Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@01:55:06 GMT

والدین برای واکسیناسیون فرزندان خود تعجیل کنند

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۵۲۴۵

والدین برای واکسیناسیون فرزندان خود تعجیل کنند

محمدرضا میرجلیلی در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان با بیان اینکه واکسن سینوفارم برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه این واکسن عارضه خاصی را برای گروه سنی یادشده به وجود نمی‌آورد از والدین دانش آموزان انتظار می‌رود که اهتمام بیشتری برای واکسیناسیون فرزندان خود و دریافت این واکسن داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان یزد افزود: امیدوار هستیم که بعد از رسیدن به درصد مورد نظر تزریق واکسن دانش‌آموزان، دوباره شاهد شکل‌گیری شور و نشاط در مدارس باشیم و در این مسیر نیازمند همراهی و همکاری دانش آموزان و اولیای آنها هستیم.

وی بیان کرد: همه مراکز تجمیعی تزریق واکسن بدون محدودیت در انتظار استقبال افراد بالای ۱۲ سال برای تزریق واکسن کرونا هستند و امید است که با همکاری هر چه بیشتر مردم بتوانیم به‌روزهای خوب پیش از این پاندمی بازگردیم.

میرجلیلی با بیان اینکه تاکنون ۸۸۱ هزار و ۴۴۸ دز واکسن در استان تزریق شده است ادامه داد: از این تعداد، ۶۰۸ هزار و ۵۳۴ واکسن تزریق شده دز اول و ۲۷۲ هزار و ۹۱۴ واکسن دز دوم بوده است.

وی عنوان کرد: بر این اساس تاکنون ۷۲ درصد جمعیت هدف استان یزد واکسینه شده اند و این آمار جدای از واکسیناسیون گروه سنی زیر ۱۸ سال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان یزد تصریح کرد: همچنین بر اساس اطلاعات ثبت شده از مراکز واکسیناسیون، گروه سنی ۶۵ تا ۶۹ سال با ۸۳/۹ درصد و گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال با ۵۵/۹ درصد به ترتیب به عنوان بیشترین و کمترین دریافت کننده واکسن معرفی شده اند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: والدین دانش آموزان استان یزد دانشگاه علوم پزشکی دانش آموزان گروه سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۵۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برگزاری ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران، گفت: کودک یا نوجوانی که بخش عمده‌ای از تربیتش در بستر نهاد خانواده رخ می‌دهد پس از وقوع طلاق، از این نعمت بی‌بهره می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: در همین راستا، اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» را از تکالیف دولت می‌داند.

وی با بیان اینکه کودکان طلاق به دلیل حق قانونی والدین برای ملاقات با فرزند، به جهت اختلاف‌ها و تعارض بین والدین در معرض آسیب قرار دارند، بیان داشت: این دسته از والدین مجبور به ملاقات و تبادل فرزند خود در مراکز انتظامی بوده‌اند که فضای کلانتری‌ها با توجه به حضور متهمان و مجرمان و وجود انواع آسیب‌های اجتماعی، محل مناسبی برای این ملاقات و نظم بخشی به روابط زوجین پس از طلاق نیست. 

وی در این رابطه گفت: در همین راستا تعداد ۱۸ مرکز مهر خانواده جهت ملاقات فرزندان در تهران راه‌اندازی و مشغول به فعالیت هستند که در مجموع در سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات بین فرزندان طلاق با والدین در این مراکز انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند