بانکی پور: صداوسیما باید صدای مردم باشد
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۵۵۶۳
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه صداوسیما باید صدای مردم باشد، گفت: مردم باید احساس کنند صداوسیما صدای آن هاست و طرح مطالبات و دغدغه های خود را از رسانه ملی بشنوند و شاهد باشند.
امیر حسین بانکی پور فرد، در خصوص بایدها و نبایدهایی که رسانه ملی برای جذب مخاطب بیشتر با آن روبروست، گفت: اکنون یکی از نگرانی هایی که وجود دارد کاهش سرمایه اجتماعی میباشد، از همین رو معتقدیم رسانه ملی باید سرمایه اجتماعی خود را افزایش دهد تا این مهم در افزایش سرمایه اجتماعی نظام هم تاثیرگذار باشد، حال برای اینکه این سرمایه اجتماعی افزایش پیدا کند، چندین مؤلفه مهم مطرح است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی افزود: یکی از این مولفه این است که پیام های رسانه ملی باید دقیق، صحیح و صادقانه باشد، یعنی آنچه مردم در برنامه های صداوسیما میبینند همراه با صداقت باشد، البته گاهی صداقت وجود دارد ولی باورپذیر نیست، پس پیام ها باید به گونه ای باشد که هم صادق و هم باورپذیر باشد، هر پیام صادقانه ای باورپذیر نیست، آن وقت در شرایطی که سرمایه اجتماعی پایین است اگر پیام باورپذیر نباشد حتی اگر صادق هم باشد متهم به دروغگویی میشوند، از سوی دیگر مردم باید احساس کنند صداوسیما، صدای آن ها می باشد و طرح مطالبات و دغدغه های خود را از رسانه ملی بشنوند و شاهد باشند.
نماینده مرم اصفهان عنوان کرد: صداوسیما میتواند با ساخت برنامه هایی با حضور نخبگان و با کمک مردم به راه حل های مناسب برای رفع مشکلات مردم دست پیدا کند و راهکارها را در اختیار مسئولان قرار دهد، گاهی صداوسیما میتواند ارتباط و نقطه اتصال مردم و مسئولان نظام باشد یعنی مردم بتوانند به واسطه صداوسیما مطالبات خود را به گوش رییس جمهور، وزرا و نمایندگان برسانند، این مهم میتواند به جلب احساس مشارکت اجتماعی بالا و افزایش سرمایه اجتماعی کمک کند.
بانکی پور تاکید کرد: پیام های صداو سیما باید امیدآفرین باشد امیدهای باورپذیر نه امیدهای واهی. ایجاد نشاط نیز دارای اهمیت است که می تواند به وسیله سریال ها، برنامه ها و فیلم ها محق شود، متاسفانه میزان اندوه و ناراحتی در جامعه ما افزایش پیدا کرده است، امروز در جامعه نیازمند نشاط میباشیم البته نه نشاط کاذب و نه لودگی و بلکه شادابی روحی در جامعه./ایسنا
منبع: ایران آنلاین
کلیدواژه: سرمایه اجتماعی رسانه ملی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۵۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دستمزد نجومی سعید آقاخانی ؛ شایعه یا واقعیت
به گزارش پارس نیوز ، اخیراً بحث درباره ساختِ گران سریال در شبکه نمایشخانگی به سمتِ تلویزیون هم آمده است. یکی از تهیهکنندگان اینطور گفته که هر قسمت 2 میلیارد تومان آب میخورد.
او کف برآورد یک سریال رده الف تلویزیون را بین 2 و 2.5 میلیارد تومان میداند؛ با وجود اینکه ممکن است برخی از سریالها حتی با برآورد اولیه یک یا 1.5 میلیارد تومانی به ازای هر قسمت آغاز شوند، اما سالانه بسیاری از مجموعهها در میانه تصویربرداری به الحاقیه بودجه میرسند و در ادامه به ارقام 2 تا 2.5 میلیارد تومانی به ازای هر قسمت میرسند.
حتی یکی از تهیهکنندگان سیما پرده از نرخ پایه تولید سریال الف در سال 1402 دقیقهای 30 میلیون تومان برداشت. این گمانهزنیها به سمتِسریالهای زیرخاکی و نونخ آمد. حتی برخی اینطور اعلام کردند که سعید آقاخانی با دستمزد نجومی دوباره به تلویزیون آمده و حواشیای خاص را به جان خریده است.
مهدی فرجی در واکنش به این گمانهزنیها، بودجه عجیب و غریب و دستمزد نجومی سعید آقاخانی به خبرنگار تسنیم گفت: واقعاً بودجه این سریال به مانند بودجههای دیگر سریالهای معمولی تلویزیون است. حتی یک ریال از میراث فرهنگی دریافت نکردیم. با بودجه صداوسیما که بسیار بودجه معمولی بود مثل دیگر سریالهایش این کار را ساختیم.
وی افزود: میگویند سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ این نکته را از همان «نونخ» اول هم میگفتند او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است برای هرکدام یک دستمزد میگیرد. اما آن موقع گفتم و الان هم میگویم دستمزد سعید آقاخانی مثل دستمزدهایی است که صداوسیما به همه پرداخت میکند. او برای «نونخ» که از نویسندگی تا مونتاژ حدوداً یک سریال درگیر کار بود رقمی که دریافت کرد حتی به مراتب از سریال «راز بقا» نمایشخانگی به مراتب کمتر بود. شاید برخی بپرسند چرا؟ چون آقاخانی به شاد کردن مردم علاقهمند است و این باور را دارد صداوسیما همچنان رسانه فراگیری است و مردم آن را میبینند.
فرجی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا سعید آقاخانی نسبت به اظهارنظر مجازی که داشته، «نونخ5» پایان مجموعههای «نونخ» است تجدیدنظری خواهد داشت، گفت: نمیدانم واقعاً؛ یک مقدار باید جلو برویم و ببینیم ظرفیتهای داستانی برای «نونخ6» پیدا میشود.
فرجی همچنین در خصوص احیای نهضت ساخت سریالهای دنبالهدار تلویزیون توسط سیمافیلم، خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در سریالهایی که چند فصلهاند و به صورت سری ساخته میشوند، قصه است. حتماً باید به قصه به طور خاص و ویژه توجه کنیم، زیرا توجه به قصه و فیلمنامه، این ظرفیت را ایجاد میکند که مردم آن سریال را دوباره ببینند و دنبالش کنند. به هر حال این نوع سریالها برای مردم یک نوع وابستگی ایجاد کرده که قصه و فیلمنامه خوب میتواند این خاطرات خوش و نوستالژی زیبا را برایشان تکرار کند.
او در پاسخ به این سؤال که نظرسنجیهای تلویزیون را باور دارد که 70 درصدِ مردم تلویزیون میبینند، افزود: من گاهی احساس میکنم بینندگان ما بیشتر از این آمارها و ارقاماند. صداوسیما شاید در این خصوص خیلی سختگیرانه اظهارنظر میکند. در ارتباطاتی که با مردم داریم میبینیم مخاطبان ما را به واسطه «نونخ» میشناسند و چقدر این سریال را دنبال کردهاند؛ به این باور میرسیم شاید بیش از این درصدها مردم مخاطب تلویزیون و سریالهایش هستند.
فرجی که گفته میشود قرار است یک سریال در نمایشخانگی را پیگیری کند به «کندو» احمدرضا درویش اشاره کرد که خیلی جدّی امسال این سریال را دنبال میکند که به جایی برسد.