Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از شرکت‌های فناور با تولید نانو ذرات نقره و کاربرد آن در اسپری‌های ضد عفونی‌ کننده، علاوه بر عرضه آن به بازار، توانسته طی سال‌های گذشته آن را به افغانستان صادر کند.

به گزارش ایسنا، مهدی قهرمان ترمه مدیرعامل این شرکت فناور فعال در حوزه نانو با بیان اینکه اسپری‌های حاوی نانو نقره این شرکت از سال ۱۳۹۲ به تولید انبوه رسیده و وارد بازار شده است، افزود: طی سال‌های گذشته افغانستان یکی از مشتریان این اسپری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از شرکت‌های پخش دارو در افغانستان پس از آشنایی با این محصول به طور مستمر آن را برای توزیع در بازار این کشور خریداری می‌کند.

وی با بیان اینکه در تهران ماهانه ۲ هزار اسپری نانویی به فروش می‌رسد، اظهار کرد: یکی از مزیت‌های این اسپری استفاده از نانوذرات فلزی برای ایجاد خاصیت ضدعفونی‌کنندگی است. در حالی که یون‌های نقره به سرعت جذب خون شده و از بدن خارج می‌شود؛ این نانوذرات فلزی، روی سطح زخم باقی مانده و علاوه بر ایجاد خاصیت ضدعفونی‌کنندگی، به ترمیم زخم نیز کمک شایانی می‌کند.

مدیرعامل این شرکت با تاکید بر اینکه نانوذرات مورد استفاده در این محصول در این شرکت تولید می‌شود، ادامه داد: ما هم نانوذرات را تولید می‌کنیم و هم از آن برای ساخت اسپری استفاده می‌کنیم. به دلیل نوع فرمولاسیون این محصول، غلظت نانوذرات در آن بسیار کم بوده و در عین حال اثربخشی محصول بسیار بالا است. دو دانشگاه به عنوان پشتیبان فنی به ما کمک می‌کنند و ما از حمایت‌های علمی این دو دانشگاه بهره‌مند هستیم.

به نقل از ستاد نانو، در این محصول به دلیل وجود نانوذرات نقره، اکسیژن فعال تولید شده که موجب تخریب غشاء سلولی میکرواورگانیسم‌ها می‌شود. این اسپری می‌تواند روی باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی در موضع زخم تاثیر بگذارد. همچنین از رشد و تکثیر باکتری‌ها در محل زخم ممانعت کرده و به روند التیام زخم و شکل‌گیری بافت جدید کمک شایانی کند. براساس اطلاعات منتشر شده این اسپری بر خلاف اکثر پمادهای زخم و سوختگی که موجب تحریک، سوزش، درد و خارش در محل زخم می‌شوند، عاری از این نوع عوارض جانبی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسپری ضد عفونی کننده نانو ذرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۵۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، عبدالامیر نیرومند بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده میزان جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ در خوزستان جهش قابل توجهی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته است.

وی اظهارکرد: در همین راستا و به منظور حمایت از مرغداران، از هفته جاری خرید گوشت مرغ مازاد بر بازار مصرف با ۲ کشتارگاه مورد تایید پشتیبانی امور دام آغاز شده است.

نیرومند اظهارامیدواری کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته این موضوع تا زمان مناسب توسط شرکت پشتیبانی امور دام تداوم یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان هدف از این خرید را انجماد برای پشتیبانی متناسب با شرایط بازار و قیمت مرغ اعلام کرد.

از ۶۰۰ واحد مرغداری خوزستان، بیش از ۵۰ واحد وارد مرحله جوجه‌ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • اجرای ترمیم روکش آسفالت محور اسپاین به سمت برج مراقبت فرودگاه امام
  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان