Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسنی نسب، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص برنامه‌های این سازمان برای توسعه سطح زیر کشت چای ترش در استان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: اعطای یارانه تامین بذر مورد نیاز کشاورزان به میزان ۱۵ میلیون ریال به ازای هر هکتار در سطح ۱۲۱ هکتار از اراضی خوزستان در مجموع به ارزش یک هزار و ۸۱۵ میلیون ریال و پرداخت تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی امید به مبلغ ۱۶۵ میلیون ریال به ازای هر هکتار به کشاورزان تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه تاکنون ۸ طرح در سطح ۲۴ هکتار و به مبلغ ۳ هزار و ۱۷۳ میلیون ریال به بانک عامل معرفی شده اند، افزود: استفاده از روش‌های نوین کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی برای چای ترش در دستورکار بوده و مقرر است به منظور کاهش هزینه‌های برداشت این محصول، با هماهنگی مرکز تحقیقات فنی و مهندسی، دستگاه برداشت آن طراحی و ساخته شود.

حسنی نسب درخصوص قیمت و سودآوری این محصول برای کشاورزان بیان داشت: با توجه به برداشت دستی این محصول و هزینه بالای کارگر، جهت کاهش هزینه‌های برداشت، توصیه می‌شود این کشت در نزدیک منازل روستائیان صورت گیرد تا از پتانسیل خانواده بیشتر استفاده شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: با احتساب هزینه برداشت، هر هکتار حدود ۵۰۰ میلیون ریال هزینه دارد و با توجه به تولید میانگین یک تن در هر هکتار و قیمت فروش هر کیلوگرم حدود ۳ میلیون ریال، کشت این محصول کاملا توجیه اقتصادی دارد و سودآور است، ضمن اینکه علاوه بر فروش گل و برگ چای ترش، فروش بذر هم امکانپذیر است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تسهیلات کشاورزی چای ترش میلیون ریال چای ترش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۴۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر

به گزارش صدای ایران از ایرنا،چیدن محصول توت فرنگی به صورت دستی همه ساله از اواخر فروردین در استان گلستان آغاز و در خرداد ماه به پایان می‌رسد. این استان با محوریت شهرستان رامیان بعد از کردستان و مازندران با تولید ۹ هزار تن توت فرنگی سومین تولیدکننده این محصول کشاورزی در کشور است.

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای