Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور آب فاضلاب شهرستان بویراحمد گفت: ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۷۵.۱ درصد از جمعیت روستایی شهرستان بویراحمد از آب شرب سالم بهره‌مند هستند. خبرگزاری میزان - طبق اعلام پاون، علمدار آرمین ضمن تشریح اقدامات انجام شده در حوزه تأمین و توزیع آب، سلامت آب، روند ترمیم شکستگی‌ها و برخورد با استفاده‌های غیرمجاز از آب، افزود: تصفیه‌خانه اضطراری آب شهر یاسوج یکی از مهمترین پروژه‌های آب مرکز استان است، تجهیزات این پروژه تأمین و بسیاری از آن‌ها پس از خرید خارجی و ترخیص از گمرک و انتقال به محل پروژه نصب شده است و با نظارت مستمر آبفا، حضور مشاور و تلاش پیمانکار به دنبال رفع مشکلات و اتمام این پروژه حساس و حیاتی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آرمین ادامه داد: در حوزه فاضلاب پروژه مسکن مهر نجف آباد با اجرای حدود ۲.۵ کیلومتر خط انتقال فاضلاب فعال است، حدود ۱۴ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است و در گام پایانی با انتخاب بهترین مسیر برای وصل این خط انتقال به خط اصلی انتقال فاضلاب شهر یاسوج شاهد تکمیل و پایان گرفتن این پروژه خواهیم بود.
وی بیان کرد: پروژه آب شهرک الغدیر و ولایت نیز در حال کار است، بیش از ۳ کیلومتر خط انتقال آب کار شده است و کمتر از ۱۵۰۰ متر دیگر تا تکمیل نهایی باقی مانده است.
آرمین گفت: مجتمع آبرسانی فیروزآباد که با اعتبار ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آغاز به کار کرد، با اجرا و تکمیل دو باب مخزن به حجم ۷۰۰ متر مکعب و لوله‌گذاری ۱۵۰۰ متری در سکانس پایانی قرار دارد و به‌زودی با اخذ مجوز از منابع طبیعی ۷۰۰ متر خط انتقال پایانی نیز تکمیل و پروژه وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.
مدیر امور آب فاضلاب شهرستان بویراحمد بیان کرد: پروژه آب دهنو نیز با اعتبار ۵۲۰ میلیون تومان و با اجرای دیواره و حریم چاه و ۲۵۰ متر لوله گذاری در حال اجرا است.
وی به برخی نقد‌ها در خصوص پروژه مجتمع آبرسانی لوداب اشاره و ادامه داد: این پروژه بیش از ۸۰ درصد تکمیل شده است و برای اتمام و تکمیل آن نیاز به مبلغی بیش از ۷۰ میلیارد تومان است و با روند کنونی تخصیص مالی، زمانبر شدن پروژه اجتناب ناپذیر و دور از انتظار نبوده و همت مسئولان استانی و کشوری پیرامون تامین و تخصیص مالی جهت سرعت گرفتن عملیات این پروژه راه برون رفت پروژه از وضعیت موجود است.
آرمین درخصوص برخی قطعی‌های آب در مناطقی از شهرستان بویراحمد و به‌ویژه شهر یاسوج هم گفت: در نیمه اول سال جاری شاهد فرا رسیدن زود هنگام گرما، کاهش نزولات آسمانی در مقایسه با نیم قرن ماضی و افزایش دما بودیم که همین امر متوسط مصرف را به سرعت افزایش داد، میزان آبی که در مدت مشابه قبل ذخیره می‌شد و تا ساعت ۱۸ عصر جوابگو بود، امسال نهایتاً تا ساعت ۱۲ ظهر تقاضا‌ها را پاسخ می‌داد به دلایل مورد اشاره آبفا مجبور به آبگیری با برنامه مخازن بود، علاوه بر آن افزایش جمعیت با توجه به شرایط آب و هوای مناسب یاسوج برای پذیرش مسافر نیز بر قطعی‌ها تاثیرگذار بوده است.
وی با اشاره به مسئله شکستگی شبکه‌های توزیع آب اظهار کرد: بیش از ۳۰ درصد شبکه‌های توزیع آب در شهرستان بویراحمد فرسوده است که برای ترمیم و اصلاح آن با وضعیت تورم و اقتصاد کنونی، افزون‌بر ۹۰ میلیارد تومان بودجه لازم است، از سوی دیگر وضعیت توپوگرافی شهر یاسوج با بیش از ۲۰۰ متر اختلاف ارتفاع (که استاندارد آن تنها ۵۰ متر است) خود موجبات افزایش شکستگی‌ها و فشار مضاعف به شبکه‌های توزیع آب شده و صدمات زیادی را به بار می‌آورد.
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد افزود: سعی کردیم شکستگی‌های شبکه با مد نظر داشتن در مضیقه بودن از حیث وسایل و امکاناتی همچون بیل بکهو در نهایت سعی و تلاش توسط همکاران در واحد شبکه و اتفاقات در کمترین زمان جمع گردیده، اما برخی اوقات خرابی ماشین آلات و روند زمان‌بر هماهنگی با دیگر دستگاه‌های خدمات رسان همچون شرکت‌های گاز، مخابرات و توزیع نیروی برق و اخذ مجوز از شهرداری، کمی پروسه‌ها را طولانی کرده است.
مدیر امور آبفای شهرستان بویراحمد گفت: ۹۵ هزار مشترک آب در شهر و روستا‌های شهرستان بویراحمد داریم که حدود ۴۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود، در حوزه فاضلاب نیز ۴۰ هزار مشترک داریم که جمعیتی بالغ بر ۱۸۰ هزار نفر را شامل می‌شود.   بیشتر بخوانید: بهره مندی جمعیت ۸۰۷ نفری از آب شرب سالم و پایدار   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت نیرو آبرسانی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو آبرسانی شهرستان بویراحمد مدیر امور آب فاضلاب شهر شهر یاسوج خط انتقال توزیع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۵۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود

سیدمسعود عظیمی در بازدید میدانی از زیرساخت‌های شهرک صنعتی فراشبند گفت: این طرح که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۴ آغاز، اما به علت برخی مشکلات نظیر تملک اراضی مسیر و تداخل حریم با شبکه متوسط، ۹ سال به طول انجامیده، با اجرای طرح رفع مشکل حریم، آماده بهره‌برداری می‌شود.

او با بیان اینکه طرح رفع نواقص مشکل خط اختصاصی برق با پیش‌بینی افزون بر ۲.۵ میلیارد تومان در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد، افزود: با بهره‌برداری از خط اختصاصی ۲۰ کیلو ولت شهرک صنعتی فراشبند شاهد تأمین برق پایدار در این شهرک صنعتی خواهیم بود.

عظیمی تصریح کرد: تاکنون ۲۶ قرارداد سرمایه‌گذاری تکمیل پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند در این شهرک صنعتی منعقد که ۳ واحد با اشتغال ۲۰ نفر در مرحله فعالیت و بهره‌برداری و ۲ واحد تولیدی نیز در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از برنامه این شرکت برای اجرای طرح تکمیل زیرسازی و آسفالت برخی از خیابان‌های این شهرک صنعتی در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح در مرحله برآورد قرار دارد.

او از سرمایه‌گذاران خواست با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان فراشبند در تولید خرما و برخی محصولات زراعی و باغی برای ایجاد و راه‌اندازی صنایع تبدیلی و مواد غذایی اقدام کنند.

عظیمی با بیان اینکه این ناحیه صنعتی دارای ۹۸ هکتار مساحت است که از این میزان، ۶۳ هکتار آن را اراضی صنعتی تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: مجموعه سردخانه و سورتینگ میوه، تولید سبد مستقر در این شهرک صنعتی نیز به بهره‌برداری رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود