسیده است و ما واکسیناسیون دانشجویان را نیز با سرعت بیشتری آغاز کردیم امیدوارم با تسریع این روند بتوانیم هرچه زودتر واکسیناسیون دانشجویان را به اتمام برسانیم و دانشجویانی که هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند، بتوانند در نهایت در محیط دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 526961

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزیر علوم کرونا در ایران بازگشایی دانشگاه و کرونا بازگشایی دانشگاه بازگشایی دانشگاه ها تاریخ بازگشایی دانشگاه ها شرط بازگشایی دانشگاه بازگشایی دانشگاه آزاد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۴۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌ آموزگاری از امروز

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگاری ۱۴۰۳ وزارت آموزش‌وپرورش سوم اردیبهشت اعلام شد که بنابر اظهارات معاون وزیر آموزش و پرورش، سه برابر ظرفیت جذب در آموزش و پرورش، در آزمون پذیرفته شده‌اند که این افراد برای مرحله «ارزیابی تکمیلی» و گزینش می‌توانند از امروز (پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳) حداکثر به مدت چهار روز با مراجعه به درگاه my.medu.ir بخش جذب و استخدام (کارا) نسبت به تکمیل نمون‌برگ‌ها و بارگذاری کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز در سامانه اقدام کنند. 

«ارزیابی تکمیلی و گزینش» شامل بررسی مدارک و مستندات خوداظهاری ثبت‌نام، معاینات پزشکی، بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش، سنجش و ارزیابی تکمیلی است.

حمید طریفی حسینی معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش گفته بود که طبق برنامه ریزی انجام شده فرآیند «ارزیابی تکمیلی» شرکت‌کنندگان قرار است تا پایان اردیبهشت ماه به سرانجام برسد و اواسط خردادماه نیز «نتایج قطعی» و نهایی آزمون توسط سازمان سنجش اعلام و در نهایت حدود ۲۸ هزار نفر به کادر آموزشی در دوره ابتدایی جذب شوند.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، امسال فرآیند ارزیابی در حوزه‌های ارزیابی تکمیلی کوتاه‌تر شده است؛ زمان تشکیل پرونده ارزیابی تکمیلی و بررسی «اسناد امتیاز آور» و بخشی از امور گزینش و بررسی‌های پزشکی بلافاصله پس از اعلام نتیجه اولیه و در زمان مراجعه به اداره کل آموزش‌وپرورش انجام می‌شود و در صورت تکمیل شدن پرونده، به حوزه ارزیابی معرفی و گروه‌های ارزیابی حرفه‌ای کار ارزیابی تکمیلی را انجام می‌دهند.

وی زمان تعیین شده برای جذب و استخدام و سازماندهی پذیرفته‌شدگان نهایی در مدارس را اوایل تیر اعلام و گفته بود: ابلاغ آنها و سازماندهی معلمان رسمی در مدارس دوره ابتدایی نیز در تیرماه انجام می‌شود تا نیازسنجی دقیق از کمبود نیروی انسانی بدست و به تفکیک استان، منطقه و مدرسه در طول تابستان کمبود‌ها بررسی، جبران و از ابتدای مهر بدون مشکل وارد مدارس شوند.

زمان برگزاری دوره‌های ضمن خدمت این معلمان نیز بلافاصله بعد از تشکیل پرونده استخدامی در اواخر خرداد انجام می‌شود، کار آموزش پذیرفته‌شدگان از طریق دانشگاه فرهنگیان دنبال و دوره آموزشی به صورت فشرده از تابستان آغاز می‌شود و در صورت نیاز در حین خدمت نیز از مهر کار آموزش معلمان جدیدالاستخدام، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • زمان برگزاری جلسه بعدی حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله مشخص شد
  • چرا اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه در حال افزایش است؟
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌ آموزگاری از امروز
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری
  • زمان جذب و استخدام پذیرفته‌شدگان نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟