Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@06:33:34 GMT

انسان تا چند روز می‌تواند نخوابد؟

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۵۱۲۵

انسان پس از مدت طولانی نخوابیدن دچار ضعف شدید می‌شود و این مساله آسیب‌های جدی به بدن وارد می‌کند.

خبرگزاری میزان _ آنا نوشت: استراحت و خوابیدن در طول شبانه‌روز یکی از نیاز‌های ضروری انسان است و بخش‌های مهمی از فرآیند‌های طبیعی بدن در هنگام خواب انجام می‌شود. اگرچه استراحت کردن در طول روز می‌تواند موجب رفع خستگی شود، ولی به اعتقاد پزشکان خواب شب مفیدترین نوع استراحت برای بدن انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق تحقیقات انجام شده توسط متخصصان هیچ انسانی نمی‌تواند بیش از حد بیدار بماند و قطعاً پس از مدت معینی استراحت نکردن باید بخوابد. آزمایش‌های علمی حاکی از آن است که انسان‌ها حداکثر یازده روز می‌توانند نخوابند و پس از این مدت فعالیت‌های طبیعی بدن متوقف می‌شود و انسانی که بیش از اندازه بیدار مانده باشد می‌میرد. نخوابیدن آسیب‌های جدی به بدن می‌زند که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش وزن، بروز بیماری دیابت، مشکلات حافظه، بد اخلاقی، سردرد، کاهش ایمنی بدن، اختلال در تکلم، بروز مشکلات گوارشی و اختلالات ژنتیکی اشاره کرد. خواب کافی در طول شب به‌ویژه برای کودکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا اغلب هورمون‌های رشد در هنگام شب و زمان خواب ترشح می‌شود و کودکی که خواب کافی ندارد به میزان کافی نیز رشد نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: چگونه اختلال وسواسی را درمان کنیم؟

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: خواب نخوابیدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خواب نخوابیدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۵۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده

ای یار جفا کرده پیوند بریده این بود وفاداری و عهد تو ندیده   در کوی تو معروفم و از روی تو محروم گرگ دهن آلوده یوسف ندریده   ما هیچ ندیدیم و همه شهر بگفتند افسانه مجنون به لیلی نرسیده   در خواب گزیده لب شیرین گل اندام از خواب نباشد مگر انگشت گزیده   بس در طلبت کوشش بی فایده کردیم چون طفل دوان در پی گنجشک پریده   مرغ دل صاحب نظران صید نکردی الا به کمان مهره ابروی خمیده   میلت به چه ماند به خرامیدن طاووس غمزت به نگه کردن آهوی رمیده   گر پای به در می‌نهم از نقطه شیراز ره نیست تو پیرامن من حلقه کشیده   با دست بلورین تو پنجه نتوان کرد رفتیم دعا گفته و دشنام شنیده   روی تو مبیناد دگر دیده سعدی گر دیده به کس باز کند روی تو دیده کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: امروز با سعدی: دیگر مپرس از من نشان کز دل نشانم می‌رود امروز با سعدی: کس نیست که پنهان نظری با تو ندارد امروز با سعدی: دست در خون عاشقان داری

دیگر خبرها

  • امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده
  • (ویدئو) لذت یک توله شیر کوهی از استراحت در بانوج
  • علت خواب رفتن و گزگز پا‌ها (فیلم)
  • ببینید | علت خواب رفتن پا‌ چیست؟
  • استراحت علیرضا حقیقی بعد از ۲۵ بازی
  • چگونه در قطار خوابی آسوده داشته باشیم؟
  • علت خواب رفتن و گزگز پا‌ها + فیلم
  • مدیرعامل استقلال ملاثانی: با استعفای اکبرپور مخالفت می‌شود/ او خسته است و نیاز به استراحت دارد
  • بوکس جوانان و امید آسیا؛ معرفی حریفان نمایندگان ایران
  • ملی پوشان ایران حریفان خود را شناختند