Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، دستیاری پژوهشی فرصتی برای همکاری فارغ‌التحصیلان ارشد و دکتری با موسسات علمی است که متقاضیان می‌توانند از این دوره برای ارتقای توان پژوهشی در زمینه تخصص خود بهره ببرند.

دستیاری پژوهشی دوره‌ای غیررسمی، یکساله و تمام وقت است که بر اساس آن موسسات علمی می‌توانند در راستای انجام طرح‌های تحقیقاتی خود، از میان واجدین شرایط، با افرادی به عنوان دستیار پژوهشی همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فعالیت دستیاران پژوهشی معمولا تحت نظر یکی از اعضای هیئت علمی است که دارای سرآمدی علمی و دستاوردهای برجسته علمی، پژوهشی یا فناوری باشد. مسئولیت هدایت و نظارت بر عملکرد دستیار پژوهشی بر عهده این عضو هیئت علمی است.

شرایط دستیار پژوهشی چیست؟

دستیار پژوهشی باید حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد و همچنین دارای توانمندی‌های فردی و پژوهشی متناسب با فعالیت مورد نظر استاد باشد.

همکاری با موسسات علمی به عنوان دستیار پژوهشی شرط سنی هم دارد. به طوری که فرد متقاضی دستیار پژوهشی نباید بیش از ۴۰ سال سن داشته باشد و بیش از ۱۰ سال از تاریخ دانش‌آموختگی وی نگذشته باشد.

هیئت امنای هر موسسه، تعیین‌کننده حقوق دستیاران پژوهشی هستند. منبع مالی پرداخت حقوق دستیاران، طرح‌های پژوهشی و فناوری کارفرمایی یا در درآمدهای اختصاصی موسسه هستند. گفتنی است که موسسه مجاز است برای حقوق دستیاران رشته‌های علوم پایه، علوم انسانی و هنر، از محل اعتبارات پژوهش و فناوری موسسه استفاده کند.

چه استادانی واجد شرایط پذیرش دستیار پژوهشی‌اند؟

داشتن حداقل یک طرح پژوهش و فناوری کارفرمایی فعال یا گرنت از موسسه همراه با اعتبار کافی برای پرداخت حق‌الزحمه، نخستین شرط عضو هیئت علمی برای پذیرش دستیار پژوهشی است.

تعداد دستیاران پژوهشی هر استاد، متناسب با تعداد و منابع اعتباری پیش‌بینی شده در طرح‌های پژوهشی و گرنت‌های استاد تعیین می‌شود.

چه موسساتی می‌تواند دستیار پژوهشی داشته باشند؟   

هر دانشگاه، موسسه آموزش عالی و پژوهشی‌ای که دارای امکانات لازم باشد، می‌تواند دستیار پژوهشی بپذیرد. لازم به ذکر است که استفاده از دستیاران پژوهشی برای تدریس یا امور اجرایی و اداری موسسه ممنوع است.

موسسات مجاز نیستند که تعهدی در مورد ادامه قرارداد یا استخدام به دستیاران پژوهشی بدهند. ‌

انتهای پیام/

عاطفه نظارتی‌زاده کد خبر: 1113670 برچسب‌ها سوابق پژوهشی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سوابق پژوهشی دستیاران پژوهشی دستیار پژوهشی موسسات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۵۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، یعقوب نوروزی، مسئول برگزاری این کنفرانس روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: ما در راستای تحقق شعار سال به دنبال افزایش استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی اساتید و دانشجویان هستیم و اعتقاد داریم که برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های تخصصی در رشته‌های مختلف علمی، به طور حتم عامل مهمی برای رسیدن به این هدف است.

وی افزود: کنفرانس فیزیک بنیادی ایران نیز با همین هدف در دانشگاه قم برگزار می‌شود و ما این روند را به صورت مستمر در سال جاری ادامه خواهیم داد،‌ به نحوی که تا پایان سال حداقل در هر ماه شاهد برگزاری یک همایش ملی مهم در رشته‌های مختلف علمی در دانشگاه قم خواهیم بود.

مسئول کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ادامه داد: دانشگاه قم بر اساس رسالت علمی و پژوهشی خود با سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور و بسیاری از دانشگاه‌های معتبر خارجی همکاری دارد و ما تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های علمی این دانشگاه در همه حوزه‌های مورد نیاز کشور، یافته‌های پژوهشی کاربردی را ارائه دهیم.

همچنین در این نشست،‌ دبیر اجرایی کنفرانس فیزیک بنیادی ایران، گفت: برای برگزاری این کنفرانس از مدت‌ها قبل، طرح نوشته و اعضای کمیته‌های علمی و اجرایی مشخص شدند،‌ همزمان با نهادهای تخصصی این موضوع همچون انجمن فیزیک ایران نیز مکاتبات و هماهنگی‌های لازم صورت پذیرفت.

سید وحید موسوی افزود: در ادامه اقدام‌های لازم برای کسب اعتبار علمی مورد نظر کنفرانس انجام و سایت و پوستر آن طراحی شد، در ادامه کار ثبت نام از متقاضیان صورت پذیرفت و ما در روز همایش میزبان ۱۶۰ شرکت کننده به صورت حضوری و مجازی خواهیم بود.

وی ادامه داد: ۲۰ مقاله تخصصی به این کنفرانس رسیده‌است که پس از انجام ارزیابی‌های لازم، ۲ مقاله از سوی نویسندگان آن به صورت سخنرانی و چهار مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود. همچنین در این کنفرانس که با حضور استاد مهدی گلشنی(فیزیک‌دان و نظریه‌پرداز برجسته ترتیب می‌یابد) علاوه بر ارائه مقالات شاهد ۱۰ سخنرانی از سوی اساتید برجسته فیزیک خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • مجموعۀ ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو