Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،ابراهیم صابری مسئول واحد خدمات سالمندان تولیت این آستان اعلام کرد که تحویل ویلچر، جابه‌جایی سالمندان توسط خادمان ویلچرران و خودرو‌های زائربر انجام می‌شود.

صابری با اشاره به خدمات ویژه سالمندان در حرم بانوی کرامت،گفت: تحویل ویلچر به زائر در جنب تمام ورودی‌های حرم مطهر با ارائه یک کارت شناسایی معتبر انجام می‌شود و پس از زیارت نیز با تحویل ویلچر کارت شناسایی برگشت داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول واحد خدمات سالمندان حرم حضرت معصومه گفت: در بخش خادمان ویلچر نیز ۹۰۰ خادم افتخاری ویلچرران در ۶ شیفت کاری مشغول خدمت رسانی هستند که به صورت شبانه روزی در ورودی‌های حرم مطهر مستقر و زائران سالمند را برای زیارت در داخل حرم مطهر جابه‌جا می‌کنند که در حال حاضر به خاطر شرایط کرونایی تعداد این خادمان به یک سوم کاهش داشته است.

صابری به استفاده از خودرو‌های برقی زائربر در راستای خدمت رسانی و تسهیل در تردد زائران سالمند در خارج از حرم و مسیر‌های عبوری از حرم مطهر اشاره کرد و گفت: خودرو‌های زائر بر حرم مطهر در سه مسیر میدان آستانه تا مسجد امام حسن عسکری علیه السلام، خیابان ارم از ورودی باب الکوثر تا باب القبله و از چهار راه قرآن و عترت تا ورودی ۱۷ حرم از ساعت ۷ تا ۲۳ به زائران و به ویژه سالمندان خدمت‌رسانی می‌کنند.

او ادامه داد: از دیگر خدماتی که در حرم مطهر برای سالمندان ارائه می‌شود طرح زیارت سالمندان است که در این طرح خادمان افتخاری حرم مطهر بانوی کرامت با همکاری خادمیاران رضوی با شناسایی سالمندان آن‌ها را از منازل با ماشین شخصی خود برای زیارت به حرم حضرت معصومه می‌آورند و با ویلچر به زیارت مشرف می‌شوند که این طرح در ۶ ماه گذشته سه بار در مناسبت‌های مختلف انجام شده است.

صابری افزود: با تمهید‌های صورت گرفته در راستای تسهیل زیارت زائران سالمند تمامی صحن‌ها، شبستان‌ها، رواق‌ها و دیگر اماکن حرم مطهر از جمله موزه، کتابخانه و سرویس‌های بهداشتی به وسیله ایجاد رمپ و آسانسور امکان تردد ویلچر فراهم شده است.

مسئول واحد خدمات سالمندان حرم بانوی کرامت همچنین بیان کرد: در تمامی سرویس‌های بهداشتی برای رفاه بیشتر زائران سالمند توالت‌های فرنگی تعبیه شده و در ورودی ۶ حرم نیز یک سرویس بهداشتی مخصوص سالمندان وجود دارد تا نیازی به رفت و آمد از پله نباشد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حرم حضرت معصومه ویلچر زائران سالمند حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۵۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

 طرح حافظان نور با حضور یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر از ۳۰۰ مدرسه از نواحی شهر قم، خلجستان و شهرستان‌های کهک و جعفرآباد امروز در شبستان حضرت زهرا (س) برگزار شد.

این برنامه دختران دانش آموز نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه عفاف و حجاب مدارس مطرح کردند.

در این طرح از هر مدرسه ۶ دانش آموز منتخب به‌عنوان گروه حافظان نور با هدف کنشگری این گروه‌ها در مدارس خود فعالیت می‌کنند.

در پایان این برنامه به قید قرعه به طرح‌های دانش آموزان جوایزی اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • تجلیل از سردار رادان در حرم حضرت معصومه(س)
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم